wallraff Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 Hej. Jag fick just ett firewire 410 m-audio och när jag kopplat in det till firewire porten på pc:n och startar antingen ableton live eller reason så kraschar datorn efter mellan ett par minuter och ca en halvtimme. Jag får en en typisk windows bluescreen där det står "Hardware failure" please contact vendor blablabla. Förut när jag körde med ett vanligt Soundblaster PCI-kort kraschade dessa program aldrig. Datorn kraschar inte heller om inte musikprogrammen är igång så vitt jag vet än. Jag har de senaste drivrutinerna till kortet från m-audios hemsida, jag har även windows xp sp2 patchen installerad som finns angiven här i detta forum. Tacksam för lite tips. /W
Bone Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 (redigerat) Hur gjorde du när du installerade det? Installerade du först drivrutinerna stängde av datorn och kopplade sen in ljudkortet? Eller hade du ljudkortet i datorn och installerade drivrutinerna? För om du anslöt ljudkortet när datorn var igång så kan du, enligt manualen, ha antingen bränt 410 kortet eller din firewire port. *edit* la till lite. Redigerat 13 januari 2006 av Bone
carlino Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 Hade samma problem, att installera sp2 patchen hjälpte inte så jag var tvungen att manuellt installera drivrutiner drån sp1. går att hitta på nätet! 😱 http://www.videredesign.com/xp2_workaround.htm
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.