Lady SongBird Postat 12 januari 2006 Dela Postat 12 januari 2006 Hejsan! 🤪 Jag är en proffsig sångerska i stockholm som letar lite nya producenter att jobba tillsammans med så hojjta till om ni känner er lite träffade. Har sjungit på en del släppta skivor och jobbar snabbt och effektivt. Min röst och mitt sätt att jobba har högsta kvallite så jag söker bara er som kan matcha det med studioutrustning och arbetssätt. Sorry alla hobbynissar 😏 --- --- --- ---- ---- ---- -- ---- ---- När jag gick med här i våras fick jag försvara mitt hobbynisseuttryck i min pressentation, ta inte illa upp jag vet bara vilka jag söker och vilka jag inte söker. mvh/l Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 Har du några låtar man kan lyssna på dom man kan bilda sig en uppfattning. Det jag snarast vill höra är hur din röst låter. Vidare är det tänkt att du vill lansera dig själv som artist eller gäller det bara att lägga bakgrunder / körer till låtar ? Om du hade tänkt att lansera dig själv vilken typ av musik är det du är ute efter ? En kort presentation av oss följer. Artister vi arbetat med , Darin , Dj Mendez , Agnes , David Franzen , Tik Tak , Yei m.m Med vänliga hälsningar Tuomas ( Piccazzo ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
abnormalbrain (oregistrerad) Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 En kort presentation av oss följer.Artister vi arbetat med , Darin , Dj Mendez , Agnes , David Franzen , Tik Tak , Yei m.m Jasså det är ni som producerade åt Agnes. Ni har verkligen inte tagit fram det bästa av henne i sånginspelningen fast ni kanske bara gjorde bakgrundsmusiken. Första och andra låten på plattan samt låten som hon vann med är bra, resten är skräp enligt min mening. Värsta av allt är covern "what a feeling" som är dubbelt så kass som hennes live-framträdande av samma låt, vilket inte brukar vara fallet(det brukar ju vara tvärt om). Vilket tyder på en producent med dåliga ideér. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
abnormalbrain (oregistrerad) Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 Hejsan! 😏 Jag är en proffsig sångerska i stockholm som letar lite nya producenter att jobba tillsammans med så hojjta till om ni känner er lite träffade. Har sjungit på en del släppta skivor och jobbar snabbt och effektivt. Min röst och mitt sätt att jobba har högsta kvallite så jag söker bara er som kan matcha det med studioutrustning och arbetssätt. Sorry alla hobbynissar 😐 Hur kan man veta att du är bra? Man har ju inte hört dig. Visst du träffar säkert tonerna med bra teknik och snabb i studio mm, men du låter säkert också lika dant som alla andra låter just nu tills du bevisat motsatsen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drik Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 Fan va elak du är abnormalbrain 😉 Fy!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stinkey Zwei Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 " A man got to have a hobby " Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Staplegun Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 Upp med ett demo så vi får höra dig 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 En kort presentation av oss följer.Artister vi arbetat med , Darin , Dj Mendez , Agnes , David Franzen , Tik Tak , Yei m.m Jasså det är ni som producerade åt Agnes. Ni har verkligen inte tagit fram det bästa av henne i sånginspelningen fast ni kanske bara gjorde bakgrundsmusiken. Första och andra låten på plattan samt låten som hon vann med är bra, resten är skräp enligt min mening. Värsta av allt är covern "what a feeling" som är dubbelt så kass som hennes live-framträdande av samma låt, vilket inte brukar vara fallet(det brukar ju vara tvärt om). Vilket tyder på en producent med dåliga ideér. Dom har väl fan inte skrivit att dom har producerat åt Agnes så jag antar att dom inte kan hållas skyldiga får låtarna eller låtvalet. Du skriver enbart för att uppröra, det tyder på en person med mycket dåliga idéer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 Hejsan! 