Max Levin Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 Har ungefär ett dussin pizzicatos och inga låter direkt som jag tänkt mig. Finns det några bättre eller har jag bara glömt att trixa med inställningar? Vill få det att låta så här: o2-delta snippet Tackar på förhand
Linus Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 (redigerat) PizziDanceDemo.zip [RNS] Your browser does not support the HTML5 audio tag [MP3] Jag slängde ihop en demo av en typisk Dance Pizzicato nu. Kan det vara något? Om du, eller ni andra uppskattar den, vore jag glad för ett mail... 😄 Redigerat 11 januari 2006 av Linus
Pluffo Postat 12 januari 2006 Postat 12 januari 2006 Grymt Linus! 🙂 Jag kanske mycket väl slänger in det här i min senaste dänga! 😆
Hype Postat 12 januari 2006 Postat 12 januari 2006 aah äntligen kan jag byta ut min urgamla soundfont sampling från 90' kallt.. tack Linus!
MixerMan (oregistrerad) Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 är jag den enda som inte får rsn filen att inte fungera? mp3 filen fungerar fint men inte den andra
mornel Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 är jag den enda som inte får rsn filen att inte fungera? mp3 filen fungerar fint men inte den andra Har du Reason 3.04? Man kan inte öppna låtfiler sparade med senaste versionen med tidigare versioner av programmet.
MixerMan (oregistrerad) Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 jag har reason 2.5 den säger bara Bad Format The operation couldnt could not be completed beacuse of a bad format
Linus Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 Jag kanske mycket väl slänger in det här i min senaste dänga! 😄 Men med ett annat riff hoppas jag... 🙂
mornel Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 jag har reason 2.5 den säger bara Bad Format The operation couldnt could not be completed beacuse of a bad format Det var det jag försökte förklara ovan. Filen går bara att öppna med Reason 3.04.
MixerMan (oregistrerad) Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 jaha, det förklarar varför det inte ville fungera, läste nog fel =) surfar runt och försöker dra nytta av det som går =)
Sonnert Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 det intressanta är ju om det går att fixa något liknande med subtractorn
Linus Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 det intressanta är ju om det går att fixa något liknande med subtractorn Rolands "syntpizzi" är till stor del byggda på en PCM-vågform istället för syntes, så det blir knepigt att göra en sådan i ren syntes. Däremot kan man göra pizzicato-korta Stabs i Subtractor... 🙂
Sonnert Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 det intressanta är ju om det går att fixa något liknande med subtractorn Rolands "syntpizzi" är till stor del byggda på en PCM-vågform istället för syntes, så det blir knepigt att göra en sådan i ren syntes. Däremot kan man göra pizzicato-korta Stabs i Subtractor... 🙂 ah ok. men då får man inte glömma att lägga på en unison 🙂
mornel Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 det intressanta är ju om det går att fixa något liknande med subtractorn Rolands "syntpizzi" är till stor del byggda på en PCM-vågform istället för syntes, så det blir knepigt att göra en sådan i ren syntes. Däremot kan man göra pizzicato-korta Stabs i Subtractor... 😄 ah ok. men då får man inte glömma att lägga på en unison 😄 Litet unison-tips: använd den som send-effekt istället för insert så slipper man den uttunnande effekten, men ljudet blir ändå fetare. 🙂
Sonnert Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 (redigerat) det intressanta är ju om det går att fixa något liknande med subtractorn Rolands "syntpizzi" är till stor del byggda på en PCM-vågform istället för syntes, så det blir knepigt att göra en sådan i ren syntes. Däremot kan man göra pizzicato-korta Stabs i Subtractor... 🙁 ah ok. men då får man inte glömma att lägga på en unison 😎 Litet unison-tips: använd den som send-effekt istället för insert så slipper man den uttunnande effekten, men ljudet blir ändå fetare. 😎 du menar att det blir lägre volym när man har antingen 8 eller 4? jag kör alltid 16 😎 (de få gånger jag använder den) Redigerat 16 januari 2006 av Sonnert
Pluffo Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 Jag kanske mycket väl slänger in det här i min senaste dänga! 🙂 Men med ett annat riff hoppas jag... 😉 Du menar som i göra själv? 😲 Nej, nej...det kan jag inte gå med på 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.