Lady SongBird Postat 12 januari 2006 Postat 12 januari 2006 Hejsan! đ€Ș Jag Ă€r en proffsig sĂ„ngerska i stockholm som letar lite nya producenter att jobba tillsammans med sĂ„ hojjta till om ni kĂ€nner er lite trĂ€ffade. Har sjungit pĂ„ en del slĂ€ppta skivor och jobbar snabbt och effektivt. Min röst och mitt sĂ€tt att jobba har högsta kvallite sĂ„ jag söker bara er som kan matcha det med studioutrustning och arbetssĂ€tt. Sorry alla hobbynissar đ --- --- --- ---- ---- ---- -- ---- ---- NĂ€r jag gick med hĂ€r i vĂ„ras fick jag försvara mitt hobbynisseuttryck i min pressentation, ta inte illa upp jag vet bara vilka jag söker och vilka jag inte söker. mvh/l
Piccazzo Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 Har du nÄgra lÄtar man kan lyssna pÄ dom man kan bilda sig en uppfattning. Det jag snarast vill höra Àr hur din röst lÄter. Vidare Àr det tÀnkt att du vill lansera dig sjÀlv som artist eller gÀller det bara att lÀgga bakgrunder / körer till lÄtar ? Om du hade tÀnkt att lansera dig sjÀlv vilken typ av musik Àr det du Àr ute efter ? En kort presentation av oss följer. Artister vi arbetat med , Darin , Dj Mendez , Agnes , David Franzen , Tik Tak , Yei m.m Med vÀnliga hÀlsningar Tuomas ( Piccazzo )
abnormalbrain (oregistrerad) Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 En kort presentation av oss följer.Artister vi arbetat med , Darin , Dj Mendez , Agnes , David Franzen , Tik Tak , Yei m.m JassÄ det Àr ni som producerade Ät Agnes. Ni har verkligen inte tagit fram det bÀsta av henne i sÄnginspelningen fast ni kanske bara gjorde bakgrundsmusiken. Första och andra lÄten pÄ plattan samt lÄten som hon vann med Àr bra, resten Àr skrÀp enligt min mening. VÀrsta av allt Àr covern "what a feeling" som Àr dubbelt sÄ kass som hennes live-framtrÀdande av samma lÄt, vilket inte brukar vara fallet(det brukar ju vara tvÀrt om). Vilket tyder pÄ en producent med dÄliga ideér.
abnormalbrain (oregistrerad) Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 Hejsan! đ Jag Ă€r en proffsig sĂ„ngerska i stockholm som letar lite nya producenter att jobba tillsammans med sĂ„ hojjta till om ni kĂ€nner er lite trĂ€ffade. Har sjungit pĂ„ en del slĂ€ppta skivor och jobbar snabbt och effektivt. Min röst och mitt sĂ€tt att jobba har högsta kvallite sĂ„ jag söker bara er som kan matcha det med studioutrustning och arbetssĂ€tt. Sorry alla hobbynissar đ Hur kan man veta att du Ă€r bra? Man har ju inte hört dig. Visst du trĂ€ffar sĂ€kert tonerna med bra teknik och snabb i studio mm, men du lĂ„ter sĂ€kert ocksĂ„ lika dant som alla andra lĂ„ter just nu tills du bevisat motsatsen.
Danny Cort (oregistrerad) Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 En kort presentation av oss följer.Artister vi arbetat med , Darin , Dj Mendez , Agnes , David Franzen , Tik Tak , Yei m.m JassÄ det Àr ni som producerade Ät Agnes. Ni har verkligen inte tagit fram det bÀsta av henne i sÄnginspelningen fast ni kanske bara gjorde bakgrundsmusiken. Första och andra lÄten pÄ plattan samt lÄten som hon vann med Àr bra, resten Àr skrÀp enligt min mening. VÀrsta av allt Àr covern "what a feeling" som Àr dubbelt sÄ kass som hennes live-framtrÀdande av samma lÄt, vilket inte brukar vara fallet(det brukar ju vara tvÀrt om). Vilket tyder pÄ en producent med dÄliga ideér. Dom har vÀl fan inte skrivit att dom har producerat Ät Agnes sÄ jag antar att dom inte kan hÄllas skyldiga fÄr lÄtarna eller lÄtvalet. Du skriver enbart för att uppröra, det tyder pÄ en person med mycket dÄliga idéer.
Danny Cort (oregistrerad) Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 Hejsan! đź Jag Ă€r en proffsig sĂ„ngerska i stockholm som letar lite nya producenter att jobba tillsammans med sĂ„ hojjta till om ni kĂ€nner er lite trĂ€ffade. Har sjungit pĂ„ en del slĂ€ppta skivor och jobbar snabbt och effektivt. Min röst och mitt sĂ€tt att jobba har högsta kvallite sĂ„ jag söker bara er som kan matcha det med studioutrustning och arbetssĂ€tt. Sorry alla hobbynissar đ Hur kan man veta att du Ă€r bra? Man har ju inte hört dig. Visst du trĂ€ffar sĂ€kert tonerna med bra teknik och snabb i studio mm, men du lĂ„ter sĂ€kert ocksĂ„ lika dant som alla andra lĂ„ter just nu tills du bevisat motsatsen. Lugna dig för fan. Producenter som Ă€r det minsta seriösa bryr sig inte om demos pĂ„ ett internetforum. Diskussioner/sĂ„ngtest brukar ju skötas IRL. Vem Ă€r du? Vadan denna hĂ„rda output?
