Glaskatten (oregistrerad) Postat 17 januari 2006 Postat 17 januari 2006 Fast du är ju ute och totalcyklar, vilka vilda påståenden har jag egentligen gjort? Du å andra sidan har ju kritiserat moderna macar baserat på 10-15 år gamla mestadels andrahandsuppgifter. Du påstår även att macar och pc är likvärdiga vad gäller stabilitet och funktion , fast med brasklappen att man ska modifiera windowsregistret, undvika att surfa med en winpcdator och hålla koll på brandväggar och antivirus m.m. Vilken kotte som helst fattar ju att de flesta av dina jämförelser inte bär vatten, när du inte har NÅGON erfarenhet av OS X. Du påstår i nästan varje inlägg, att PC är oanvändbart, instabilt och omöjligt att få att fungera. DET kallar jag vilda påståenden, om något! 😆 Windowsregistret? Det finns inget man ska röra i registret och jag har aldrig sagt att man ska göra det heller. Det är en väldigt enkel ändring som behövs för att musikprogrammen ska fungera bättre. De fungerar utan ändringen, men ger inte samma prestanda. Att du påstår att man ska in och röja i registret, visar på din okunskap om moderna PC-maskiner, så du kastar bara sten i glashus när du klagar på min okunskap om OS X... 😳 Jag har aldrig heller sagt att man ska undvika att surfa med en PC - men att ha Windows inbyggda brandvägg aktiv, är inte fel - men den går å andra sidan igång automatiskt när man installerar XP, så det behöver man inte komma ihåg att göra. När det gäller virus, så kan en normal PC-användare behöva installera en virusdödare om han inte har en brandvägg som fimpar alla körbara attachments och om han inte iakttar normal försiktighet när det gäller vilka program man laddar ner. Det kommer det en dag, när virusprogrammerarna har tröttnat på PC, eftersom det inte går att sprida några virus där. Det har kommit virus till Mac också - men inte många. När det blir dags för Mac-virus, så blir det en riktig explosion, eftersom inga Mac är skyddade... 😆 fast nu ljuger du Claes , visa mig ett inlägg där jag skrivit att Windows är oanvändbart eller omöjligt att få att fungera. Däremot så har jag ju påtalat att stabiliteten inte är den bästa vilket dom flesta kan hålla med om. Angående virus till OS X så är jag ledsen att meddela att det kommer aldrig komma någon virusexplosion till mac eftersom Apple tar säkerhet på lite större allvar än MS. Sorry om det sabbade din önskedröm.
mornel Postat 17 januari 2006 Postat 17 januari 2006 Måste dela med mig av en länk som jag hittade på MacPro.se. Det är MacG5 vs. Mac Intel i ett uppstarts-race. Verkar vara bra det där bytet. http://www.youtube.com/watch.php?v=zmaAZwkhYeQ http://silvermac.com/blog/archives/58
Claes Holmerup Postat 17 januari 2006 Postat 17 januari 2006 fast nu ljuger du Claes , visa mig ett inlägg där jag skrivit att Windows är oanvändbart eller omöjligt att få att fungera. Däremot så har jag ju påtalat att stabiliteten inte är den bästa vilket dom flesta kan hålla med om. Angående virus till OS X så är jag ledsen att meddela att det kommer aldrig komma någon virusexplosion till mac eftersom Apple tar säkerhet på lite större allvar än MS. Sorry om det sabbade din önskedröm. Du kanske inte har sagt så rent ut, men läser man mellan raderna lite grand, så är det andemeningen av varje ord du säger om PC. Önskedröm? Du upphör aldrig att förvåna mig med dina märkliga slutsatser! 🙂 Jag har ingen önskan om att Mac ska drabbas av något, men jag är i högsta grad realist. Jag har däremot upprepade gånger sagt, att den dag jag inte tycker att PC duger för mina behov (om den dagen mot förmodan kommer), så är jag inte främmande för att byta till Mac. För dig verkar däremot märket på datorn vara heligt och omöjligt att ifrågasätta. 😉 ...och nu ska jag följa Linus' uppmaning, eftersom man inte tycks få lov att ha några åsikter om nya Mac i denna tråd, om de inte överensstämmer med Mac-fanatikernas uppfattningar... 🙂
mornel Postat 17 januari 2006 Postat 17 januari 2006 ...och nu ska jag följa Linus' uppmaning, eftersom man inte tycks få lov att ha några åsikter om nya Mac i denna tråd, om de inte överensstämmer med Mac-fanatikernas uppfattningar... 😉 Den där typen av retorik är bara fånig.
