Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ja tjenare jag Àr ny hÀr pÄ forumet sÄ fÄr vÀl börja med att sÀga hej pÄ er alla musiker!

Men ja det va lite OT det dÀr, ajja det Àr sÄ att jag undrar över om det finns nÄt relativt enkelt program att skapa bra trummkomp jag anvÀnder för nÀrvarande Cubase men eftersom jag inte har nÄn midi-synth sÄ blir det riktigt jobbigt att klicka i med musen hela tiden. SÄ vet ni nÄtt skysst program sÄ svara gÀrna.

Mvh. Victor

Annons
Postat

jag brukar ibland ta trummorna frÄn en eller flera andra lÄtar om jag hittar nÄgon som passar min lÄt, sen fÄr man klicka dit eller ta bort dÀr det behövs.

hÀr kan du söka pÄ lÄtar och gruppnamn i midiformat.

http://www.musicrobot.com/

sen vÀljer du importera midi i cubase sÄ fÄr du upp alla instrument pÄ separata spÄr. sen tar du bort alla spÄr utom trummor sÄ har du ett "fÀrdigt" komp.

sen fixar du det i drumeditor.

eller lÀgger in nÄn fler midilÄt och ta nÄgon del av trummorna frÄn det.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.