Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hur tilldelar man DAE mer minne i mac os x 10.4 tiger? Hittar ingen DAE folder och inget DAE program? Är det avskaffat och ersatt med nĂ„n slags digi core driver och var tilldelar man isf mer minne? Till ProTools??

Min dator har aldrig klagat pÄ för lite minne men nu efter uppgradering och ominstallering klagas konstant pÄ för lite minne tex varje gÄng iZotpoe Vinyl öppnas. Helt borta...kÀnner jag mig.

Har precis köpt en Digi 002r och mac os 10.4.3 tiger och har Ă€ven en uppgradering till PT 7, bara jag fĂ„r snurr pĂ„ internet uppkopplingen, sĂ„ dĂ„ kommer antagligen fler bult-frĂ„gor. 😉

Tacksam för hjÀlp.

Annons
Postat

Du har OSX, i OSX tilldelar man inget minne lÀngre. det gÄr av sig sjÀlv.

:-)

Tips: köp mer minne; osx kr'ver en hel del 2 Gb sÄ blir allt bra.

Postat

😆😆 Jaha... va dumt.. sĂ„ mycket koll har jag. Tror iof att det Ă€r nĂ„t knas med just iZotope Vinyl pluggen eftersom det bara klagas nĂ€r den öppnas.

HÀr kommer fler dumma frÄgor om nÄgon vet:

1. Kanalerna i mixfönstret Àr breda och jag blir galen av allt scrollande. Var stÀller man om sÄ de blir smala? Har gjort det förut men kommer inte ihÄg var och nu hittar jag det f*n inte.

2. NĂ„gon som vet var de rĂ€tta koderna för registrering av protools finns? Hittills har jag lyckats lokalisera serienummer pĂ„ 002 och registrerat Ignition Pack (plugg paket). Men jag vill registrera programmet och fĂ„ tillgĂ„ng till ProTools 7. Det Ă€r "registration ID" som efterlyses FÖR PROGRAMMET!

Nu blev det rörigt men nÄgon som nyligen registrerat sitt ProTools kanske förstÄr.

Och ja, jag vet, det stĂ„r sĂ€kert hur detta funkar gömt pĂ„ nĂ„n liten lapp som jag tappat bort i all iver. Och jag borde gĂ„ till inköpsstĂ€llet och frĂ„ga, men dom har stĂ€ngt sĂ„ hĂ€r dags, och varför vĂ€nta nĂ€r det finns mycket bĂ€ttre support hĂ€r. 😄

Postat
Tips: köp mer minne; osx kr'ver en hel del 2 Gb sÄ blir allt bra.

Förresten, köpa mer minne. Jag som trodde jag hade köpt fÀrdigt för ett tag framöver nu... Och det finns inte en sekin kvar att avvara till annat Àn nudelsoppa och pasta.

Postat

Jag kör med mbox, och dÀr finns koden pÄ första insidan av "getting started guiden".

Vet inte om det Àr samma pÄ 002.

Postat
Jag kör med mbox, och dÀr finns koden pÄ första insidan av "getting started guiden".

Vet inte om det Àr samma pÄ 002.

Japp det Àr samma. Men det Àr serienumret. Det ska ocksÄ fyllar i nÀr man registrerar. Men jag hittar inte registration ID..

Postat
🙂😄 Jaha... va dumt.. sĂ„ mycket koll har jag. Tror iof att det Ă€r nĂ„t knas med just iZotope Vinyl pluggen eftersom det bara klagas nĂ€r den öppnas.

HÀr kommer fler dumma frÄgor om nÄgon vet:

1. Kanalerna i mixfönstret Àr breda och jag blir galen av allt scrollande. Var stÀller man om sÄ de blir smala? Har gjort det förut men kommer inte ihÄg var och nu hittar jag det f*n inte.

2. NĂ„gon som vet var de rĂ€tta koderna för registrering av protools finns? Hittills har jag lyckats lokalisera serienummer pĂ„ 002 och registrerat Ignition Pack (plugg paket). Men jag vill registrera programmet och fĂ„ tillgĂ„ng till ProTools 7. Det Ă€r "registration ID" som efterlyses FÖR PROGRAMMET!

Nu blev det rörigt men nÄgon som nyligen registrerat sitt ProTools kanske förstÄr.

Och ja, jag vet, det stĂ„r sĂ€kert hur detta funkar gömt pĂ„ nĂ„n liten lapp som jag tappat bort i all iver. Och jag borde gĂ„ till inköpsstĂ€llet och frĂ„ga, men dom har stĂ€ngt sĂ„ hĂ€r dags, och varför vĂ€nta nĂ€r det finns mycket bĂ€ttre support hĂ€r. 😄

Du stĂ€ller detta direkt i menyn.... Ă€h... kommer inte ihĂ„g vad menyn heter... men det du söker heter iaf "narrow mix window".. SĂ„ fĂ„r du smala och fina reglar.. 😉

Postat

Alt+Cmd+M

😄

Postat

Display/Narrow mix window var det ja.

Tack sÄ mycket!

Ingen som vet ang det andra med registreringen?

Postat

FrÄga Digidesign Europe (eller Digi hÀr i Sthlm)

Postat

Japp, fÄr knalla till Estrad... Men jag har massa annat för mig pÄ dagarna sÄ det Àr svÄrt att hinna.

Postat
Japp, fÄr knalla till Estrad... Men jag har massa annat för mig pÄ dagarna sÄ det Àr svÄrt att hinna.

Du kan ju alltid ringa! 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.