Nelerion Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 Tjo-Hej ! Ponera följande : Du skriver ett 200 sidors långt inlägg[Det låter alltid fräckare om man brer på] och går sedan i efterhand genom vad du har skrivit. Vissa partier vill man kanske ha kursiva men då måsta man fint plita in det för hand istället för följande funktion som många andra har aktiverat : Du markerar en mening som du vill göra kursiv, fet, större, mindre och sedan tar du hjälp av de fina kodknapparna och trycker på önskad funktion, detta för att du skall slippa skriva innan och sedan även de som avslutar kodningen. När jag gör detta på Studioforumet så kommer det hela tiden längst ner i mitt inlägg och att sitta med Copy/Paste tar än längre tid än vad en egenkomponerad kodning gör. Det kanske är mitt Firefox som gör att det strular, funktionen finns här kanske redan? Om den nu inte finns, alt. om den bugg jag kanske har går att fixa skulle det innebära massa härliga insparade minutrar. En liten Fredagstanke . >Mange Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 Jag använder också FF och tycker det är lite störande. Det funkar dock bra i IE så vitt jag vet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 Jaha, är det en bugg? Jag trodde att det var knapp-funktionen som var enkel, och inte förstod bättre. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 Jaha, är det en bugg? Jag trodde att det var knapp-funktionen som var enkel, och inte förstod bättre. 😄 Det trodde jag också! 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 Jag använder också FF och tycker det är lite störande. Det funkar dock bra i IE så vitt jag vet. IE fungerar alltid! Klart bästa browsern - även om den ställer till det lite ibland för programmerarna... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 (redigerat) Inga problem FireFoxanvändare.. Ladda hem BBcode så får ni alla formateringsfunktioner i en meny och ni markerar stycket och högerklickar med musen. 😎 Mycket smidigare än i IE ( så får Claes nåt att grunna på.. ) Och medans jag ändå är inne på IEs funktion kontra FF.. Det finns ett tillägg som heter IE Tab och med den kan man högerklicka en länk och köra den som IE i egen flik 😉 Inga mer kompabiltetsproblem där inte 😆 Redigerat 13 januari 2006 av hegobald Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 Jag använder också FF och tycker det är lite störande. Det funkar dock bra i IE så vitt jag vet. IE fungerar alltid! Klart bästa browsern - även om den ställer till det lite ibland för programmerarna... 😆 Nej, där har du fel. Det finns en otrolig massa saker med IE som är fullständigt superusla. Avsaknaden av tabbar, inbyggt rss-stöd, följer inte standarder, inga stöd för tillägg såsom adblocker och så vidare och så vidare. Det är bara korkat att hålla sig kvar vid IE - en av de absolut sämsta webläsarna på marknaden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 (redigerat) Jag BUMPAR efter som jag gjorde edit i mitt för inlägg.. Svaret på alla problem så att säga.. Läs mitt inlägg ovan 😆 Redigerat 13 januari 2006 av hegobald Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 (redigerat) Du är en klippa Helgobald! EDIT: Självklart funkade inte den patchen med min senaste FF version. 😆 Redigerat 13 januari 2006 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 Jag BUMPAR efter som jag gjorde edit i mitt för inlägg.. Svaret på alla problem så att säga.. Läs mitt inlägg ovan 😆 Härligt jobbat 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 Du är en klippa Helgobald! EDIT: Självklart funkade inte den patchen med min senaste FF version. 😆 Hoppsan 😉 .. Gav kanske fel länk.. Ska genast åtgärda.. Jag har ff 1.5 och det funkar för mig.. Kolla här då http://ietab.mozdev.org/ därfifrån ladda jag hem min Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 Du är en klippa Helgobald! EDIT: Självklart funkade inte den patchen med min senaste FF version. 😆 Hoppsan 😉 .. Gav kanske fel länk.. Ska genast åtgärda.. Jag har ff 1.5 och det funkar för mig.. Kolla här då http://ietab.mozdev.org/ därfifrån ladda jag hem min Var iofs BB grejjen jag tänkte på. IE har jag inget behov av. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 (redigerat) Ladda hem BBcode så får ni alla formateringsfunktioner i en meny och ni markerar stycket och högerklickar med musen. 😎 Ja, den! Den hade jag glömt 😉 Jag körde den i våras, men sedan hd-krasch och ny installation hade jag glömt bort hälften av alla extensions jag hade... EDIT: Glömde en sak till 😆 Tack Hegobald! Redigerat 13 januari 2006 av Linus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 Var iofs BB grejjen jag tänkte på. IE har jag inget behov av. Ok.. Lite lustigt för på Mozillas egna site så har dom bara ver 0.4.1.2 men jag ser att jag har ver 0.4.1.3 installerad i min skarpa FF 1.5 Du får väl prova utvecklarens hemsida för fräschaste version då.. Min har hamnat här som "automatisk uppdatering" men den funkar ypperligt. Kolla in http://jedbrown.net/1.0/mozilla/extensions/#BBCode Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 Japp, fungerar om man installerar från jedbrown.net Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 Tackar 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 (redigerat) hmmm... Jag märker ingen skillnad.. ska man starta om datorn kanske? Redigerat 13 januari 2006 av Pazo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 (redigerat) Yeah! Det funkar ju! Härligt! Redigerat 13 januari 2006 av mornel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 hmmm... Jag märker ingen skillnad.. ska man starta om datorn kanske? Högerklicka på det du markerat pazo. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 Hurra för er och BBcode! 😕 Nu är det så att jag sitter med Opera... Någon som vet hur man löser (i princip) samma problem där? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.