beat mastern Postat 16 januari 2006 Trådstartare Postat 16 januari 2006 och ni feresten hitta denna affär http://www.floridamusicco.com/products~id~193~pg~2.htm kan man lita på dessa låga priser asså att dom inte blåser mig Tja, priserna stämmer nog, men du får ju räkna med att frakt, tull och svensk moms läggs på. ja just det, det hadde jag glömt 😆
Humor Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 ESIkortet finns i Sverige men här kostar det 3500 i 4soundbutiker....
beat mastern Postat 16 januari 2006 Trådstartare Postat 16 januari 2006 ESIkortet finns i Sverige men här kostar det 3500 i 4soundbutiker.... ok, men vet du om det finns i nån annan butik?
Linus Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 jag skulle nog köpa ett ESI ESP1010 . Jag vet inte var ESI står på ljudkvalitetsskalan, då jag inte använt någon ESI-produkt själv. Men de är förmodligen i samma klass som M-Audio. 🙁 ESI:s fördel gentemot 1010LT är bla. rackenheten, som redan sagts. Mycket bättre än en tung kabelpiska som hänger ner och drar i ljudkortet, samt enklare att koppla in och ur grejer. Priset var ännu billigare hos Music Store i Köln än Thomann. fins den i vanliga afärer typ 4sound och jam? 4Sound säljer M-Audio och JAM säljer ESI. ESP1010 kostar 3500:- på JAM.
beat mastern Postat 16 januari 2006 Trådstartare Postat 16 januari 2006 (redigerat) ok, det var bra att veta men jag skulle gärna se att fler ljudkort kom in i debatten 😄 Redigerat 16 januari 2006 av beat mastern
Linus Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 Har du Firewire på datorn? Isåfall kan ju Hercules FW1612 vara intressant också?
beat mastern Postat 16 januari 2006 Trådstartare Postat 16 januari 2006 Har du Firewire på datorn? Isåfall kan ju Hercules FW1612 vara intressant också? inte på den jag ha nu men jag skall köpa ny snart och det kan bli en frost och de har firewere vad jag har fattat. och du vad har kortet för in/utgångar, det skulle jag gärna vilja veta du 😄
beat mastern Postat 16 januari 2006 Trådstartare Postat 16 januari 2006 tack, men ska inte pci bättre en fierewere 😄 ? och det andra kortet va bättre en Hercules FW1612, men som du sa det va så intresant att jag nästan börja drägla 🙂
Linus Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 Skulle kunna tipsa mer om jag visste dina krav. Hörlursförstärkare? Okej. Hur många ingångar behöver du koppla in i datorn? Mikrofon? Nån mer utrustning? MIDI-keyboard?
beat mastern Postat 16 januari 2006 Trådstartare Postat 16 januari 2006 Skulle kunna tipsa mer om jag visste dina krav. Hörlursförstärkare? Okej. Hur många ingångar behöver du koppla in i datorn? Mikrofon? Nån mer utrustning? MIDI-keyboard? ok mina krav kommer här: 2 midi in, 3 par analoga in och 2 par out plus hörlursförstäkare, två mic in med fantommatning
beat mastern Postat 16 januari 2006 Trådstartare Postat 16 januari 2006 (redigerat) Skulle kunna tipsa mer om jag visste dina krav. Hörlursförstärkare? Okej. Hur många ingångar behöver du koppla in i datorn? Mikrofon? Nån mer utrustning? MIDI-keyboard? ok mina krav kommer här: 2 midi in, 3 par analoga in och 2 par out plus hörlursförstäkare, två mic in med fantommatning jag glömde att jag gärna skulle sätt att det följde med nån bantad vertion av reason edit: detta är inget krav bara önskan Redigerat 16 januari 2006 av beat mastern
Linus Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 2 midi inHar du 2 klaviaturer? Eller menade du att du vill ha 1 midi in och 1 midi ut? Det är svårt att hitta ljudkort med två midi in. Då får man nog lägga till ett midi-interface isåfall. 3 par analoga in och 2 par outTre stereopar=sex monokontakter alltså... hörlursförstäkareYes. två mic in med fantommatningOkej!
beat mastern Postat 16 januari 2006 Trådstartare Postat 16 januari 2006 2 midi inHar du 2 klaviaturer? Eller menade du att du vill ha 1 midi in och 1 midi ut? Det är svårt att hitta ljudkort med två midi in. Då får man nog lägga till ett midi-interface isåfall. 3 par analoga in och 2 par outTre stereopar=sex monokontakter alltså... hörlursförstäkareYes. två mic in med fantommatningOkej! jag har en klaviatur+diggi trummor och ja jag menar 6 mono
Linus Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 Då ser jag ett lämpligt val för dig: E-MU 1820 3995:- hos 4Sound
surikatmamma Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 3795 från musikborsen.se! Fast jag tror jag köpte mitt för 3500, det var ungefär ett halvår sen.
Linus Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 3795 från musikborsen.se! Fast jag tror jag köpte mitt för 3500, det var ungefär ett halvår sen. M.a.o. prutning som gäller då? 😲
Humor Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 (redigerat) DEt är inga problem emd att beställa från tyskland bör du veta. Iaf. inte från thomann. Så du inte avskräcker dig från det oavsett vilket kort du väljer. Jag säger fortfarande ESI ESP1010. DEn har allt det du behöver. med dubbla midi in så du slipper midiinterface hörlursstärkare, micpreamps med riktig fantommtning, samt att det är riktigt billigt i tyskland vilket alla andra också är. Jag var också inne på DElta 1010Lt ett tag och lånade ett av en kompis men jag lackade sönder på att behöva krypa bakom datorn så det skulle jag utesluta. Bara mina åsikter men in med fler ljudkort till killen så han får mer att välja på! 🙂 ps. jag snackade med uppsala musikverkstad som är 4soundanknytna o de skulle ta 3500 för ESIkortet och jam tar lika mycket. Redigerat 16 januari 2006 av Humor
beat mastern Postat 17 januari 2006 Trådstartare Postat 17 januari 2006 ps. jag snackade med uppsala musikverkstad som är 4soundanknytna o de skulle ta 3500 för ESIkortet och jam tar lika mycket. ok alltid bra att veta
beat mastern Postat 17 januari 2006 Trådstartare Postat 17 januari 2006 men ni finns 1820 bilit någonstans?
beat mastern Postat 17 januari 2006 Trådstartare Postat 17 januari 2006 men svara då 😄 ne jag är inte arg 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.