Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: In bed with Eva Braun

ARTIST/GRUPP: Anders

GENRE: Rock-pop

LÅTLÄNGD: 2:27

KOMPOSITÖR: Anders

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 3,5 MB

STATUS: Skiss

Slängde in lite elektroniska element i en rocklåt. Låten är ämnad för sång. Det ska väl till nåt stick nånstans.

Vad kan förbättras, tas bort, bytas ut etc?

In_bed_with_Eva_Braun.mp3

Annons
Postat

Jag har inte världens bästa monitorer direkt (läs: inga) men jag tycker det saknas lite botten i mixen. Känns lite tunn på nå vis. Den distade basen (om det nu är det; alt den tunga distade gitarren) har potential att vara riktigt grym om du fetar till den. Kan vara mellanregistret jag sknar också, är osäker.

Trummorna gillar jag som fan. Och ljuden och gitarrerna (spec den med vibrato, skönt som fan). Scratches/noiset som ligger ger en riktigt smutsig känsla - vill bara gå o duscha nu :rolleyes:. Intressant känsla i låten!... Saknar, som du själv nämnt, sång.

Postat (redigerat)

På med sång omedelbart, det här låter apbra! 🙂

Bra vers, och bra reffräng, låten hänger ihop fint och har en bra tyngd.

Vet inte om jag är helt förtjust i slutet, ett saftigt outro hade jag röstat för, med stråkpaket och hela baletten.

Är inte så förtjust i vinyleffekten, helt rätt att ta ner det dock, men som sagt, ett monsterfill och ett saftigt outro hade gjort susen tycker jag.

Redigerat av Cliff
Postat

Riktigt, riktigt bra! Det postas en massa sköna låtar på forumet och detta är definitivt en av mina favoriter. Vill höra med sång NU.. Skön känsla, bra jobbat!

/Mattias

Postat

Riktigt bra.

Har du lyssnat på Bowie?

Hoppas det kommer sång på detta.

I min lyssning är mixen balanserad, men virvelljudet är kanske lite platt.

Keep up the good work!

😉

Postat

Tack alla som lyssnat och kommenterat!

Crownfield: Ska se om jag kan få till mer botten. Det är två distade basar på "versen" by the way.

Cliff: Ja, det ska nog till ett riktigt cresendo på slutet. Det nuvarande slutet är ju mer som efter-samlags-ciggen.

Vinylknastret är ju lite småtöntigt, men vafan, jag gillar det.

namnet: Tackar, tackar.

O-jay: Visst har jag lyssnat på Bowie, men jag hade faktiskt inte en tanke på honom när jag gjorde den här låten.

Ska se över virveln, kanhända är den lite platt.

Postat

Jag fick bara lite Rammstein möter Bowie i Berlinbunkern-feeling 😳

Bra är det hur som helst... blir det sång tro?

Postat

Synd att det inte är någon sång. Jag hade väntat mig en grym text 😄 In bed with eva braun är iaf en bra början 😳

Jag diggar verkligen delen som kommer efter den distade basen och trummorna tillsammans(ref kanske). Den svävande gitarren är mysig, påminner lite om kent faktiskt.

Angående låtuppbyggnaden kan jag bara säga att du borde förlänga verserna eventuellt så blir det tydligare vad som är vad. Sen måste den svävande refrängen in på slutet igen 😱 Tycker bra saker ska mjölkas verkligen.

Trumfillet innan varje del kan nog göras lite roligare, om det är programerat dvs. Känns lite trist nu.

Postat

Låter ju riktigt, riktigt bra 😕 skön känsla i feelingen.....

men för bövelen, ta bort gåbasen i refrängen!!! ligg kvar på grunton och mangla...

Postat

Baktakt: Tackar! Men -- ingen gåbas? Jag diggar ju gåbasen...

Fler som tycker gåbasen ska bort...?

Postat

Jag har lyssnat på många av dina demos och nu tycker jag verkligen att alla itar börjar falla på plats! Sång på detta vore inte helt fel heller!

Keep it up!

Postat
Baktakt: Tackar! Men -- ingen gåbas? Jag diggar ju gåbasen...

Fler som tycker gåbasen ska bort...?

Njet, jag tycker den ska vara kvar, den gör att det blir en intressantare reffräng (när sången kommer på kan det ju iofs bli helt annorlunda). Efter att ha lyssnat nåra gånger till tycker jag kanske att den är lite väl "vanlig", tänkte inte på det först, tyckte den smälte in bra, men nu känns det som du kanske skulle lägga lite krut på att fixa till den så den blir lite "roligare".

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.