volvo (oregistrerad) Postat 12 januari 2006 Postat 12 januari 2006 (redigerat) Jag håller på att avsluta inspelningarna till mitt första solo-album under bandnamnet "Orphan Songs" och det börjar bli dags att välja låtar till plattan. Tänkte försöka få lite feedback från er på en relativt ny låt: "Before the end" LÅTNAMN: Before the end ARTIST/GRUPP: Orphan Songs GENRE: Pop/Rock LÅTLÄNGD: 3:38 KOMPOSITÖR: Carl-Otto Johansson PRODUCENT: Carl-Otto Johansson EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 STORLEK: 4.2 Mb STATUS: Färdig låt LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Tyck gärna till om både komposition, ljud, text eller vad som helst. /C-O http://www.orphansongs.com Redigerat 12 januari 2006 av Gäst
nurfen Postat 12 januari 2006 Postat 12 januari 2006 Riktigt skön låt, ju! Det enda jag kan "klaga" på är att basen tar upp lite mycket plats efter 2:20.. Fast det kanske bara är jag som fått för mej nåt Den här ska jag absolut spara!
djonas Postat 12 januari 2006 Postat 12 januari 2006 Nice soft låt. 😄 Du sjunger bra med mkt känsla tycker jag. Gillar verkligen din instrumentuppsättning i låten, mkt omsorgsfullt arrat, stort plus för det. Inte mkt att klaga på. Lycka till Mvh / djonas
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 12 januari 2006 Postat 12 januari 2006 Håller med djonas på den här faktiskt. Så klart för release det kan bli (eller näe, men ni hajjar) Mycket bra!
Mutto Postat 12 januari 2006 Postat 12 januari 2006 älskar skrot-trummorna på slutet. har inget att klaga på, basen blir kanske lite stark på slutet. bra låt!
volvo (oregistrerad) Postat 12 januari 2006 Postat 12 januari 2006 Tackar! 😉 Jo, jag har haft ett elände med basen. Låten var över huvud taget svår att mixa eftersom den är så pass dynamisk och bygger hela tiden. När man mastrar blir det nya problem. Man vill ju ha hyfsat höga nivåer i början samtidigt som man vill att det ska bli en kraftfull effekt när trummor och bas kommer in. /C-O
Pedda P Postat 12 januari 2006 Postat 12 januari 2006 som sagt, snyggt arrat.......fin instrumentering, både sprött o känsligt......bygger fint efter 2min.... 😉 basen lite genomträngande på vissa ställen, men jag köper gärna det i det stora hela.....grymt bra jobbat!! 😉
starboy (oregistrerad) Postat 12 januari 2006 Postat 12 januari 2006 Produktionen låter väldigt "färdig", inget som fattas eller behöver tas bort. Som tidigare sagts blir basen kanske aningen dominant. Annars otroligt bra. Diggar. Särskilt tilltalas jag av den fina sånginsatsen. Behagligt röstljud.
Desmond Postat 12 januari 2006 Postat 12 januari 2006 Bra komposition, klart bland toppskiktet på denna sajt. Men jag måste säga att trumljudet i slutet är ingen hit. Det bryter anskrämligt mot den akustiska känslan du byggt upp. Har du testat att lägga på riktiga omoddade trummor? Det handlar lite om att lita på att låten och framförandet duger som de är utan hippa "moderna" tillägg. Det trumsoundet är det som kommer att binda låten i tiden och göra att låten kommer låta hopplöst omodern om 5-10 år. Min åsikt endast... 🙂
volvo (oregistrerad) Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 Bra komposition, klart bland toppskiktet på denna sajt. Men jag måste säga att trumljudet i slutet är ingen hit. Det bryter anskrämligt mot den akustiska känslan du byggt upp. Har du testat att lägga på riktiga omoddade trummor? Det handlar lite om att lita på att låten och framförandet duger som de är utan hippa "moderna" tillägg. Det trumsoundet är det som kommer att binda låten i tiden och göra att låten kommer låta hopplöst omodern om 5-10 år. Jag använder riktiga trummor i många av mina andra låtar men ibland vill jag jobba snabbt och slippa behöva repa med min trummis, gå in i studio, spela in, mixa och eq:a riktiga trummor innan jag börjar spela in resten. Jag tycker själv att mitt trumsound är härligt monotont och gött och utgör en fin kontrast mot det akustiska och jag använder dem i en del andra låtar också. Det är väl en smaksak antar jag. Jag använder dock inte detta trumsound för att det på något sätt skulle vara modernt och trendriktigt - snarare på grund av att jag saknar en bra trummaskin och tid att spela in riktiga trummor till varenda låt. Det bekymrar mig inte om folk om 5-10 år kommer att säga att låten känns omodern. Vid det laget har jag säkert spelat in några nya låtar. Dessutom kan jag meddela de "omoddade" trummorna kommer från en Ensoniq SQ1 från 1992, en synth som redan idag är "hopplöst omodern". 😛 Man tager vad man haver å gör så gott man kan. Tack för din feedback! /Carl-Otto
Richie76 Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 Jättetrevlig låt och kanonsång! Personligen gillar jag den första halvan som är mer avskalad bäst men låter riktigt fint överlag! 😛
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.