Jump to content
Annons

DJonas & Nexustwins


Dj_Sound

Recommended Posts

Hej nu kommer vi med en liten låt det ända som skiljer sig från det vanliga är att djonas har vart med och grejja på låten.

LÅTNAMN:Dance for freedom

ARTIST/GRUPP:Nexustwins & djonas

GENRE:Trance/Progressive metall

LÅTLÄNGD:3,59

KOMPOSITÖR:Rasmus, Sebastian Thulin, Jonas Ekestubbe

PRODUCENT:Rasmus, Sebastian Thulin, Jonas Ekestubbe

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:2005/2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5,49

STATUS: Ni besstämmer

LÅTLÄNK: Bifogad fil

-------------------------------------------------------------

Uppdaterad!

Nuså har jag fixat lite på låten. Har tagit lite tid efter som jag har gjort så mycket annat. Det som är ändrat är bland annat:Bättre mastering, El gitarren krockar inte lika mycket med basen mer diskant/bas överlag. Guran har fått lite automation filters så att den burkas in ändrar volym mm. och massor av mer grejjor som jag inte kommer ihåg. 😉

Djonas___Nexustwins___Dance_for_freedom__Guitar_edit__4.mp3

Redigerat av Dj_Sound
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

😛 bra låt! , skönt när sologitarren kommer in verkligen.

själv tycker jag att gitarren krockar något med resten av låten, annars är det här candy 🙂

bra jobbat!

men jag vet inte om ni kan lita på vad jag kommer med 😉

/Eken

Redigerat av mars_volta
Link to comment
Dela på andra sajter

😄 bra låt! , skönt när sologitarren kommer in verkligen.

själv tycker jag att gitarren krockar något med resten av låten, annars är det här candy 🙂

bra jobbat!

men jag vet inte om ni kan lita på vad jag kommer med 😉

/Eken

Vi vet att gitarren krockar med basen det ska fixas lite. 😛

Någon annan som har något att kommentera?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker låter har en riktgit bra stome att stå på. Men jag saknar någon riktig lead synth. Visst gitarren tar mycket plats. Men något samspellt mellan en lead synth och gitarren tror jag skulle bli perfekt. Sen är jag lite skeptisk till pianot. Det känns lite b och tror det skulle vara snyggare och ta någon fet pad eller något annan ljud där. Märkte inte av det så mycket i början, men på slutet när det ligger några vändor själv så tycker jag det lät lite halvdant.

Nu känns det som om jag har tryckt ned låten till botten och det var inte meningen heh. Det är absolut en riktigt bra grundidé som går att göra till något riktigt bra. Fortsätt jobba så blir det topp topp =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker låter har en riktgit bra stome att stå på. Men jag saknar någon riktig lead synth. Visst gitarren tar mycket plats. Men något samspellt mellan en lead synth och gitarren tror jag skulle bli perfekt. Sen är jag lite skeptisk till pianot. Det känns lite b och tror det skulle vara snyggare och ta någon fet pad eller något annan ljud där. Märkte inte av det så mycket i början, men på slutet när det ligger några vändor själv så tycker jag det lät lite halvdant.

Nu känns det som om jag har tryckt ned låten till botten och det var inte meningen heh. Det är absolut en riktigt bra grundidé som går att göra till något riktigt bra. Fortsätt jobba så blir det topp topp =)

Hmm.. pianot ja..Lite jazz över det. men fixar en bättre piano generator och sänker bas pianot lite då. Höjer Scream ljudet en aning ochså så får det spela in som en liten synth.

Edit:lade till lite. 😕

Redigerat av xdjs
Link to comment
Dela på andra sajter

Sådan här musikstil har jag väldigt svårt för! Tyvärr... Jag gillade det inte. Låter som Rydell & Quick...

Haqr ingen aning om vilka det är och hur deras musik låter så. Jag kan tyvaärr inte ta emot din kritik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Definitivt en cool idé (har varit och nosat på liknande grejor själv, med blandade resultat) men som redan påpekats låter det lite sådär. Skittuff övergång just när kompgitarrerna kommer in första gången men det känns som om de inte riktigt passar in i ljudbilden. I slutet fick jag nästan koncentrera mig för att höra gitarren överhuvudtaget. Tycker allt känns för tjockt på nåt sätt (är ingen expert så jag kan inte precisera mig mycket mer än så 😕 ).

Fibbla vidare med den så kan det nog bli kalas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, jag vet inte om jag tycker att det här funkar. En kul idé, men jag är tveksam till resultatet. Crossovers är alltid knepigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar faktiskt det här 😆 . Introt är väl ingen höjdare med handclap och hihat, men 00:31 drar ju fläsket igång 😆 . Sång är ett måste, på med en ljus tjejröst eller hes "råsnubbe"...båda funkar säkert.

