Jump to content
Annons

DJ's?

Danny Cort (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Det finns flera som har ett "DJ" i sitt namn här på forumet.

Jag undrar vilka som egentligen jobbar som DJ's & vilka som kallar sig det bara för att det låter tufft. I min värld är man ingen DJ om man inte spelar plattor offentligt på regelbunden basis.

Dom jag med säkerhet vet spelar skivor på klubbar regelbundet & får betalt för det är Dumb Dan (Som för övrigt är den bästa jävla DJ jag känner, både mixtekniskt & låtmässigt), dbd. Dessutom spelar jag själv på flera barer/klubbar.

Hur ofta spelar ni? Vad tar ni betalt? Vad kör ni för style?

Vore intressant att veta.

Annons
Postat (redigerat)

Där fick du mig allt:P

Mityt nick komjagpå när jag var runt 15 år och köpte mig ett par skivspelare och ett mixerbord. Har dock aldrig spelat ofentligt på någon klubb:S

Skall genast ändra mitt nick så det inte lurar någon:P

som du säger så är ju Dumb Dan förjävla grymD: (kanske skall vi starta en fansite till hans ära(på allvar) 😕

Redigerat av DjBox
Postat
som du säger så är ju Dumb Dan förjävla grymD:

Har du sett honom live?

Postat

som du säger så är ju  Dumb Dan förjävla grymD:

Har du sett honom live?

Nope! Inte ännu! Vet du nå kommande spelning?Så kan man kika kanske:P Tänkte främst på hans spår på bevlar:P

Postat

som du säger så är ju  Dumb Dan förjävla grymD:

Har du sett honom live?

Nope! Inte ännu! Vet du nå kommande spelning?Så kan man kika kanske:P Tänkte främst på hans spår på bevlar:P

Han lirar bara i Malmö & London.

Tar ett bar bärs innan spelningen, tar på sig den randiga mössan & låter helvetet braka löst.

Sen fattar man ingenting förrän man står frusen, knäsvag & knatchad vid en busshållplats och försöker komma ihåg vilka låtar han körde i vilken ordning.

Jag har faktiskt haft turen att få spela tillsammans med honom ett par gånger, ska försöka få ner honom till min nya klubb.

Postat

Ok, jag spelar skivor väldigt regelbundet på klubbar, krogar och fester här i stockholm.

Jag spelar soul, RnB, hiphop, house, disco och alllt möjligt annat som jag råkar gilla för stunden.

Jag får såklart betalt för det, men jag skulle aldrig våga (eller vilja) kalla mig DJ. jag har alldeles för många vänner som är mycket bättre på mixar än mig.

Postat
Va kör du för typ av musik Danny?

Mest gammal & ny soul & funk.

Modern rnb & hiphop om det är den typen av klubb.

Rätt mycket house på senaste tiden eftersom det är det som är hetast på klubbarna för tillfället. Får se hur länge det varar...

Postat

Rätt mycket house på senaste tiden eftersom det är det som är hetast på klubbarna för tillfället. Får se hur länge det varar...

vart håller du / ni till?

Postat

Malmö

Postat

Malmö

<OT>

okey! då bli rman ju tvungen att åka till skåne:S

Har ni några klipp ifrån nå spelningar? vorre skoj o se!

</OT

Postat

Malmö

<OT>

</OT

Nej...

Inga representabla klipp, hehe.

Postat

haha.. skit samma:P

Dj enligt Wikipedia:

"DJ eller discjockey är en person som väljer musik och spelar skivor på ett uteställe. En DJ kan även vara en musiker som genom mixning av skilda musikstilar skapar en rytmisk dansanpassad musik."

Postat

Malmö

<OT>

</OT

Nej...

Inga representabla klipp, hehe.

otur vi har idag. kan det vara för att det är fre den 13:de??

Postat
haha.. skit samma:P

Dj enligt Wikipedia:

"DJ eller discjockey är en person som väljer musik och spelar skivor på ett uteställe. En DJ kan även vara en musiker som genom mixning av skilda musikstilar skapar en rytmisk dansanpassad musik."

Kanske det.

Men Wikipedia är inte min värld...

😳

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat

Keltech äger. Han droppar i spåren säkert som fan där.

Jag kallar mig bara DJ för att det låter cool. Nej, jag kallar mig inte DJ alls. Däremot spelar jag skivor from time to time.

Danny, jag råder dig starkt till att ställa dig och slänga ihop en mix med gammal funk. Det skulle iaf jag uppskatta 😄

Apropå videos, checka den här, Ark rockar verkligen: Länk

Postat

Danny, några vänner startar klubb på Jeriko i Malmö den 27:e.

Mycket soul och hiphop. Två DJs, fyra skivspelare och en saxofonist.

Du skulle säkert gilla det! 😄

Klubb KOI

Postat

Jag kallar mig bara DJ för att det låter cool. Nej, jag kallar mig inte DJ alls. Däremot spelar jag skivor from time to time.

Danny, jag råder dig starkt till att ställa dig och slänga ihop en mix med gammal funk. Det skulle iaf jag uppskatta 😄

Min nya förebild:P

Postat (redigerat)

Ägd, nej jag spelar inte ute på ställen, men jag hade väldigt gjärna velat göra det. Men eftersom jag vill göra det så undrar ni kanske varför jag nu inte gör det, jo för att jag anser att jag inte har så stor erfarenhet av mixningen olika låtar imellan och är helt enkelt för djävla skraj för att göra bort mig 😄 har dock spelat på tre fyra privatfester som varit mycket lyckade.

Edit: förövrigt så tycker jag Lisa Lashes är den grymmaste dj'n av dem alla.

Redigerat av DjHex
Postat
Ägd, nej jag spelar inte ute på ställen, men jag hade väldigt gjärna velat göra det. Men eftersom jag vill göra det så undrar ni kanske varför jag nu inte gör det, jo för att jag anser att jag inte har så stor erfarenhet av mixningen olika låtar imellan och är helt enkelt för djävla skraj för att göra bort mig 😄 har dock spelat på tre fyra privatfester som varit mycket lyckade.

Edit: förövrigt så tycker jag Lisa Lashes är den grymmaste dj'n av dem alla.

Hex. Har du dec´s ?

Postat

Jag har varit dj. Blev lite technofester i början och senare på pubar/klubbar (mer indie-tjafs). Spelar inte ute längre tror jag, men har kvar en 1210:a här under skrivbordet. Kanske skulle koppla in den ikväll..

Postat

Danny, jag råder dig starkt till att ställa dig och slänga ihop en mix med gammal funk. Det skulle iaf jag uppskatta 😉

haha. Han va rju bra på att mixa. men stilen alltså? 😕

Postat

Danny, jag råder dig starkt till att ställa dig och slänga ihop en mix med gammal funk. Det skulle iaf jag uppskatta 😛

stilen gör ju halva setet 😉

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat

Danny, jag råder dig starkt till att ställa dig och slänga ihop en mix med gammal funk. Det skulle iaf jag uppskatta 😉

Bra på att mixa?

Dom 2 låtarna han droppar är ju överbrutala. Sjukt svängiga.

Postat

Danny, jag råder dig starkt till att ställa dig och slänga ihop en mix med gammal funk. Det skulle iaf jag uppskatta 😛

Bra på att mixa?

Dom 2 låtarna han droppar är ju överbrutala. Sjukt svängiga.

Ja det är ju också sant! Men han e för skön! 😉😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.