Roger Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 (redigerat) Hopp! Va f-n, jag testar att slänga upp/ut en låt-idé jag med. 😄 Har lyssnat på en del grejor i denna tråd och jag måste säga att jag är mäkta imponerad av många här. Jag slänger ut en låt-idé jag satt o pilla på med för ett par år sedan då jag hade möjlighet att testa SX och min egen nyfikenhet inom datorinspelning (har kört med kasettporta förr). Jag använde mig av Zoom RhythmTrak 234, V-amp, nån lånad bas och min kära gitarr och självklart SX1 Pianoplonket gjorde jag i Fruity loops... Trist nog las det ner mest med tid till trumprogrameringen 🙁 Är medveten om missar här och där samt ganska så trist ljudbild men men... Det finns alltid utrymme för lärdom... Skulle vilja sjunga med men det ska jag verkligen ej utsätta er för...hehe Dvs det saknas sång på det jag gör, men är tänkt med sång. LÅTNAMN: Softmetal ARTIST/GRUPP:Jag GENRE:Mjukmetall LÅTLÄNGD:5.51 KOMPOSITÖR:Jag PRODUCENT:Jag EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR:2002 FORMAT:mp3 STORLEK:5.3 mb STATUS: Idé Kommentera gärna, hellre kritik än en axelryckning 🙂 Redigerat 21 januari 2006 av Roger
Altzi Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 Nu är jag absolut ingen expert men jag tycker att mixen låter lite luddig, kompgitarrerna skall fram mer tycker jag
BaldByChoice Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 (redigerat) Nu är jag absolut ingen expert men jag tycker att mixen låter lite luddig, kompgitarrerna skall fram mer tycker jag Håller med Altzi (Om luddigheten alltså!). Låter lite som om man har en kudde framför högtalarna. Behövs mer biljans. Fram med EQn och börja skruva. 🙂 PS Vill understyka att inte jag heller är någon expert. 🙁 Redigerat 15 januari 2006 av BaldByChoice
Roger Postat 15 januari 2006 Trådstartare Postat 15 januari 2006 Nu är jag absolut ingen expert men jag tycker att mixen låter lite luddig, kompgitarrerna skall fram mer tycker jag Håller med Altzi (Om luddigheten alltså!). Låter lite som om man har en kudde framför högtalarna. Behövs mer biljans. Fram med EQn och börja skruva. 🙂 PS Vill understyka att inte jag heller är någon expert. 😎 Är helt med er! Har tyvärr ingen möjlighet att skruva till något nu då jag avinstallerat sx och allt jag hade. 🙁 Men är i full gång att införskaffa nytt samt ärliga grejor 😉 (samvetet som styr) Har haft musicerandet på hyllan ett år eller två men nu har suget och ideérna kommit tillbaks så jag ska försöka sopa av de ideér jag lyckades få in då det begav sig, däribland denna idé... Måste tilläga att det är detta forum som fått mig på fötter igen och det tackar man för... 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.