Chriskooh Postat 13 maj 2004 Postat 13 maj 2004 (redigerat) Har funderat på dessa två alternativ. Vad ska man välja? Kan man använda Wave Lab till dessa endamål oxå? Redigerat 13 maj 2004 av Chriskooh
clavicl (oregistrerad) Postat 14 maj 2004 Postat 14 maj 2004 Testa Ozone 3 (http://www.izotope.com/products/audio/ozone/). Personligen tycker jag den masteringspluggen är på tok för okänd i förhållande till fjutT-racks å (fläsk)waves.
trombonisten Postat 14 maj 2004 Postat 14 maj 2004 Hmm. Verktygen är bara en liten del av jobbet brukar ju gälla. Antagligen gäller det inom mastring också, som jag bevisligen inte behärskar. Alla program jag sett har EQ och kompressor och det är väl där man börjar. Kan man göra ett hyfsat jobb med det man har, och fattar varför så är det väl bästa början för att välja själv. Nå, lycka till. T.
Lundin Postat 27 maj 2004 Postat 27 maj 2004 (redigerat) Hmm. Verktygen är bara en liten del av jobbet brukar ju gälla. Antagligen gäller det inom mastring också, som jag bevisligen inte behärskar. Alla program jag sett har EQ och kompressor och det är väl där man börjar. Kan man göra ett hyfsat jobb med det man har, och fattar varför så är det väl bästa början för att välja själv. Nå, lycka till. T. Håller med Trombonisten här... Angående ovannämnda pluggar. gillar båda två, men det finns många andra som gör något visst med ljudet som man kan fastna för...subtila nyanser som färgar låten åt något håll...så jag försöker att inte målat in mig i ett hörn genom att bara heja på någon av dom... Izotope gör väldigt trevliga grejer..likaså Woxengo..likaså DB-software ( Dave Brown )...finns fler godingar..men det gäller att lyssna vad pluggen gör..inte bara se på namnet.. 🙁 /D - edit - stavfel Redigerat 27 maj 2004 av demoniqus
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.