bassman Postat 17 januari 2006 Postat 17 januari 2006 Den nya är ju nästan lika snabb som en PC - men designen är ju under all kritik.Det är ju stenkorkat att ha datorn inbyggd i skärmen. Jag trodde att man gick ifrån sådant elände på 80-talet någon gång... 😉 Tänk om man vill byta till en större skärm - då får man köpa en ny dator... Billigt och prisvärt, eller... 🙂🙂 De flesta som köper iMacen gör säkert det för att de gillar designen och vill ha en smidig kontorsdator som även kan funka som möbel. Sen är ju designsmaken väldigt personlig, som man har märkt i inläggen i denna tråden, och det måste den ju få vara. Om man har en rejäl hemstudio och känner att man tror att man kommer få uppgraderingsbehov är det ju bara att köpa en powermac från början i stället. Det är väl därför det finns olika modeller, för att man ska kunna välja det som man tycker passar för sina behov. Sen det där med firewire. Powermacen har FW800 och de är främst de som har den datorn som har behov av det, men jag kan hålla med om att det är lite snålt att inte trycka in det i iMacen också. 🙂
wonderboy Postat 17 januari 2006 Postat 17 januari 2006 Vad fåniga ni är 😄 Bra sagt, Hallhulken! Men jag gillar inte riktigt Din nya avatar, Din första var ju bäst! Halkvarnar´n, kul att Du är kvar! Känns lite ensamt här numer.... Ang Mac vs PC så får jag väl ändå lov till följande konstaterande: Mac är bäst! 😳
Vallhagen Postat 17 januari 2006 Postat 17 januari 2006 Vad fåniga ni är 😉 Bra sagt, Hallhulken! Men jag gillar inte riktigt Din nya avatar, Din första var ju bäst! Halkvarnar´n, kul att Du är kvar! Känns lite ensamt här numer.... Ang Mac vs PC så får jag väl ändå lov till följande konstaterande: Mac är bäst! 😠 Vad trevligt, Wonderboy, att du tycker det är trevligt att jag är kvar! Om det känns ensamt så kan jag varmt rekommendera ett deltagande i Eternals förträffliga initiativ här: https://www.studio.se/index.php?showtopic=20430&st=0 Vilken var min första avatar? Den med ögat?
ViktorDenStore Postat 11 mars 2006 Postat 11 mars 2006 Antagligen forumets dummaste fråga hittills: Kan man köra alla nuvarande Windows-program på en iMac? 😆 Att man kan köra Apples-mjukvaror tar jag förgivet när det heter iMac. .Viktor
Gurtcci Postat 19 mars 2006 Postat 19 mars 2006 (redigerat) Hur länge räcker batteriet i de nya bärbara MacBook Pro-datorerna? Och hur kommer det att bli med Reason 3.0, funkar på den nya processorn? Kunde inte hitta nåt om det på apple.se... kanske e dum i huvet, 😄 men ja frågar ändå... 😆 Redigerat 19 mars 2006 av Gurtcci
Glaskatten (oregistrerad) Postat 19 mars 2006 Postat 19 mars 2006 Hur länge räcker batteriet i de nya bärbara MacBook Pro-datorerna?Och hur kommer det att bli med Reason 3.0, funkar på den nya processorn? Kunde inte hitta nåt om det på apple.se... kanske e dum i huvet, 😄 men ja frågar ändå... 🥰 Hur länge batteriet i MacBook Pro räcker beror lite på vad du gör men 3-4 timmar kan du räkna med. Reason kommer antagligen i en ny Intelmac anpassad version ganska snart. Den gamla versionen fungerar dock hjälpligt.
Glaskatten (oregistrerad) Postat 19 mars 2006 Postat 19 mars 2006 Antagligen forumets dummaste fråga hittills: Kan man köra alla nuvarande Windows-program på en iMac? 😄 Att man kan köra Apples-mjukvaror tar jag förgivet när det heter iMac. .Viktor Windows program fungerar inte rakt av på Intelmacar men med ett hack så ska det vara möjligt att boota XP, om man nu verkligen behöver köra Windows program. Alla Apples mjukvaror är inte optimerade för Intelprocessorerna än men arbetet pågår med stor frenesi.