ThomasJ Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 vÀdigt seroöst denna trÄd var dÄ... Skrivet ett inlÀgg om förfrÄgan om samarbete sedan skriver hion inget mer... Hum hum!
Danny Cort (oregistrerad) Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 vÀdigt seroöst denna trÄd var dÄ... Skrivet ett inlÀgg om förfrÄgan om samarbete sedan skriver hion inget mer... Hum hum! Jag antar att seriösa producenter kontaktar henne via PM eller mail & inte i en öppen forumtrÄd. Hum hum...
Staplegun Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 Upp med en demo sĂ„ vi fĂ„r höra đ SĂ„, dĂ„ var man helgarderad!
tordA Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 Stackars Lady đł det verkar inte finnas nĂ„gon Lufsen hĂ€r đ
Danny Cort (oregistrerad) Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 Min röst och mitt sĂ€tt att jobba har högsta kvallite sĂ„ jag söker bara er som kan matcha det med studioutrustning och arbetssĂ€tt. Sorry alla hobbynissar đ Jag tror att hon söker pĂ„ fel stĂ€lle... Det dĂ€r kommer vi aldrig kunna leva upp till va? Go, hobbynissar!
ThomasJ Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 vĂ€digt seroöst denna trĂ„d var dĂ„... Skrivet ett inlĂ€gg om förfrĂ„gan om samarbete sedan skriver hion inget mer... Hum hum! Jag antar att seriösa producenter kontaktar henne via PM eller mail & inte i en öppen forumtrĂ„d. Hum hum... givetvis har du rĂ€tt i den saken! đ
Lady SongBird Postat 13 januari 2006 TrĂ„dstartare Postat 13 januari 2006 Ojoj jag la bara upp en förfrĂ„gan om seriöst sammarbete men fick sĂ„ mycket mer thanx alla! jag blir rörd đ Ni har rĂ€tt jag kanske valde ett dĂ„ligt forum för att söka producenter men jag trivs bra hĂ€r sĂ„ jag ska ingenstans.mooooohahahaha AngĂ„ende demo tĂ€nker jag inte lĂ€gga upp nĂ„gonting som ni bara kan tjaffsa om hurvida det lĂ„ter och Ă€r inspelat osv, skulle jag vilja ha respons pĂ„ nĂ„gonting om mig skulle jag lika gĂ€rna kunna lĂ€gga upp bilder pĂ„ mig sjĂ€lv pĂ„ typ pxlbabes. Avböjer bestĂ€mt. De producenter som verkar seriösa med meriter m.m kontaktar jag och sedan tar vi det dĂ€rifrĂ„n med sĂ„ngprov. Ps finfin bild du hitta haha, precis sĂ„ ser jag ut đ
ThomasJ Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 Ojoj jag la bara upp en förfrĂ„gan om seriöst sammarbete men fick sĂ„ mycket mer thanx alla! jag blir rörd đ Ni har rĂ€tt jag kanske valde ett dĂ„ligt forum för att söka producenter men jag trivs bra hĂ€r sĂ„ jag ska ingenstans.mooooohahahaha AngĂ„ende demo tĂ€nker jag inte lĂ€gga upp nĂ„gonting som ni bara kan tjaffsa om hurvida det lĂ„ter och Ă€r inspelat osv, skulle jag vilja ha respons pĂ„ nĂ„gonting om mig skulle jag lika gĂ€rna kunna lĂ€gga upp bilder pĂ„ mig sjĂ€lv pĂ„ typ pxlbabes. Avböjer bestĂ€mt. De producenter som verkar seriösa med meriter m.m kontaktar jag och sedan tar vi det dĂ€rifrĂ„n med sĂ„ngprov. Ps finfin bild du hitta haha, precis sĂ„ ser jag ut đ weeeee, pxlbabes. đ NĂ€men Ă€rligt. HĂ€r kan du hitta serilösa och kunniga grabbar (och i viss mĂ„n flickor). SĂ„ fel forum Ă€r det nog inte!
