Jump to content
Annons

New york är iskallt


Mutz

Recommended Posts

* LÅTNAMN: New york är iskallt

* GRUPP: William

* GENRE: Svensk pop

* LÅTLÄNGD: 4,56

* KOMPOSITÖR: Kristoffer Hedberg

* PRODUCENT: Mats Lindström

* EV. MEDVERKANDE: Kristoffer Hedberg och Mats Lindström

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: Mp3

* STATUS: Demo för skojsskull

Här kommer en William låt med trummor. Detta har vi gjort mest för att det kan va roligt att pröva. Annars kör vi stenhårt utan trummor. Men kom med synpunkter på rubbet och var inte blyga att säga vad ni tycker.

EDIT: Är ett förargligt klick i början, var mitt amplitube som bråkade med mig så jag fick inte bort det.

William_New_york_ar_iskallt.mp3

Redigerat av Mutz
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Riktigt svängigt komp. Dessutom skön sång och intressant text. Texten passar inte alltid hundra med musiken utan det känns som det ibland skyndas in lite udda stavelser här o där, vilket gör det speciellt - och bra. I like this.

Även trummorna är helt ok 🙂. Bra låt i allmänhet! Sweet! 🙂 ..Inga andra kommentarer härifrån iaf 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)

Riktigt bra. Får lite Kent-vibbar emellanåt.

Möjligen är kompet lite dominant under verserna. Kanske lyfta fram sången lite, lite.

cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

sideway (oregistrerad)

Hej där...Jag måste säga att jag gillar låten med några små undantag.

Det låter lite som Magnus johansson om ni minns den killen...lätt lyssnad pop med starka melodier...trummorna är domenanta...men det är ju inget nytt i detta forum så jag lämnar det...sången kunde ha spelats in med en bättre mik..den låter av tunn och hård i mixen...synd på en bra text och röst som borde komma fram mer. Jag saknar lite mer lyft i refrängen...skyll på trummisen...smil...som jag tycker kunde riva på lite mer...Gillar ljudet för övrigt "låter analogt och inte över produserat". Som slut ord skulle jag vilja säga att det är det bästa jag lyssnat på här i forumet än så länge... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej där...Jag måste säga att jag gillar låten med några små undantag.

Det låter lite som Magnus johansson om ni minns den killen...lätt lyssnad pop med starka melodier...trummorna är domenanta...men det är ju inget nytt i detta forum så jag lämnar det...sången kunde ha spelats in med en bättre mik..den låter av tunn och hård i mixen...synd på en bra text och röst som borde komma fram mer. Jag saknar lite mer lyft i refrängen...skyll på trummisen...smil...som jag tycker kunde riva på lite mer...Gillar ljudet för övrigt "låter analogt och inte över produserat". Som slut ord skulle jag vilja säga att det är det bästa jag lyssnat på här i forumet än så länge... 😳

Tack så HEMSKT mycket!

Bristen på sången kan no sitta i att jag inte har en riktigt mic preamp utan att jag använder min yamha mixer och den är lite "kall". Sen så var låten/är helt ny när han sjöngoch spelade in plus att i vanliga fal är våra låtar helt utan trummor. Så det kan kanske va lite anledningen.

Ska se om jag kan få lite mer ös på trummorna i refrängen.

Redigerat av Mutz
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra. 😆 Det här är inte vad jag vanligtvis lyssnar på, så jag kan inte mycket om sånt här, men jag tycker du har gjort det här riktigt bra. 😆

Skönt gitarrspel. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar inte trummorna riktigt men däremot sången, basen och akke-gurorna.. riktigt bra sång och udda text! Ja refrängen mådte kräma på mer, mer kräm på gitarrerna, kanske lite mer kör och så gillar jag inte de två hihat-slagen som återkommer på refrängen. Allt som allt blir det toppbetyg på denna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Winnerbäck/kent-vibbar får jag här. Gillar inte trummorna. Bra låt, bra text! Bra jobbat!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man få lite mer specifikt vad det är som ni inte gillar med trummorna?! Blir lite lättere att kanske få dom bättre då! 😄

De låter för mycket Reason? Nä, men de låter lite klumpigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Versen (och sticket) är Winnerbäcksk, refrängen Kentsk 😉

Jag tycker refrängen är bra men versen matchar inte tyvärr.

