bimbambop Postat 15 januari 2006 Dela Postat 15 januari 2006 LÅTNAMN: När jag var liten var jag rädd ARTIST/GRUPP: Folkhemsorkestern GENRE: folkhemsblues LÅTLÄNGD: 4:13 KOMPOSITÖR, PRODUCENT, MEDVERKANDE: Mats Jansson/Folkhemsorkestern INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 128 STATUS: Well.. dom verkar väl aldrig bli riktigt färdiga 🙁 LÅTLÄNK: När jag var liten.. Just fixat "klart" en liten hög med nya items och slänger upp en av dom för hård men rättvis granskning. Snikar in på ramarna ytterligare och nöjer mig med två ackord denna gång. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
martinm Postat 15 januari 2006 Dela Postat 15 januari 2006 Reggaeblues. Forumets Roffe Wikström? Texten räcker inte till. Lite tråkig faktiskt, men den kanske betyder nåt för dig personligen. Sologitarrljudet var lite mysigt. Fortsätt leverera blå toner, världen kan bli alltför glad annars Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bimbambop Postat 15 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 15 januari 2006 Reggaeblues. Forumets Roffe Wikström?Texten räcker inte till. Lite tråkig faktiskt, men den kanske betyder nåt för dig personligen. Sologitarrljudet var lite mysigt. Fortsätt leverera blå toner, världen kan bli alltför glad annars 😎 Correctamundo. Texten är en hyggligt torftig skiss som (ännu) inte blivit färdig. Den är väl inte personlig direkt utan tanken var väl att det i oss alla (?) finns ett litet barn som är lite rädd. Den behöver utvecklas, vilket är tänkt att hända... 😎 Och yes, visst blev det lite lätt reggaetouch, även om det inte alls var meningen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joel B Postat 15 januari 2006 Dela Postat 15 januari 2006 Svängigt... ...men man kan inte börja en låt med att upprepa samma textrad två gånger. Det är stänga av radion-läge på det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bimbambop Postat 15 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 15 januari 2006 Svängigt... ...men man kan inte börja en låt med att upprepa samma textrad två gånger. Det är stänga av radion-läge på det. I blues är det helt ok, t.o.m. brukligt att inleda med att upprepa samma textrad två gånger, det är en del av ramarna. Och blues liras aldrig på radio.. 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joel B Postat 15 januari 2006 Dela Postat 15 januari 2006 Svängigt... ...men man kan inte börja en låt med att upprepa samma textrad två gånger. Det är stänga av radion-läge på det. I blues är det helt ok, t.o.m. brukligt att inleda med att upprepa samma textrad två gånger, det är en del av ramarna. Och blues liras aldrig på radio.. 😎 kanske i blues-kväll på P3? Eller stänga av CD-spelare/Mediaspelar på datorn. Men bluesens regler är för mig ett grått töcken. Får ta och berömma dig för sologitarren. Vackert sound. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
godhead Postat 15 januari 2006 Dela Postat 15 januari 2006 skum ljudbild bara... det fattas nåt i mellanregistret.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bimbambop Postat 15 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 15 januari 2006 skum ljudbild bara... det fattas nåt i mellanregistret.. Absolut. Men det här med mixning är ju ett elände... För att överhuvudtaget få nån som helst skärpa eller klarhet i ljudet så blir det ju gärna mellan- och/eller basregistret som blir lidande. Jag lägger ner en hel del tid på att pilla med eq och sånt, men det vill sig oftast inte riktigt. Jag har iofs bara ca halvåret erfarenhet av ljudinspelning och mixning, och de första tre månaderna använde jag varken kompressor, eq eller andra "finesser" 😛 . Kanske har jag för crappy ljudkort (sb audigy 2 zs) eller så är det för att jag lyssnar och mixar i ett par hobbylurar, eller så är jag inte bara tondöv utan allmänt ljud-döv 😄 Primärt är det ju låtskriveriet som är hobbyn, men man blir ju mer och mer intresserad av hur fan folk får sina inspelningar att låta bra. Jag stretar vidare... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.