punkrockdude Postat 12 maj 2004 Postat 12 maj 2004 (redigerat) ARTIST/GRUPP: Damn Sunday Drivers LÅTNAMN: Unemployed GENRE: Skate Punk LÅTLÄNGD: 02:27 INSPELNINGSÅR: 2003 FORMAT: MP3 128kbps (ABR) STORLEK: ~2,5mb LÅTLÄNK: Fakta runt inspelningen: Inspelad i ett hus utanför Sölvesborg sommaren 2003. Vi skulle spela in 6 låtar (instrument för instrument) under en och en halv dag så uppmikningen av alla delar gjordes ganska snabbt. Mixningen tog en tid pga av vissa "dåliga" uppmikningar utav trumsetet. Trumsetet hade inte några nya skinn (trummisen är fattig, hehe) vid inspelningen så ni förstår varför det inte låter "sparkling". Detta var min tredje inspelnings "session". Uppmikning: Gitarr förstärkare: Sm57 Basgitarr: D.I. Sång/kör: Studio Projects B1 Overhead: Två Studio Projects B1:or Virvel: Sm57 Golvpuka: Billig dynamisk 70-tals mikrofon Bastrumma: Beta 52 Redigerat 13 februari 2014 av punkrockdude
peppemannen Postat 12 maj 2004 Postat 12 maj 2004 (redigerat) För länge sedan startade jag och mina tre av mina vänner ett band som skulle göra covers på Pennywise. Vi skulle ha varit stolta om vi låtit så här bra. 😆 Riktigt bra. Sköna harmonier, tight, hyffsad sångare, bra trummis..! Helt enkelt kanon!! Edit: Lyssnat tre gånger nu! 😄 riktigt bra... fan, måste gräva fram mina pennywiseskivor nu! Redigerat 12 maj 2004 av peppemannen
Plus o Minus Postat 12 maj 2004 Postat 12 maj 2004 måste hålla med peppemannen ... detta låter bra nog för att jag ska uppskatta sommarsolen som sipprar genom fönstret 😆
tordA Postat 12 maj 2004 Postat 12 maj 2004 OoOh, Va härligt 😄 hörde jag inte ett "Hobo" där inne ? 😆 Smasken drag, bra låt !! mera sånt !! (en 4+ på den 5 skaliga skalan!)
punkrockdude Postat 12 maj 2004 Trådstartare Postat 12 maj 2004 (redigerat) Hobo japp. "He's a hobo in America, No cash, no shoes, no hope" 😉 Tack så hemskt mycket för er positiva kritik. Jag trodde aldrig att någon skulle gilla det. Jag/vi har spelat in trummorna och gitarrerna till våran tredje demo, och när allt är färdigt så ska ni få höra det också. Jag tackar så hemskt mycket! Redigerat 13 februari 2014 av punkrockdude
Pluffo Postat 12 maj 2004 Postat 12 maj 2004 (redigerat) Jag trodde aldrig att någon skulle gilla det. Var inte så hård mot dig själv Det är är ju smaskig, trallvänlig, skatepunk som jag allvarligt talat tror skulle kunna ge "giganterna" inom området en match vilken dag som helst ( med lite fetare inspelning och producering då, men i princip ). Bra jobbat. P.S Jag gillar avgrundsvrålet på slutet 😉 D.S Redigerat 12 maj 2004 av Pluffo
patrik Postat 12 maj 2004 Postat 12 maj 2004 Mmm, detta låter inte illa alls. Jag måste dock säga att jag saknar en rejäl refräng (jaja, allt behöver inte vara radio pop uppbyggt). Just nu är det mer "sång" i versen än i refrängen. Sångarnen låter som en släkting till han som sjunger i Millencolin (stavning?) och det är i min mening väldigt positivt! Bra jobbat!
punkrockdude Postat 13 maj 2004 Trådstartare Postat 13 maj 2004 (redigerat) Jag tackar även för den s.k. negativa kritiken också. Jag har en tendens att ha mer drag i verserna i än refrängerna i mina låtar. Kanske beror på att jag inte lyssnar på radio och inte får influenser därifrån 😉 Redigerat 13 februari 2014 av punkrockdude
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.