😮 Jag är en proffsig sångerska i stockholm som letar lite nya producenter att jobba tillsammans med så hojjta till om ni känner er lite träffade. Har sjungit på en del släppta skivor och jobbar snabbt och effektivt. Min röst och mitt sätt att jobba har högsta kvallite så jag söker bara er som kan matcha det med studioutrustning och arbetssätt. Sorry alla hobbynissar 😉 Hur kan man veta att du är bra? Man har ju inte hört dig. Visst du träffar säkert tonerna med bra teknik och snabb i studio mm, men du låter säkert också lika dant som alla andra låter just nu tills du bevisat motsatsen. Lugna dig för fan. Producenter som är det minsta seriösa bryr sig inte om demos på ett internetforum. Diskussioner/sångtest brukar ju skötas IRL. Vem är du? Vadan denna hårda output? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 vädigt seroöst denna tråd var då... Skrivet ett inlägg om förfrågan om samarbete sedan skriver hion inget mer... Hum hum! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 vädigt seroöst denna tråd var då... Skrivet ett inlägg om förfrågan om samarbete sedan skriver hion inget mer... Hum hum! Jag antar att seriösa producenter kontaktar henne via PM eller mail & inte i en öppen forumtråd. Hum hum... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Staplegun Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 Upp med en demo så vi får höra 😕 Så, då var man helgarderad! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 Stackars Lady 😳 det verkar inte finnas någon Lufsen här 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 Min röst och mitt sätt att jobba har högsta kvallite så jag söker bara er som kan matcha det med studioutrustning och arbetssätt. Sorry alla hobbynissar 😕 Jag tror att hon söker på fel ställe... Det där kommer vi aldrig kunna leva upp till va? Go, hobbynissar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 vädigt seroöst denna tråd var då... Skrivet ett inlägg om förfrågan om samarbete sedan skriver hion inget mer... Hum hum! Jag antar att seriösa producenter kontaktar henne via PM eller mail & inte i en öppen forumtråd. Hum hum... givetvis har du rätt i den saken! 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lady SongBird Postat 13 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 13 januari 2006 Ojoj jag la bara upp en förfrågan om seriöst sammarbete men fick så mycket mer thanx alla! jag blir rörd 😄 Ni har rätt jag kanske valde ett dåligt forum för att söka producenter men jag trivs bra här så jag ska ingenstans.mooooohahahaha Angående demo tänker jag inte lägga upp någonting som ni bara kan tjaffsa om hurvida det låter och är inspelat osv, skulle jag vilja ha respons på någonting om mig skulle jag lika gärna kunna lägga upp bilder på mig själv på typ pxlbabes. Avböjer bestämt. De producenter som verkar seriösa med meriter m.m kontaktar jag och sedan tar vi det därifrån med sångprov. Ps finfin bild du hitta haha, precis så ser jag ut 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 Ojoj jag la bara upp en förfrågan om seriöst sammarbete men fick så mycket mer thanx alla! jag blir rörd 😕 Ni har rätt jag kanske valde ett dåligt forum för att söka producenter men jag trivs bra här så jag ska ingenstans.mooooohahahaha Angående demo tänker jag inte lägga upp någonting som ni bara kan tjaffsa om hurvida det låter och är inspelat osv, skulle jag vilja ha respons på någonting om mig skulle jag lika gärna kunna lägga upp bilder på mig själv på typ pxlbabes. Avböjer bestämt. De producenter som verkar seriösa med meriter m.m kontaktar jag och sedan tar vi det därifrån med sångprov. Ps finfin bild du hitta haha, precis så ser jag ut 😉 weeeee, pxlbabes. 😛 Nämen ärligt. Här kan du hitta serilösa och kunniga grabbar (och i viss mån flickor). Så fel forum är det nog inte! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
