Crownfield Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 LÅTNAMN: Here I am ARTIST/GRUPP: Björck & Crownfield GENRE: Akustisk pop? Hilfe! LÅTLÄNGD: 04:27 KOMPOSITÖR: Richard Kronfält PRODUCENT: Richard Kronfält EV. MEDVERKANDE: Johan Björck INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 STORLEK: 4.2mb STATUS: Skiss Här är ett annat alster som jag och en kompis jobbat fram. Jag har gjort musiken och Johan har skrivit text samt sjunger. Den är långt ifrån färdig ännu, men ni får gärna komma med konstruktiva tips och idéer om hur man kan fortsätta. Några saker jag redan känner till är; - Trummorna suger (som vanligt när det gäller min musik 😄) - Vi har bara en vers (som jag kopierat upp och lagt där vers2 egentligen borde vara) - Generellt lite tråkig utan så mycket variation, ska bla kompenseras med massor av gitarrlicks 🙂 - ? Ser fram emot hundratusentals kommentarer 😄 Crownfield___Bj_rck___Here_I_am___Export3.mp3
Kill All Autotuner Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 Sången övertyger med råge. Svårt det här med popvisor i så klassiskt och traditionellt snitt som den här , men jag tycker att ni lyckats - under förutsättning att det tillkommer variationer och licks som utlovats. När det inte finns basgitarr med så passar trumkompet som det är , reserverar mig för tightheten , ibland stannar det upp. Jag gillar soundet skarpt, sången är fint effektlagd. Det borde bli svårt att misslyckas när låten är klar.
namnet Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 Snyggt! Skönt gitarrspel och soundet på sologuran är riktigt skönt! Jag är inte rätt person att klaga på trumkompet : ) Fick en del Creed-vibbar... Ser fram emot att höra riktiga versionen. /Mattias
Crownfield Postat 11 januari 2006 Trådstartare Postat 11 januari 2006 Kill All Autotuner: Tack för dina kommentarer. Ska jobba på licks och variation 😏 Namnet: Oj Creed 😆.... Antar att det är rösttypen som får dig att tänka på det kanske? Dom är ju annars något hårdare... Men tack för parallellen. Gillar Creeds musik. Och tack för kommentarerna om gitarrspelet!
KingKongo Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 Du har ju sannerligen hittat bagen i stajlen, men spara på clichéerna vettja. Time goes by and the road is long..suck..och hur många refränger finns det inte som går here I am? Försök och va lite orginell, men jag ska erkänna att jag är kanske skadad av min progressiva uppväxt.😉
Crownfield Postat 11 januari 2006 Trådstartare Postat 11 januari 2006 Du har ju sannerligen hittat bagen i stajlen, men spara på clichéerna vettja. Time goes by and the road is long..suck..och hur många refränger finns det inte som går here I am? Försök och va lite orginell, men jag ska erkänna att jag är kanske skadad av min progressiva uppväxt.😲 haha.. du har helt rätt... texten är våldsamt klyschig, i know.... har gjort ett par försök att skriva om, får se vad som händer... är också ganska missnöjd med den delen... 😕 Tack för kommentaren hur som helst!
KingKongo Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 Misströsta inte folk har kommit undan med större synder.. 😕
Crownfield Postat 11 januari 2006 Trådstartare Postat 11 januari 2006 Misströsta inte folk har kommit undan med större synder.. 😕 😲
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.