Jump to content
Annons

My Way Is The Only Way

emser

Recommended Posts

Jaha, som vanligt undrar jag vad som ni tycker borde ändras på.

Tacksam för lyssningar med kommentarer.

/emser

LÅTNAMN: My Way Is The Only Way

ARTIST/GRUPP: emser

GENRE: 6/8 gungeligung

LÅTLÄNGD: 2.58

KOMPOSITÖR: emser

PRODUCENT: emser

EV. MEDVERKANDE: emser

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 4,1 mb

My_Way_post_3_t.c.mp3

Dela på andra sajter

Annons

Lite skön Beatles, George Harrisonfeeling på det här.

Kanke skulle sitta fint med en sitar nånstans.

Tycker inte sångljudet håller samma klass som det brukar, men kan inte sätta punkten på vad det är.

😳

Dela på andra sajter

Tycker inte sångljudet håller samma klass som det brukar, men kan inte sätta punkten på vad det är.

😄

Tack, är det eq/kompression eller verb/delay som inte funkar på voxen?

Eller sjunger jag helt enkelt sämre? 😉

/emser

Dela på andra sajter

😄

Eller sjunger jag helt enkelt sämre? 😛

/emser

Tror nog visst du kan en aning bättre tonalt i versen 😮 .... du verkar ha en hel drös med låtar från way back och alla med samma goda prod och höga klass...hur låter en emserlåt 2006 ???eller går du in och modifierar???however kalaslåt denna som bara rullar på, snygga andhämtningar mellan refräng och vers och du verkar sjunga flytande över taktgränsen i versen...snyggt..... 😆😉 mera emser 😛

Dela på andra sajter

Tror nog visst du kan en aning bättre tonalt i versen 😮 .... du verkar ha en hel drös med låtar från way back och alla med samma goda prod och höga klass...hur låter en emserlåt 2006 ???eller går du in och modifierar???however kalaslåt denna som bara rullar på, snygga andhämtningar mellan refräng och vers och du verkar sjunga flytande över taktgränsen i versen...snyggt..... 😆😉 mera emser 😛

Tack Kalle,

Vissa toner är ruskigt håriga att landa på i versen men jag skall försöka göra om det hela.

Jag har riktiga trummor till denna som ligger och väntar på att få bli mixade, men dom skrämmer mig litegrann.

emser 2006... jag har en känsla av att jag bara blir sämre och sämre 😛

Tack för tyck.

/emser

Dela på andra sajter

😉

Eller sjunger jag helt enkelt sämre? 😎

/emser

Det var främst effekterna på sången jag syftade på.

Du sjunger bra! 😄

Dela på andra sajter

Nu måste jag ju kommentera denna låt också bara för det. 😳

Den tilltalar inte mej så mycket främst för valstakten. Jag har generellt svårt för den takten i modern musik (nej jag gillar inte Norwegian Wood heller 🙂). Jag tycker det låter som 9/8 förresten. Melodierna är inte riktigt i min smak heller. 😳

Snyggt proddat däremot, bra balans men svarkörerna borde skrivas om melodiskt, känns för enkla på gränsen till banala vilket inte passar ihop med resten av låten.

🙂

Dela på andra sajter

Nu måste jag ju kommentera denna låt också bara för det. 🙂

Den tilltalar inte mej så mycket främst för valstakten. Jag har generellt svårt för den takten i modern musik (nej jag gillar inte Norwegian Wood heller 🙂). Jag tycker det låter som 9/8 förresten. Melodierna är inte riktigt i min smak heller. 🙁

Snyggt proddat däremot, bra balans men svarkörerna borde skrivas om melodiskt, känns för enkla på gränsen till banala vilket inte passar ihop med resten av låten.

🙂

fel 🙂 tråd 😳 igen 🙂 ? 😳

/emser

Dela på andra sajter

skön känsla i låten... släpig! behaglig sångröst.

Men borde det inte vara "Wake up sleepyhead, rise AND shine"? 😳

Tackar, ja det var liksom tänkt som en lite "rolig" pryl det där 😳

Inte så kul kanske.