Grymt stilbrott mellan vers och refräng som jag inte tycker funkar här.

För mycket text för nuvarande arr.

Trummorna låter för mycket trummaskin (mekaniska) och är såpass högt mixade att man märker det, speciellt i versen.

Överlag hyfsat, hade jag gillat Winnerbäck hade jag säkert tyckt det var bra 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man få lite mer specifikt vad det är som ni inte gillar med trummorna?! Blir lite lättere att kanske få dom bättre då!  🙂

De låter för mycket Reason? Nä, men de låter lite klumpigt.

Ja det är reason 🙁😄 Ska se om man kan få dom lite smidigare kanske... Svårt att programera trummor tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Versen (och sticket) är Winnerbäcksk, refrängen Kentsk 🙁

Jag tycker refrängen är bra men versen matchar inte tyvärr.

Grymt stilbrott mellan vers och refräng som jag inte tycker funkar här.

För mycket text för nuvarande arr.

Trummorna låter för mycket trummaskin (mekaniska) och är såpass högt mixade att man märker det, speciellt i versen.

Överlag hyfsat, hade jag gillat Winnerbäck hade jag säkert tyckt det var bra 🙂

Hmmm.. Ja får ta och jobba lite mer trummorna....

Link to comment
Dela på andra sajter

du jag älskar din musik 🙂 , det käns som att det är kent/håkan som är era idoler. som när ni sjunger "ring klocka ring" så käns det som jag lysnar på du och jag och döden i sådär 2 sek.sypper dyper eller supper dupper som man ska skriva.

Link to comment
Dela på andra sajter

du jag älskar din musik 🙂 , det käns som att det är kent/håkan som är era idoler. som när ni sjunger "ring klocka ring" så käns det som jag lysnar på du och jag och döden i sådär 2 sek.sypper dyper eller supper dupper som man ska skriva.

Tackar!

Ja Kent är väll kanske ingen större förebild.. FÖr varken mig eller Kristoffer som skrivit låten :rolleyes: Men efter att vi spelatin den så tyckte vi båda att fan va Kent det lät. Men roligt att du gillar det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus Johansson har återuppstått !

Vet du inte vem jag menar skall du få tag på "Vakna nu Anneli".

Men nu skiter ni i Magnus Johansson och talar om er istället :

Det är ju kalasbra, gillar trubadurtempot på gitarrerna, det blir

ett underbart svung och trallvänligt tempo på det hela.

Skön text !

GJ !

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man få lite mer specifikt vad det är som ni inte gillar med trummorna?! Blir lite lättere att kanske få dom bättre då!  😉

De låter för mycket Reason? Nä, men de låter lite klumpigt.

Ja det är reason 🥰😄 Ska se om man kan få dom lite smidigare kanske... Svårt att programera trummor tycker jag.

Det är bara att öva! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jättefin låt! Men vart tog crash-cymbalen vägen på avslagen? Skulle nog göra trummorna mer levande. Det och ghost notes, små variationer då och då, etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man få lite mer specifikt vad det är som ni inte gillar med trummorna?! Blir lite lättere att kanske få dom bättre då!  😉

De låter för mycket Reason? Nä, men de låter lite klumpigt.

Ja det är reason :rolleyes:🙁 Ska se om man kan få dom lite smidigare kanske... Svårt att programera trummor tycker jag.

Det är bara att öva! 🙂

Ja det är ju det! Därför det va skoj att lägga trummor på en av våra låtar som igentligen inte ska ha några trummor!

Annars när jag programerar trummor brukar det va lite mer fartfyllt 🙁😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...