martinm Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 Nämen ärligt. Här kan du hitta serilösa och kunniga grabbar (och i viss mån flickor). Så fel forum är det nog inte! Serilösa var ett bra ord faktiskt, måste vara motsatsen till seriösa. (Ville inte klaga på skrivfelet, tyckte ärligt att det var ett bra ord) 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 Serilösa var ett bra ord faktiskt, måste vara motsatsen till seriösa. 😆😄😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 Hur kan man komma till ett forum o säga "Jag är en proffsig sångerska i stockholm som letar lite nya producenter att jobba tillsammans med så hojjta till om ni känner er lite träffade." Varefter man säger följande "Min röst och mitt sätt att jobba har högsta kvallite så jag söker bara er som kan matcha det med studioutrustning och arbetssätt. Sorry alla hobbynissar." Detta säger du utan att visa vad du egentligen står för. Har du har inget att visa upp? Är du proffsig eller inte? Om du är proffsig borde du ha en hel del inspelningar till hands... Har du några meriter? Spelat in nån skiva? .Viktor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 (redigerat) Lady SongBird: Du är inte alls i fel forum, men för att hitta (eller kunna tipsa om) en bra producent så måste man nog höra lite vad det är för typ av musik du gärna sjunger. Berätta lite mer om vad det är för något du gör, eller som sagt, ladda upp en låt under Demoinspelningar eller lägg en länk här om något du har gjort finns publicerat på nätet. EDIT: Vad jag tror några reagerar på är din titulering "proffsig". Det vill nog de flesta här avgöra själva. Du har med musiker att göra. 😄 Mvh .björn. Redigerat 13 januari 2006 av Olsberg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jejje Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 Angående demo tänker jag inte lägga upp någonting som ni bara kan tjaffsa om hurvida det låter och är inspelat osv, Vadå? Tycker du att vi är tjafsiga?????? VI?????? Det var det värsta 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stajo Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 he he... jag tycker det är helt lysande att posta att man är en "proffsig" sångerska osv. i alla fall om man vill komma i kontakt med duktigt folk. Tänk hur mycket response hon fick... hade hon fått det om hon sagt att jag är en medelmåttig eller ganska taskig sångerska? Sedan behåller hon intresset och mystiken genom att inte lägga upp något sångprov, snyggt! Det gäller ju att tro på sig själv och ta för sig om man skall komma någonstans antar jag. Jag säger bara go Lady go go! Önskar dig all lycka och framgång 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
martinm Postat 14 januari 2006 Dela Postat 14 januari 2006 Tänk hur mycket response hon fick... hade hon fått det om hon sagt att jag är en medelmåttig eller ganska taskig sångerska? I detta forum räcker det att antyda att man är en representant från det feminina könet för att tråden ska växa sig flera sidor lång. Funderar lite på att byta namn till martina för att få lite mer respons 🙂 Det är väl dom jävla hormonerna som spökar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 14 januari 2006 Dela Postat 14 januari 2006 Tänk hur mycket response hon fick... hade hon fått det om hon sagt att jag är en medelmåttig eller ganska taskig sångerska? I detta forum räcker det att antyda att man är en representant från det feminina könet för att tråden ska växa sig flera sidor lång. Funderar lite på att byta namn till martina för att få lite mer respons 😛 Det är väl dom jävla hormonerna som spökar. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 14 januari 2006 Dela Postat 14 januari 2006 Tänk hur mycket response hon fick... hade hon fått det om hon sagt att jag är en medelmåttig eller ganska taskig sångerska? I detta forum räcker det att antyda att man är en representant från det feminina könet för att tråden ska växa sig flera sidor lång. Funderar lite på att byta namn till martina för att få lite mer respons 😆 Det är väl dom jävla hormonerna som spökar. 😛 hahha Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sisältää Postat 14 januari 2006 Dela Postat 14 januari 2006 "Proffisg" och "medelmåttig" är inte motsatser. Många proffs är medelmåttor. Det flickan vill åt är förstås att hon är seriös och målmedveten.. behöver ni höra en demo för att tro på det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Desmond Postat 14 januari 2006 Dela Postat 14 januari 2006 Hon markerar ju att hon har attitydproblem, av hennes postning att döma är hon ju en klassisk "slicka-uppåt-sparka-nedåt" typ och vem vill jobba med en sådan!? Inte särskilt proffsig attityd enligt min mening. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.