Jump to content
Annons

CPU Temperatur...


Tilly

Recommended Posts

Tjena alla!

Har en P4 2.7a och undrar lite om temperaturen på CPU:n..

Just nu ligger min temperatur på 55 grader och det enda jag gör är lyssnar på musik.

Jag städade visserligen ur datorn igår, då var det en massa damm på fläkten som jag så fint fick bort med hjälp av våra under bara vänner tops

😏

Innan igår så hände det ibland att det blev för varmt och datorn sade ifrån (massa pip)

kollar jag i biosen så ska datorn säga ifrån bid 71 grader.

Men hur som haver - temperaturen ligger och pendlar mellan 50-60, är detta farligt?

Funderar på att köpa en ny CPU fläkt, nån som kan rekomendera någon bra isåfall?

Hur mkt temperatur har ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Näe.. 80 grader är t.om lugnt.. Men visst ju kallare ju bättre.

edit: ok.. min dumburk brukar ligga runt 45 grader vid 24/7 körningar... Men det är inget kraftpaket så... Används bara för mastring... Celeron 1 Ghz 😏

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Min ligger på 47 grader just nu, fast jag har haft samma skitchassi i över 4 år nu och har ingen plats för extra fläktar eller dylikt. Jag öppnade vänstra sidan och ställde en bordsfläkt vid den under sommaren, ghettokylning 😄

Har en Intel P4 3.0ghz som är rätt känd för att hetta till ordentligt, fast jag köpte en tredjepartsfläkt till den... För 100kr 😎

Det är ingen dedikerad musikburk så den används även till spel och dylikt, då kan den gå upp till 73 grader. Mitt grafikkort överhettade förra våren så det ploppar upp lila prickar på skärmen då och då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vid 100% belastning ligger min P4 3.6GHz på ca 70 grader.

100 grader låter verkligen extremt. 😉 Kolla om kylflänsen har ordentlig kontakt med CPU:n - och om det finns tillräckligt med kylpasta - och att det inte finns för mycket kylpasta... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Min burk har legat på ca 100 grder ibland man kan inte påstå att den gick isönder men den börgade pipa en fel kod några månader efter.

Hur piper den när den piper rätt kod då? 😆

*sry var bara tvungen* 😉

*trumvirvel cymbal*

😎

*cool basgång och kompgitarr*

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...