Nisse Postat 13 maj 2004 Postat 13 maj 2004 Hej! Har kollat in Blitz och de verkar ha grym synth-musik. Frågan är bara: hur seriösa är dem? De har en väldigt rörig hemsida, ganska amatörmässig verkar det som. Men, men, det är ju insidan som räknas, vad som döljer sig bakom. Någon kanske har handlat av dem, är det okej utan några problem eller? Svara gärna med Era erfarenheter kring företaget så hade jag blivit glad. //Nisse
tordA Postat 13 maj 2004 Postat 13 maj 2004 jag har för mig (rätta mig hjärna) att BLITZ RECORDS AB har funnits sen mitten av 70'talet det var vi (DiscoTonex) och dom som började sälja Punkskivor i Sverige 😕
patrik Postat 15 maj 2004 Postat 15 maj 2004 Det är säkert ingenting att bry sig om. Men jag är alltid lite töntig när det kommer till att beställa saker från sidor som ser ut som ett verk av en 5 åring utan html kunskaper (som denna t.ex). Det jag dock kan råka ut för är ett bluff-företag som köpt en snygg sida istället för att göra en bra butik... Har varken hört gott eller ont om blitz förresten.
Nisse Postat 27 maj 2004 Trådstartare Postat 27 maj 2004 Hej allihopa! Ville bara berätta att Blitz är helt ok. I tisdags besällde jag tre st CD-skivor från dem, på onsdagen satt jag hemma och lyssnade på dem! 😄 Leveransen gick alltså redigt snabbt, enda nackdelen är att de endast levererar mot postförskott, vilket blir en ganska dyr historia... Men det var det värt! 😠 //Nisse
Plus o Minus Postat 27 maj 2004 Postat 27 maj 2004 egenskaperna för navigering m.m. på blitz är lika bra som jag är miljonär. synd och behöva säga det, support'n får vara hur bra som helst men det hjälper inte, det är inte bra nog.
debatt Postat 15 september 2009 Postat 15 september 2009 De finns väl inte mer? Chefen gick i pension, tror jag.
oioioi Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 jag har för mig (rätta mig hjärna) att BLITZ RECORDS AB har funnits sen mitten av 70'talet det var vi (DiscoTonex) och dom som började sälja Punkskivor i Sverige 😑 Samröre med Wolfies?
oioioi Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 Kollade in hemsida, visst är det gamla Wolfies vi pratar om. Nostalgi värre!!! Jag kommer ihåg när man dregglade över skivorna som satt på väggen på lilla singelaffären på Gamla Brogatan. Inga skivor i ställ, bara upsatta på väggarna. Man fick fråga personalen efter vad mer som fanns bakom disken! De hade en även LP-affär, på Vasagatan har jag för mig. Efter några år slogs butikerna ihop och fortsatte i lilla lokalen på G:a Brogatan. I mitten av 80-talet flyttade de till trakten av S:t Eriksplan, fast med tråkigare sortiment. Dock en del bra amerikansk musik man inte hittade någon annanstans. Efter något år där flyttade de till en källarlokal i samma område, och pysslade väl bara med distro tror jag.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.