Jah Bengt (oregistrerad) Postat 14 januari 2006 Dela Postat 14 januari 2006 Laddade hem demoversionen av Ableton Live 5 från deras hesida. Det gick fint att installera men när jag startar programet hänger sig datorn. Såg i en annan tråd att någon haft samma problem, och löst det genom att döpa om nån VST-mapp. Hittar ingen sådan och vet heller inte vad jag i så fall ska döpa om den till. Någon som har en lösning på problemet? Har WinXP, ca 1,5Ghz, 256RAM och integrerat ljudkort.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jah Bengt (oregistrerad) Postat 14 januari 2006 Dela Postat 14 januari 2006 (redigerat) Tänkte bara förtydliga problemet lite: Datorn "hänger sig" (går EXTREMT långsamt, programmet står och tuggar och startar aldrig) när det står "Creating new live set..." Förmodligen är det således inget VST-problem utan nåt annat... Kom igen, nån måste ju haft samma problem?? EDIT: snart blir jag TOKIG!! Redigerat 14 januari 2006 av Jah Bengt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jah Bengt (oregistrerad) Postat 14 januari 2006 Dela Postat 14 januari 2006 Ok nu är jag tokig.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jah Bengt (oregistrerad) Postat 15 januari 2006 Dela Postat 15 januari 2006 ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SMonk Postat 15 januari 2006 Dela Postat 15 januari 2006 jag lider med dig. tyvärr har jag dock ingen aning om vad problemet kan vara. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
martinm Postat 15 januari 2006 Dela Postat 15 januari 2006 Svårt att säga vad som är fel med så lite information. Generellt kan man väl säga att 256 MB ram är rätt så lite, kanske kan ha med det att göra, kanske inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jah Bengt (oregistrerad) Postat 15 januari 2006 Dela Postat 15 januari 2006 problemet är löst! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 15 januari 2006 Dela Postat 15 januari 2006 problemet är löst! Vad var felet då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jah Bengt (oregistrerad) Postat 15 januari 2006 Dela Postat 15 januari 2006 (redigerat) nåt med drivisarna till ljudkortet. det löstes genom att lägga in "-SelectNoAudioAsDefault" i preferences-mappen. om nån har samma problem så kan jag förklara mer utförligt. Nu återstår bara att lära sig programmet också... Redigerat 15 januari 2006 av Jah Bengt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.