martinm Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 NĂ€men Ă€rligt. HĂ€r kan du hitta serilösa och kunniga grabbar (och i viss mĂ„n flickor). SĂ„ fel forum Ă€r det nog inte! Serilösa var ett bra ord faktiskt, mĂ„ste vara motsatsen till seriösa. (Ville inte klaga pĂ„ skrivfelet, tyckte Ă€rligt att det var ett bra ord) đ
Danny Cort (oregistrerad) Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 Serilösa var ett bra ord faktiskt, mĂ„ste vara motsatsen till seriösa. đđđ
ViktorDenStore Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 Hur kan man komma till ett forum o sĂ€ga "Jag Ă€r en proffsig sĂ„ngerska i stockholm som letar lite nya producenter att jobba tillsammans med sĂ„ hojjta till om ni kĂ€nner er lite trĂ€ffade." Varefter man sĂ€ger följande "Min röst och mitt sĂ€tt att jobba har högsta kvallite sĂ„ jag söker bara er som kan matcha det med studioutrustning och arbetssĂ€tt. Sorry alla hobbynissar." Detta sĂ€ger du utan att visa vad du egentligen stĂ„r för. Har du har inget att visa upp? Ăr du proffsig eller inte? Om du Ă€r proffsig borde du ha en hel del inspelningar till hands... Har du nĂ„gra meriter? Spelat in nĂ„n skiva? .Viktor
Björn Olsberg Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 (redigerat) Lady SongBird: Du Ă€r inte alls i fel forum, men för att hitta (eller kunna tipsa om) en bra producent sĂ„ mĂ„ste man nog höra lite vad det Ă€r för typ av musik du gĂ€rna sjunger. BerĂ€tta lite mer om vad det Ă€r för nĂ„got du gör, eller som sagt, ladda upp en lĂ„t under Demoinspelningar eller lĂ€gg en lĂ€nk hĂ€r om nĂ„got du har gjort finns publicerat pĂ„ nĂ€tet. EDIT: Vad jag tror nĂ„gra reagerar pĂ„ Ă€r din titulering "proffsig". Det vill nog de flesta hĂ€r avgöra sjĂ€lva. Du har med musiker att göra. đ Mvh .björn. Redigerat 13 januari 2006 av Olsberg
Jejje Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 AngĂ„ende demo tĂ€nker jag inte lĂ€gga upp nĂ„gonting som ni bara kan tjaffsa om hurvida det lĂ„ter och Ă€r inspelat osv, VadĂ„? Tycker du att vi Ă€r tjafsiga?????? VI?????? Det var det vĂ€rsta đ
stajo Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 he he... jag tycker det Ă€r helt lysande att posta att man Ă€r en "proffsig" sĂ„ngerska osv. i alla fall om man vill komma i kontakt med duktigt folk. TĂ€nk hur mycket response hon fick... hade hon fĂ„tt det om hon sagt att jag Ă€r en medelmĂ„ttig eller ganska taskig sĂ„ngerska? Sedan behĂ„ller hon intresset och mystiken genom att inte lĂ€gga upp nĂ„got sĂ„ngprov, snyggt! Det gĂ€ller ju att tro pĂ„ sig sjĂ€lv och ta för sig om man skall komma nĂ„gonstans antar jag. Jag sĂ€ger bara go Lady go go! Ănskar dig all lycka och framgĂ„ng đ
martinm Postat 14 januari 2006 Postat 14 januari 2006 TĂ€nk hur mycket response hon fick... hade hon fĂ„tt det om hon sagt att jag Ă€r en medelmĂ„ttig eller ganska taskig sĂ„ngerska? I detta forum rĂ€cker det att antyda att man Ă€r en representant frĂ„n det feminina könet för att trĂ„den ska vĂ€xa sig flera sidor lĂ„ng. Funderar lite pĂ„ att byta namn till martina för att fĂ„ lite mer respons đ Det Ă€r vĂ€l dom jĂ€vla hormonerna som spökar.
ViktorDenStore Postat 14 januari 2006 Postat 14 januari 2006 TĂ€nk hur mycket response hon fick... hade hon fĂ„tt det om hon sagt att jag Ă€r en medelmĂ„ttig eller ganska taskig sĂ„ngerska? I detta forum rĂ€cker det att antyda att man Ă€r en representant frĂ„n det feminina könet för att trĂ„den ska vĂ€xa sig flera sidor lĂ„ng. Funderar lite pĂ„ att byta namn till martina för att fĂ„ lite mer respons đ Det Ă€r vĂ€l dom jĂ€vla hormonerna som spökar. đ
ThomasJ Postat 14 januari 2006 Postat 14 januari 2006 TĂ€nk hur mycket response hon fick... hade hon fĂ„tt det om hon sagt att jag Ă€r en medelmĂ„ttig eller ganska taskig sĂ„ngerska? I detta forum rĂ€cker det att antyda att man Ă€r en representant frĂ„n det feminina könet för att trĂ„den ska vĂ€xa sig flera sidor lĂ„ng. Funderar lite pĂ„ att byta namn till martina för att fĂ„ lite mer respons đ Det Ă€r vĂ€l dom jĂ€vla hormonerna som spökar. đ hahha
sisÀltÀÀ Postat 14 januari 2006 Postat 14 januari 2006 "Proffisg" och "medelmÄttig" Àr inte motsatser. MÄnga proffs Àr medelmÄttor. Det flickan vill Ät Àr förstÄs att hon Àr seriös och mÄlmedveten.. behöver ni höra en demo för att tro pÄ det?
Desmond Postat 14 januari 2006 Postat 14 januari 2006 Hon markerar ju att hon har attitydproblem, av hennes postning att döma Àr hon ju en klassisk "slicka-uppÄt-sparka-nedÄt" typ och vem vill jobba med en sÄdan!? Inte sÀrskilt proffsig attityd enligt min mening.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.