Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hopp!

Va f-n, jag testar att slänga upp/ut en låt-idé jag med. 😄

Har lyssnat på en del grejor i denna tråd och jag måste säga att jag är mäkta imponerad av många här.

Jag slänger ut en låt-idé jag satt o pilla på med för ett par år sedan då jag hade möjlighet att testa SX och min egen nyfikenhet inom datorinspelning (har kört med kasettporta förr). Jag använde mig av

Zoom RhythmTrak 234, V-amp, nån lånad bas och min kära gitarr och självklart SX1

Pianoplonket gjorde jag i Fruity loops... Trist nog las det ner mest med tid till trumprogrameringen 🙁

Är medveten om missar här och där samt ganska så trist ljudbild men men...

Det finns alltid utrymme för lärdom...

Skulle vilja sjunga med men det ska jag verkligen ej utsätta er för...hehe

Dvs det saknas sång på det jag gör, men är tänkt med sång.

LÅTNAMN: Softmetal

ARTIST/GRUPP:Jag

GENRE:Mjukmetall

LÅTLÄNGD:5.51

KOMPOSITÖR:Jag

PRODUCENT:Jag

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:2002

FORMAT:mp3

STORLEK:5.3 mb

STATUS: Idé

Kommentera gärna, hellre kritik än en axelryckning 🙂

Redigerat av Roger
Annons
Postat

Nu är jag absolut ingen expert men jag tycker att mixen låter lite luddig, kompgitarrerna skall fram mer tycker jag

Postat (redigerat)
Nu är jag absolut ingen expert men jag tycker att mixen låter lite luddig, kompgitarrerna skall fram mer tycker jag

Håller med Altzi (Om luddigheten alltså!).

Låter lite som om man har en kudde framför högtalarna. Behövs mer biljans.

Fram med EQn och börja skruva. 🙂

PS Vill understyka att inte jag heller är någon expert. 🙁

Redigerat av BaldByChoice
Postat

Håller med Altzi (Om luddigheten alltså!).

Låter lite som om man har en kudde framför högtalarna. Behövs mer biljans.

Fram med EQn och börja skruva. 🙂

PS Vill understyka att inte jag heller är någon expert. 😎

Är helt med er!

Har tyvärr ingen möjlighet att skruva till något nu då jag avinstallerat sx och allt jag hade. 🙁

Men är i full gång att införskaffa nytt samt ärliga grejor 😉 (samvetet som styr)

Har haft musicerandet på hyllan ett år eller två men nu har suget och ideérna kommit tillbaks så jag ska försöka sopa av de ideér jag lyckades få in då det begav sig, däribland denna idé...

Måste tilläga att det är detta forum som fått mig på fötter igen och det tackar man för... 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.