Humor Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Svärmor överbord ARTIST/GRUPP: Besättningen GENRE: Jazz LÅTLÄNGD: 2:53 KOMPOSITÖR:Musik: Gunno Boström, Text: Ture Rangström PRODUCENT: Gunno Boström EV. MEDVERKANDE: Gunno Boström: Sång, Rhodes och Hammond. Filip boström: Elbas. Hans "Kvinten" Karlsson Altsax. Ellen Boström: Altsax. Marcus Karlsson Percussion INSPELNINGSÅR:2002 FORMAT: MP3 STORLEK: 2,64 MB STATUS: Färdig demo Den här låten spelade jag o farsgubben in för många år sedan. Jag var då 13 år och detta var min första erfarenhet av musikprogram. DEssvärre låter det inte lika bra nu som det gjorde då. Det som känns bra med att lyssna på denna låt är att man påmmins av att det med enkla emdel går att få ett hyfsat bra resultat med bra musiker. När vi spelade in detta hade vi bara ett knippe bra dynamiska mikrofoner, en skitmixer och ett ljdukort samt ngn. version av cubase. 08_Track_8.mp3 Redigerat 15 januari 2006 av Humor
Emil Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 (redigerat) Konstigt inlägg, gör om och gör rätt. Redigerat 15 januari 2006 av Phobos
Jejje Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 (redigerat) Och så får du gärna skriva i lite info om låten också! Eler är det kanske Humor 😉 Redigerat 15 januari 2006 av Jejje
Humor Postat 15 januari 2006 Trådstartare Postat 15 januari 2006 hade kunnat vara humor, hade dessutom kunnat vara min typ av humor. Fast det är det inte 😉 Råkade komma åt enter istället för backspace och det skickades iväg. Men nu så borde det stämma 🙁
Nexustwins Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 (redigerat) Hmm.. Här var det inte ifyllt å inte ens en låtlänk. Är det här studios egna dolda kamera? 😉 Edit nu komm det: 🙁 Redigerat 15 januari 2006 av xdjs
Humor Postat 15 januari 2006 Trådstartare Postat 15 januari 2006 Hmm.. Här var det inte ifyllt å inte ens en låtlänk. Är det här studios egna dolda kamera? 😉 nu e det klart!
Nexustwins Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 Hmm.. Här var det inte ifyllt å inte ens en låtlänk. Är det här studios egna dolda kamera? 😉 nu e det klart! Okay.. Men det här var ju jazz. Hmm.. Inte min musik stil så jag vet inte vad jag ska säga. Sorry. Just därför man ska fylla i infon från början 🙁
Humor Postat 15 januari 2006 Trådstartare Postat 15 januari 2006 Hmm.. Här var det inte ifyllt å inte ens en låtlänk. Är det här studios egna dolda kamera? 😉 nu e det klart! Okay.. Men det här var ju jazz. Hmm.. Inte min musik stil så jag vet inte vad jag ska säga. Sorry. Just därför man ska fylla i infon från början 🙁 läs ovanför så ser du förklaringntill detta hemska misstag 😆 trevlig kväll. Ps. ska aldrig mer lägga upp en låt bakfull. 😆
Joel B Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 putslustig text. Trevlig. Behöver nog lyssna ett tag innan jag kan värdera den. Kan säga redan nu dock att jag tycker att det är lite konstigt mixat på sina ställen. Vissa instrument är väldigt höga i mixen, och det skär i öronen när man har dragit upp för att höra vad du sjunger. ...för övrigt producerar min far liknande musik. puss joel
Desmond Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 Hammondspelet är härligt, kul att lyssna på för en Hammondfantast som jag 😕 Rhodesen låter väldigt ostig däremot jag gissar en kombination av hur den spelas och hur den är inställd. Inte riktigt min typ av låt men Hammonden gör den njutningsbar 😳
Danabacken Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 😕 haha. Jo, kanske inte den bästa mixningen, menmen... låten är iaf fräck! 😳
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.