Jump to content
Annons

New york är iskallt


Mutz

Recommended Posts

Trevlig poplåt som sparats. Tycker det är lite mycket cymbalnånting där slagen drunknar i varandra. Kunde gärna varit mer virvel istället. Säger jag som knappt programmerar trummor nått vidare eller ens har tillgång till riktigt bra trummor :rolleyes:

Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ja det är reason  😕  😱  Ska se om man kan få dom lite smidigare kanske...  Svårt att programera trummor tycker jag.

dränk trummorna lite... känns lite torra.

Men låten är riktigt bra enligt mig!

/Perrra

Tackar!

Ska kolla på trummorna någon dag, kanske räckar att ta ner dom lite...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jodå det har potential, men jag gillar inte riktigt soundet. Det låter lite hårt och buffligt. Trummorna är lite eljest som sagt var, men det har de flesta tjatat om. Jag kanske skulle försöka göra sången lite mjukare, lite mer bas och lite kompressor. Det blir lite kallt på något sätt. Snygga körer på refrängen. Möjligen skulle man kunna tajta till dem lite. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag tycker man skulle rätta till med trummorna är att inte låta dom spela så ambitöst. Dom driver på för mycket. En levande trummis hade anpassat sej mer till låten som har en stil och genre där trummor inte ens är nödvändiga för att känslan ska gå fram. Det är som du säjer att ni brukar inte använda trummor. Därför att dom helt enkelt inte behövs. Nog om trummorna annars står jag med i hyllningskören! Skitbra låt och sång 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag tycker man skulle rätta till med trummorna är att inte låta dom spela så ambitöst. Dom driver på för mycket. En levande trummis hade anpassat sej mer till låten som har en stil och genre där trummor inte ens är nödvändiga för att känslan ska gå fram. Det är som du säjer att ni brukar inte använda trummor. Därför att dom helt enkelt inte behövs. Nog om trummorna annars står jag med i hyllningskören! Skitbra låt och sång 🙂

hehe ja nej vi har inte trummor på den skarpa varianten av denna låten. Så jag gör ju detta mest för att lära mig programera trummor av detta slag. Sen är det skoj att pröva göra våra akustiska låtar lite mer "poppiga"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Mutz,

Ljudet är bra och ni verkar ha jobbat mycket med låten. Men det tar alldeles för lång tid innan refrängen tar vid. Mycket vers och ingen brygga utan refrängen kommer helt plötsligt. Det är för mycket som ska säjas i versen. Skala ner versen, varför inte börja låten med refrängen med/och en brygga ? Ta till mer tryck efter första refrängen så låten växer. Det brukar Kent köra med ganska ofta.

Mer distade guror och mer tryck skulle göra gott på slutet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Mutz,

Ljudet är bra och ni verkar ha jobbat mycket med låten. Men det tar alldeles för lång tid innan refrängen tar vid. Mycket vers och ingen brygga utan refrängen kommer helt plötsligt. Det är för mycket som ska säjas i versen. Skala ner versen, varför inte börja låten med refrängen med/och en brygga ? Ta till mer tryck efter första refrängen så låten växer. Det brukar Kent köra med ganska ofta.

Mer distade guror och mer tryck skulle göra gott på slutet.

Hehe jobbat väldigt lite med låten:-) Omstuktur av låten blir det nog inte med tanke på att detta är mest för skojs skull och när vi ses har vi inte regel tid att "leka" utan jobbar då seröst med vårat seriösa projekt :-)

Men tanken är inte dum.. Kanske klipp och klistra lite....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...