Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Lite sent men... nu har jag äntligen lagt in den i alla fall.

Det är en jullåt som jag och mina syskon gjorde i julas.

Den är värd att laddas ner för jag tycker att den blev bra.

Trummorna är gjorda i cubase, men resten är inspelat.

Ni får säga vad ni tycker om den!

LÅTNAMN: Nu är det jul

ARTIST/GRUPP: Linus, Gustav och Josefine

GENRE: Pop/Rock

LÅTLÄNGD: 3:36

KOMPOSITÖR: Linus & Gustav

PRODUCENT: Linus (jag)

EV. MEDVERKANDE: Linus, Gustav och Josefine

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STATUS: Demo

Nu__r_det_jul.mp3

Redigerat av Berggrund
Annons
Postat

jag diggar denna kan nog bli en klasisk jul sång nån gång och släpper du ett album så pm:a mig. det du borde förbättra är el gittaren som har skönt ljud höj den lite man hör den knappt. 😏

Postat

För jävla skön! Men en sak som slår mig nu när jag lysnar är att det skulle vart mkt skönare om sången var tvärtom.. Alltså att "vuxna" rösten låg överts.. eller kanske inte men det var det första jag tänkte

Postat

Tack för berömmet. Vi har tänkt att göra en bättre version av den senare.

Det är mycket i låten som vi inte blev nöjda med.

Postat

Hur gammal är Josse? Det låter nästan som en liten 12-åring som sjunger. 😏

Förövrigt gillar jag inte basen. 😏

Nja, vet inte. Jag kommer inte lyssna på den igen i alla fall. 😠

Postat

basen är för hög. man hör nästan inte gitarren.

Postat

Jag tycer att sången ska läggas mer i mitten av stereobilden. Nu ligger den ju ganska mycket panorerad. Kan funka när det är flera som sjunger men när det är en ensam sångare låter det inte så bra.

Postat

Neej, den var inte bra. Kanske ok musikarrangemang, men kass sång och mixning.

Dålig låt idé oxå. Låter inte bra eller trevlig. För seg och dålig sång, trista melodislingor.

OBS: Det var kritik som efterlystes. 😏

Postat

Min bror spelade bas och när han spelade detta hade han bara spelat bas i ett år.

Josefine är 9 år 😎 och det är det som jag tycker är det sköna med låten, att ett barn sjunger 😄

Postat

Detta var väl ett bra försök. Både gitarr och bas är otämda, det ligger en flanger på kompgitarren som inte passar in i den simpla, torra mixen.

Överlag låter det som ett kul familjeprojekt, men inget ni lagt särskilt stor omsorg eller tid på. Charmpoäng.

Postat

Du kan skriva om texten så att den inte bara är en ''jullåt''. Sedan skulle också någon vuxen kunna sjunga. 😳 Men det är bara tips...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.