Sven-Gurra Aktersnurra Postat 12 maj 2004 Postat 12 maj 2004 Hjälp! Jag e en nybörjare som har problem med att få min flygelsampling att fungerar! Sitter på en Pentium 4, 3 GHz, 256 RAM där jag kör Logic Audio Platinum 5.5 under Windows XP. Ljudkortet är ett Soundblaster Audigy 2. Sitter och försöker köra PMI Grandioso Bösendorfer- samplingen i PXS24 (logics integrerade sampler om jag fattat rätt) utan något lyckat resultat. Med driver-inställningen EASI MME blir det utslag på kanalen när jag spelar på klaviaturet men ingen ljud. Med driver-inställningen Direct Sound blir det ljud fast fullt av störningar (ljudet klingar intet ut utan hackas sönder? Vad e felet? Håller ljudkortet måttet eller har jag fel inställningar???? Detta fel drabbar alla audioljud jag försöker köra i logic. Tacksam för svar.
Linus Postat 21 maj 2004 Postat 21 maj 2004 Med driver-inställningen Direct Sound blir det ljud fast fullt av störningar (ljudet klingar intet ut utan hackas sönder? Låter som du har satt latencyn för lågt. Höj upp buffert-tiden lite så att din dator och ljudkort hinner med.
jim Postat 24 juni 2004 Postat 24 juni 2004 Ett tips e att først skaffa minst 256 mb ram till så att du minst har 512 MB...Det e ett gott tips... Jimmy
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.