ThomasJ Postat 11 januari 2006 Dela Postat 11 januari 2006 Sitter just nu med ableton live 5. Fast när jag har mer än 7-8 spår så hakar allt sig typ... Beror det på att jag inte har mitt vanliga ljudkort utan det inbbygda? Eller är det så ett det är på tok för lite ram? (512)? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SyntaxError Postat 11 januari 2006 Dela Postat 11 januari 2006 Du kan ju ta en flukt på processormätaren uppe i högra hörnet, när den går upp på ca 70% brukar det köra ihop sig (för mig iaf) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Andy_L Postat 5 februari 2006 Dela Postat 5 februari 2006 Jag använder Novations V-station och min dator en gammal ibook g3 500 mhz med 384 mb ram klarar 105% fast det är korta toppar. Aldrig funderat på att använda Freezefunktionen? 😉 Det gillar jag med Ableton live Fryusfunktionen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 5 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 5 februari 2006 Jag använder Novations V-station och min dator en gammal ibook g3 500 mhz med 384 mb ram klarar 105% fast det är korta toppar. Aldrig funderat på att använda Freezefunktionen? 😉Det gillar jag med Ableton live Fryusfunktionen! <lam> då undrar jag vad det är:P </lam> Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vegetal Postat 10 februari 2006 Dela Postat 10 februari 2006 Att programmet "gör om" ditt midispår till en audiofil. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 5 mars 2006 Dela Postat 5 mars 2006 (redigerat) Högerklicka på spåret och frys. Redigerat 6 mars 2006 av Pluffo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
niklas73 Postat 15 mars 2006 Dela Postat 15 mars 2006 Sitter just nu med ableton live 5. Fast när jag har mer än 7-8 spår så hakar allt sig typ... Beror det på att jag inte har mitt vanliga ljudkort utan det inbbygda? Eller är det så ett det är på tok för lite ram? (512)? En annan grej är att ju mer effekter du har på varje spår desto mer kraft snor datorn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DjViss Postat 29 juni 2006 Dela Postat 29 juni 2006 Freeza spåren? det skall jag testa...min risiga laptop klappade ihop då jag i stort sett bara hade gjort ett beat 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.