Prospeed Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 Har nyss börjat med FL, har fl studio 4. Jag förstår att man bygger olka "delar" av låten och att dem kommer upp i playlisten till höger, det klarar jag av. Sen är det ju tänkt att det ska bli en låt av alltihop man gjort, det jag inte förstår är hur man får ihop alla "delar" till en enda. Hoppas nån kan hjälpa mig då detta är helt nytt för mig. Tack på förhand 😉
Linus Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 (redigerat) Hela Reference Manual ligger på Fruitys webbplats. Här är ett kort kapitel som kanske kan få igång dig? FL Studio Basics: FL Studio Workflow Redigerat 11 januari 2006 av Linus
Prospeed Postat 11 januari 2006 Trådstartare Postat 11 januari 2006 Tack så mkt, ska läsa igenom det några gånger o testa lite, hoppas det hjälper! Om inte så kommer jag nog fråga igen 😆
Nexustwins Postat 12 januari 2006 Postat 12 januari 2006 Tack så mkt, ska läsa igenom det några gånger o testa lite, hoppas det hjälper! Om inte så kommer jag nog fråga igen 😱 Testa dig fram.. Det är det som är det bästa 😎🙂
DjRymd Postat 14 januari 2006 Postat 14 januari 2006 (redigerat) Det är ju bara att klicka ut dina patterns i playlisten.. 😆 När du trycker på play sen måste du markera song istället för pattern. Ett tips är att gå igenom några tutorials då dessa är riktigt bra. Redigerat 14 januari 2006 av DjRymd
Cloudsurfer Postat 14 januari 2006 Postat 14 januari 2006 Antar att du har gjort upp olika 'loopar' av olika slag i olika patterns. Då är det 'bara' att markera det pattern som du önskar, tex ett beat, och klicka ut det i playlisten efer behag, sedan gör du likadant med alla andra ljud eller loopar du vill ha med och bygger upp det hela i playlisten.
beat mastern Postat 14 januari 2006 Postat 14 januari 2006 Tack så mkt, ska läsa igenom det några gånger o testa lite, hoppas det hjälper! Om inte så kommer jag nog fråga igen 😄 Testa dig fram.. Det är det som är det bästa 😎🙂 jo det är det väl men kan vara mycket frustrerande om det inte funkar så läs manualen du ( förhopningsvis fick med när du köpte denna prudukt) noga inan du börgar tästa 😳 . good luck 🙂
Prospeed Postat 14 januari 2006 Trådstartare Postat 14 januari 2006 Hehe fan va gött grabbar! Ni har verkligen hjälpt mig en bit på vägen! Hoppas jag är så pass klipsk så jag fattar nu, men tack för all hjälp som sagt! Ska in o testa nu igen 🙂
Prospeed Postat 15 januari 2006 Trådstartare Postat 15 januari 2006 Hehe fan va gött grabbar! Ni har verkligen hjälpt mig en bit på vägen! Hoppas jag är så pass klipsk så jag fattar nu, men tack för all hjälp som sagt! Ska in o testa nu igen 🙁 Vafan.. jag har fattat hur man gör nu.. men om jag vill ha in en midifil i en ny pattern.. alltså få den in i min låt, då försvinner ju det projekt som jag håller på mig.. skumt. Får plugga mer! Var hittar jag tuturials? På deras hemsida eller? Har inte köpt skivan, fick den av en kompis som fick det till sin nya dator.. 🙂
DjRymd Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 Hehe fan va gött grabbar! Ni har verkligen hjälpt mig en bit på vägen! Hoppas jag är så pass klipsk så jag fattar nu, men tack för all hjälp som sagt! Ska in o testa nu igen 😎 Vafan.. jag har fattat hur man gör nu.. men om jag vill ha in en midifil i en ny pattern.. alltså få den in i min låt, då försvinner ju det projekt som jag håller på mig.. skumt. Får plugga mer! Var hittar jag tuturials? På deras hemsida eller? Har inte köpt skivan, fick den av en kompis som fick det till sin nya dator.. 😉 Ja midi kan vara lite skumt, om jag var du skulle jag nog starta ett nytt projekt, importera midi och sen kopiera mellan.. Tutorials finns i sideboarden under projects.
Linus Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 men om jag vill ha in en midifil i en ny pattern.. alltså få den in i min låt, då försvinner ju det projekt som jag håller på mig.. Öppna ditt projekt och välj pattern där du vill ha midifilen. "Import/Midi file" och välj önskad fil I nästa fönster som kommer upp, klicka ur "Start new project" Försvann dina andra instrument? Nejdå. Under instrumentlistan hittar du en rullgardinsmeny. Just nu heter den som din midifil, och därför visas bara spåren som tillhörde denna. Ändra i menyn till "All" så kommer visas alla spår igen.
Prospeed Postat 15 januari 2006 Trådstartare Postat 15 januari 2006 men om jag vill ha in en midifil i en ny pattern.. alltså få den in i min låt, då försvinner ju det projekt som jag håller på mig.. Öppna ditt projekt och välj pattern där du vill ha midifilen. "Import/Midi file" och välj önskad fil I nästa fönster som kommer upp, klicka ur "Start new project" Försvann dina andra instrument? Nejdå. Under instrumentlistan hittar du en rullgardinsmeny. Just nu heter den som din midifil, och därför visas bara spåren som tillhörde denna. Ändra i menyn till "All" så kommer visas alla spår igen. Tack, ska testa! Ni är underbara! 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.