Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Atmosphere (arbetsnamn)

ARTIST/GRUPP: John

GENRE: Pop/Dance

LÅTLÄNGD: 4:11

KOMPOSITÖR: John

PRODUCENT: John

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3

STORLEK: 5,73 Mb

STATUS: Färdig grund

Här är då mitt senaste verk. Det är lite åt Pop/Dance hållet. Jag har skrivit text till den och även sjungit in demosång här hemma, men jag lägger upp en instrumental version nu. Det tror jag ni är glada för. Ska spela in med två tjejer nu när skolan drar igång, så det kommer upp med sång om inte allt för lång tid.

Kritisera och ge tips =)

Edit: Har försökt ta åt mig av kritiken och nu är en ny verison uppe 😕

Atmosphere6.mp3

Redigerat av Exil
Annons
Postat

Mycet skön början av låten, med lite härligt "halvfalska" toner. Skönt även när den kommer igång, det kändes dock som att den kanske skulle kunna "dra iväg" lite mer på slutet och bli lite "fetare" kanske med hjälp av fler pads eller nåt , vad vet jag. Mixen låter helt okej men trummorna (särskilt virveln) känns lite vassa!? Kanske bara sänka volymen på virveln i mixen något!? Sköna ljud på resten av instrumenten dock.

Bra låt!

starboy (oregistrerad)
Postat

Har du inte postat den här låten tidigare 😕 ?

Låter väl helt ok. Vore dock schysst med lite vocals också, men jag vet att det är lättare sagt än gjort om man inte heter, typ, Stevie Wonder, eller nåt 😕

Postat

Kul att du gillar början 😕 Jo jag kan absolut förstå vad du menar på slutet. Det känns som om det fattas något. Det skulle kunna bli fetare där. Får se vad jag kan åstakomma =) Får även se vad jag kan göra åt virveln. Antingen hitta någon mer paassande eller dra ner nivån lite.

Sen Starboy. Japp jag har postat den här tidigare, men jag kom itne ihåg det när jag postade det här. Därav denna nya tråd. Därför kan det aksnke vara bra att ta bort den andra. Hur gör man?

Och sen angående sång. Det kommer jag lovar 😕

Postat
Uppladdningsfunktionen funkar tyvärr inte för mig 😏

.Viktor

Okej tråkigt 😆..för jag har ingen sida där jag kan ladda upp låten 😆

Postat

Skön som fanken gillar den... Fast som sagt lite sång på detta.. kanske inte över hela låten utan bara vissa delar.. Fast det är klart, den funkar även utan:P

Postat
Skön som fanken gillar den... Fast som sagt lite sång på detta.. kanske inte över hela låten utan bara vissa delar.. Fast det är klart, den funkar även utan:P

Kul att det uppsakattas, jag var först tveksam till dena låt när jag satt å mixade, men den växte mer och mer =)

Ångående sång så har jag just nu en refrängtext som jag tror kommer funka. Och jag funderar på att ha "prat" under verserna, lite dirty talk typ 😉 haha ne men något liknande.

Jag får testa att spela in det med två tjejer, och sedan avgöra. För låten går ju även att lyssna på utan sång. Fast i så fall får jag göra om sticket lite bra 🙂

Postat
Trodde take on me riffet skulle dra igång, blev lite besviken.. 😉

Haha det skulle ju fan nästan funka på denna låt..får väl göra en remix 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.