/emser

Dela på andra sajter

Nu måste jag ju kommentera denna låt också bara för det. 🙂

Den tilltalar inte mej så mycket främst för valstakten. Jag har generellt svårt för den takten i modern musik (nej jag gillar inte Norwegian Wood heller 🙂). Jag tycker det låter som 9/8 förresten. Melodierna är inte riktigt i min smak heller. 🙂

🙂

fel 😉 tråd 😕 igen 😄 ? 😏

/emser

Nej jag tror jag fick det rätt denna gång, ledsen. 😆

Dela på andra sajter

Skitskön röst, har nog inte hört nåt av dig innan, inte som jag lagt på minnet i af.

Elgitarren som spelar den entoniga stämman bakom i kören känns helt fel. Lite stela fills, men du sa att du hade riktiga trummor inspelade?

Sen känns sången felmixad på nåt sätt, kan inte sätta fingret på vad det är.

Skön låt!

Dela på andra sajter

Skitnice låt! Annorlunda vocalfraseringar än du brukar kanske men det låter mkt bra. Kanske något off-key på nåt ställe men det tycker jag nästan bara låter coolt och passande till låten. 😆 Snygg ljudbild, som vanligt 😏 och mixen tycker jag är behaglig.

Med andra ord har jag inte mkt att tillägga förrutom att låten ju går i 3/4-takt och inte 6/8-takt. 😕

Mvh / djonas

Edit: Grym text BTW. 😉

Redigerat av djonas
Dela på andra sajter

skön känsla i låten... släpig! behaglig sångröst.

Men borde det inte vara "Wake up sleepyhead, rise AND shine"?  😎

Tackar, ja det var liksom tänkt som en lite "rolig" pryl det där 😎

Inte så kul kanske.

/emser

😄 det är jag som är totalt humorbefriad 😮

Dela på andra sajter

Skitskön röst, har nog inte hört nåt av dig innan, inte som jag lagt på minnet i af.

Elgitarren som spelar den entoniga stämman bakom i kören känns helt fel. Lite stela fills, men du sa att du hade riktiga trummor inspelade?

Sen känns sången felmixad på nåt sätt, kan inte sätta fingret på vad det är.

Skön låt!

Hajjar inte vilken elgura du menar 😏

Riktiga trummor kommer inom kort. (i mån av tid)

Tack för vettiga kommentarer.

/emser

Dela på andra sajter

Skitnice låt! Annorlunda vocalfraseringar än du brukar kanske men det låter mkt bra. Kanske något off-key på nåt ställe men det tycker jag nästan bara låter coolt och passande till låten. 😄 Snygg ljudbild, som vanligt 😛 och mixen tycker jag är behaglig.

Med andra ord har jag inte mkt att tillägga förrutom att låten ju går i 3/4-takt och inte 6/8-takt. 😛

Mvh / djonas

Edit: Grym text BTW. 🙂

Tack mannen, en av de få texter jag är någorlunda nöjd med.

/ems

Dela på andra sajter

elguran som kommer första gången när "My way", dvs refrängen kommer igång. Som spelar nån slags andramelodi... Kan vara soundet jag inte tycker om, den passar inte in i ljudbilden tycker jag. Cleana, fina körer och en jätteskitig "monofon" gitarr. Går säkert att göra så att den sätter sig bättre i mixen genom att modifiera eller lägga till reverb eller efekter på nåt lurigt sätt 😛

Joel

Dela på andra sajter

elguran som kommer första gången när "My way", dvs refrängen kommer igång. Som spelar nån slags andramelodi... Kan vara soundet jag inte tycker om, den passar inte in i ljudbilden tycker jag. Cleana, fina körer och en jätteskitig "monofon" gitarr. Går säkert att göra så att den sätter sig bättre i mixen genom att modifiera eller lägga till reverb eller efekter på nåt lurigt sätt 😉

Joel

Ok nu hajjar jag, skall kollas upp.

/ems

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.