Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jaha, nu har jag Àntligen hittat en PODxt som jag letat efter. Hittade en beggad pÄ nÀtet för 2200:-. Har haft POD2 ett tag och har varit relativt nöjd, men ÀndÄ inte sÄ dÀr 100%...

Efter att ha testat xt:n en dag mĂ„ste jag sĂ€ga: Wow! Den lĂ„ter riktigt, riktigt bra!! Tycker allt lĂ„ter naturligare och fylligare Ă€n i 2:an... ÄndĂ„ har jag inte tweakat nĂ„got, utan bara kört pĂ„ fabriksinstĂ€llningarna inkl. Modelpacksen... Kanske man fĂ„r dra ner pĂ„ disten lite i vissa patcher, men hittills Ă€r jag hur nöjd som helst.

Mitt absolut 1:a intryck var besvikelse, eller jag tyckte det lÀt nÄgorlunda, fast inte som jag vÀntat mig. DÄ upptÀckte jag att jag hade den i A.I.R som ComboFront istÀllet för StudioDirect, vilket innebar att uppmicknings-simuleringen inte var med. Men nÀr jag vÀl Àndrade det sÄ, fyfan vad bra...! NÄja, det Àr första intrycket, lÄter lovande hoppas det hÄller i sig.

NĂ„gon som vill köpa en POD 2, inkl. ett tusental patcher? 😏

Annons
Postat

Ja, en fÄr vÀl tacka...

Det hĂ€r kan bli "Ă„rets inköp" för mig, i hĂ„rd konkurrens med min nya 44" TV... 😳

Postat

Grattis och vÀlkommen i klubben "Gitarrister som öppnat ögon & öron och inte lÀngre lever i dÄtid"! Kul att Du Àr nöjd! Du kommer att bli Ànnu mera nöjd nÀr Du har varit igÄng ett tag och pillat ihop egna ljud.

Postat

NÄn stjÀrna har tydligen byggt en pryl som ska ge ytterligare naturlig förstÀrkarkÀnsla till sÄna hÀr modelleringsprylar.

Kolla lĂ€nk HÄR! Det finns ljudexempel med/utan ocksĂ„. LĂ„ter ju lite smĂ„kul, eller...?

Postat (redigerat)

Jag köpte en Vox Tonelab SE istÀllet efter att min POD2 blev snodd och satan va mycket bÀttre den var. Sjukt bra rena ljud framförallt. Ett slarvigt spelat ljudprov frÄn mig:

Redigerat av Phobos
Postat
Jag har sÄlt bÄde min xt och xt pro nu!

JasÄ...

FÄr man frÄga varför? Gillade du inte ljudet, och vad har du tÀnkt ersÀtta dem med?

Postat
En HC skulle jag vilja ha till min GT-8. Men han sÀljer den dyrt, för dyrt tycker jag.

Ja $250 + $25 frakt. Den blir ju dyrare Àn xt:n... Sen kanske man Äker pÄ 30% tull och moms ocksÄ...

NÀ, det var lite vÀl saftigt.

Postat
NĂ„gon som vill köpa en POD 2, inkl. ett tusental patcher? 😄

Vad ska du ha den för? Kanske Àr intresserad, men det beror vad du ska ha för den.

POD1 som delbyte 🙂 ?

Postat
Jag köpte en Vox Tonelab SE istÀllet efter att min POD2 blev snodd och satan va mycket bÀttre den var. Sjukt bra rena ljud framförallt. Ett slarvigt spelat ljudprov frÄn mig:

Grattis! 🙂

Postat (redigerat)
NĂ„gon som vill köpa en POD 2, inkl. ett tusental patcher? 🙂

Vad ska du ha den för? Kanske Àr intresserad, men det beror vad du ska ha för den.

POD1 som delbyte 🙂 ?

1000:-

Den har stÄtt pÄ databordet hela tiden, och Àr uppgraderad med senaste firmware o.s.v. Sen har jag ju en jÀdra massa patcher som jag kan brÀnna pÄ skiva och skicka med. Bl.a. en massa patcher som gitarrtidningar gjort för att likna olika artister. Allt frÄn Vai till Knopfler, Slipknot till Beppe Wolgers.

Byte till POD 1? Ja, det lĂ„ter intressant, haha... 🙂

Redigerat av ztevie
Postat
NĂ„gon som vill köpa en POD 2, inkl. ett tusental patcher? 🙂

POD1 som delbyte 😉 ?

1000:-

Den har stÄtt pÄ databordet hela tiden, och Àr uppgraderad med senaste firmware o.s.v. Sen har jag ju en jÀdra massa patcher som jag kan brÀnna pÄ skiva och skicka med. Bl.a. en massa patcher som gitarrtidningar gjort för att likna olika artister. Allt frÄn Vai till Knopfler, Slipknot till Beppe Wolgers.

Byte till POD 1? Ja, det lĂ„ter intressant, haha... 😄

Okej. DÄ fÄr det vara. TÀnkte mest för att fÄ bort poden som bara stÄr och skrÀpar och Àr allmÀnt dÄlig.

FĂ„r klara mig pĂ„ toneport som jag hoppas att musikbörsen fĂ„r in snart 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.