Lasse Mongo (oregistrerad) Postat 19 mars 2006 Postat 19 mars 2006 Äh nu får ni ge er, orange är faktiskt en mer fungerande färg än grönlila eftersom alla vet att grönlila har mer problem med att fungera och man måste hela tiden hålla på att uppdatera den så att det lila inte stör ut det gröna, därför är det bättre med orange, det kan ju vilken snorunge som helst räkna ut, sen finns det ju betydligt mer nyanser i orange att välja på och eftersom den är lite dyrare så måste den ju vara bättre helt enkelt jag tycker faktiskt blått e bäst när den är röd, så är det JAG VET BÄST eftersom jag alltid kört emot rött..... ja många nyanser är det i en väl blandad grogg!
Gurtcci Postat 19 mars 2006 Postat 19 mars 2006 Hur länge räcker batteriet i de nya bärbara MacBook Pro-datorerna?Och hur kommer det att bli med Reason 3.0, funkar på den nya processorn? Kunde inte hitta nåt om det på apple.se... kanske e dum i huvet, 😄 men ja frågar ändå... 🥰 Hur länge batteriet i MacBook Pro räcker beror lite på vad du gör men 3-4 timmar kan du räkna med. Reason kommer antagligen i en ny Intelmac anpassad version ganska snart. Den gamla versionen fungerar dock hjälpligt. Måste man köpa den nya anpassade versionen av Reason då? Erbjuds man ett billigare alternativ, eller kan man ladda hem någon uppdatering?
Glaskatten (oregistrerad) Postat 19 mars 2006 Postat 19 mars 2006 Måste man köpa den nya anpassade versionen av Reason då? Erbjuds man ett billigare alternativ, eller kan man ladda hem någon uppdatering? Skulle bli förvånad om Propellerheads skulle ta mer än någon hundring för uppdatering till en Macinteloptimerad version jag antar att det lär hända en del på årets Frankfurtmässa som ger svaret på det och mycket annat vad gäller Macinteloptimeringar..
Gurtcci Postat 19 mars 2006 Postat 19 mars 2006 Skulle bli förvånad om Propellerheads skulle ta mer än någon hundring för uppdatering till en Macinteloptimerad version jag antar att det lär hända en del på årets Frankfurtmässa som ger svaret på det och mycket annat vad gäller Macinteloptimeringar.. Okej.. Tack så mycket för det snabba svaret... Men när är då Frankfurtmässan? 😄 (lite efter) 🥰
Linus Postat 19 mars 2006 Postat 19 mars 2006 (redigerat) Måste man köpa den nya anpassade versionen av Reason då?Erbjuds man ett billigare alternativ, eller kan man ladda hem någon uppdatering? Är du registrerad användare på Propellerhead.se är det bara att ladda hem uppdateringen när den är klar. Om du är nyfiken, kan du ansöka om att bli betatestare. http://www.propellerheads.se/remote.cfm?sI...asonforintelmac EDIT: Jag skulle alltså bli förvånad om Propellerheads ens tog betalt. 😄 Redigerat 19 mars 2006 av Linus
ChrisSnyder (oregistrerad) Postat 20 mars 2006 Postat 20 mars 2006 Varför skulle man vilja köra windows programvara på en mac för ? Köp en pc då istället ... Jag säger oxå att mac är bäst, helt överlägset PC på alla sätt. Jag har en fet PC, en spelburk med bara dom bästa komponenterna, jag har byggt den själv. Och vad jag än gör på den, utöver spela så går det långsammare, craschar mer, fryser mer än jag har upplevt på mac under dom 3 åren jag haft mac. Plus att man måste köpa alla program vilket jag tycker är mkt bättre ... allt funkar bara jäkligt stabilt lixom ...
mornel Postat 20 mars 2006 Postat 20 mars 2006 Varför skulle man vilja köra windows programvara på en mac för ? Köp en pc då istället ... Jag säger oxå att mac är bäst, helt överlägset PC på alla sätt. Jag har en fet PC, en spelburk med bara dom bästa komponenterna, jag har byggt den själv. Och vad jag än gör på den, utöver spela så går det långsammare, craschar mer, fryser mer än jag har upplevt på mac under dom 3 åren jag haft mac. Plus att man måste köpa alla program vilket jag tycker är mkt bättre ... allt funkar bara jäkligt stabilt lixom ... Vad menar du? Det är skitbra ju. Så slipper man ha två datorer. Om du inte vill installera XP på din Mac, varsågod. När jag har samlat ihop pengar till att köpa en Intelmac ska jag bannemig dualboota.
Gurtcci Postat 20 mars 2006 Postat 20 mars 2006 Varför skulle man vilja köra windows programvara på en mac för ? Köp en pc då istället ... Jag har en stor, bra, kraftig spel-pc. Men det jag vill ha är en snygg, stabil, portabel Mac... Sen är Reason en programvara som fungerar både till OS X och WinXP...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.