Upp med bakgrundsguran...den låter j-gt rå och smaskig, och ska inte ligga i bakgrunden och "prutta". Ett "skrikigare" sound på sologuran hade åxå lyft...nu är det i snällaste laget.

Basen vid partiet 1:54 - 2:07 spökar till det utan stöd av bastrumma...en liten leadstämma som stöttar kanske?

Gott röj 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

yo yo grabbar!

Bra ide dehär och otippat sammarbete!

Men jag tycker det är på tok för grötigt med den tunga gitarren och synthslingor ovanpå. det bord fixas lite.

Och så är det som bunga sa, det saknas något parti eller nånting.

Produktionen kanske saknar lite. inte mkt dock.

Man hör att du/ni har utvecklats inom musiken iaf 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena boys... jag brukar inte lyssna på sån här dansmusik, så med en sologitarrist har ni i alla fall lockat mig till lyssning ... åtminstone en gång ... vad nu det är värt 😉

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Men jag hör inget som "inte funkar". Gitarren ligger väl gosigt i ljudbilden? Och nja, nån rå farlig crossoverkänsla får jag inte; jag tycker det låter väldigt lättsmält (om det är bra eller dåligt får ni avgöra).

Inget jag lyssnar på igen, men som antytts; det här är inte min musik.

Plus för samarbete!

/Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycer att det här var helt okej. Kul när man blandar lite olika musikstilar. Början på låten är lite tråkig så det skulle nog funa bättre om intror var lite kortare, men plocka dock alltså inte bort det helt. Tyvärr har jag svårt att hitta någon direkt struktur i låten vilket möjligtsvis gör den lite mer svårlyssnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gitarren ska jag försöka göra lite hårdare.

Har en sångare men ingen text.. 😉 . Någon som vill fixa en sådan ? 🙂 . En kille med ganska mjuk röst men det får duga. Kanske sätter dit någon hårdrockskille i bakgrunden ochså. men det får vi se.

Ska fixa introt så det blir lite roligare men kortar ner det gör jag nog inte så mycket. 😆

//sebbe 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Mm.. Jag gillar idén även om det är en del att slipa på.. Jag upplever en crossover. Technosoundet och Mike Oldfiled (förlåt Djonas) gurorna.. det tunga guratugget etc.. Mildare än Ramstein. Mer kvinlig sångstämma tack.. Gärna mild legaotsjungande som i Tubular belles. Hörde en aning vox i efter introt.. Nåt åt de hållet ja. Men minska på technotugget en anning och öka på med percussion.. Skippa handklappen helt. Mer etno rythm kanske?

Det här kan bli nydanande..

I like! 😉😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Mm.. Jag gillar idén även om det är en del att slipa på.. Jag upplever en crossover. Technosoundet och Mike Oldfiled (förlåt Djonas) gurorna.. det tunga guratugget etc.. Mildare än Ramstein. Mer kvinlig sångstämma tack.. Gärna mild legaotsjungande som i Tubular belles. Hörde en aning vox i efter introt.. Nåt åt de hållet ja. Men minska på technotugget en anning och öka på med percussion.. Skippa handklappen helt. Mer etno rythm kanske?

Det här kan bli nydanande..

I like! 😄😳

Mer persission ska det bli ja..Mer kvinnlig sångstämma? Min kompis sjunger som en tjej så det ska nog gå fint 😱 .

" Hörde en aning vox i efter introt " - Vox?

" Mer etno rythm kanske? " - ?

tackar så mycket för all kritik 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kom jag på vad jag saknar...en riktigt smackig virvelkagge..😳

Menar du mer åt rock hållet eller? Eller en riktig techno kagge?

Rock kaggar är det ont om. 😳

Redigerat av xdjs
Link to comment
Dela på andra sajter

Oj! Oväntad musik. Jag såg att Djonas var med, hade inte förväntat mig "rock-techno". Men det är kul. Inget jag skulle lyssna på annars, men det är absolut inget fel på det.

Kul, kul! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj! Oväntad musik. Jag såg att Djonas var med, hade inte förväntat mig "rock-techno". Men det är kul. Inget jag skulle lyssna på annars, men det är absolut inget fel på det.

Kul, kul!  😆

Inget att klaga på ??? 😳

Nehe men man tackar ändå.. 😆

Kommer nog att bli fler sånna här projekt i framtiden.. 😆 Farsan spelar gura ochså så. 😳

Ska göra en fet remix på den ochså. 😆

Redigerat av xdjs
Link to comment
Dela på andra sajter

Oj! Oväntad musik. Jag såg att Djonas var med, hade inte förväntat mig "rock-techno". Men det är kul. Inget jag skulle lyssna på annars, men det är absolut inget fel på det.

Kul, kul!  😳

Inget att klaga på ??? 😳

Nehe men man tackar ändå.. 😆

Haha! Skulle jag klaga menar du? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...