Linus Postat 10 januari 2006 Dela Postat 10 januari 2006 (redigerat) Som en motreaktion på Piratpartiets namninsamling har nu Antipiratpartiet bildats. Utan koppling till Antipiratbyrån, vill de visa att stödet för immaterialrätt/upphovsrätt är större än Piratpartiets väljare. Man samlar in, precis som Piratpartiet, in namnunderskrifter för att väga emot. http://www.antipiratpartiet.se Läs IDG:s artikel: Antipiratpartiet bildat - fruktar fildelarnas ilska Redigerat 10 januari 2006 av Linus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
polardark Postat 10 januari 2006 Dela Postat 10 januari 2006 Heh. Intressant initiativ, men namninsamlingen går inte riktigt lika snabbt som för piratpartiet 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pico Postat 10 januari 2006 Dela Postat 10 januari 2006 Har dem inte snott websides-designen av piratpartiet? 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 10 januari 2006 Dela Postat 10 januari 2006 Som disskutionen lett är det inte så konstigt... Med fjantar innom PP som uttrycker sig både klantigt och oförståndigt var detta bara att vänta.. Jag står öppet bakom PP´s grundtanke men delar kanske inte SAMTLIGA åsikter och ideér... Min tanke: Jag köper en sprillans ny VOLVO V70. Sen tröttnar jag på den och vill antingen modifiera eller kanske rent av SLAKTA den. Det är helt ok enligt lagen för det är MIN bil... Men, om jag köper ex Cubase och tröttnar på den så får jag inte göra si och så. Oavsett om jag KÖPT den själv eller fått den i julklapp.. Den är igentligen inte MIN utan jag har bara "lånat" den för en massa pluringar...DET tycker jag är fel... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L.C Postat 10 januari 2006 Dela Postat 10 januari 2006 Men, om jag köper ex Cubase och tröttnar på den så får jag inte göra si och så. Oavsett om jag KÖPT den själv eller fått den i julklapp.. Den är igentligen inte MIN utan jag har bara "lånat" den för en massa pluringar...DET tycker jag är fel... Instämmer till Fullo. Stört tankesätt minst sagt. Detta är en av anledningarna till att jag inte brytt mig om Logic express trots att det ligger på min prisnovå. Not for further Resale eller nåt står det. 😎 APP lär få stora svårigheter att ens kunna mäta sig med PP. OT: Hade blivit ett kul valår om kriget varit mellan PP och APP istället för S och M. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 10 januari 2006 Dela Postat 10 januari 2006 Menar det är väl ingen som bryr sig om vad gör med min nya Armanikostym. Vill jag klippa sönder den får jag göra det. Men trots att jag Betalat och ÄGER (enligt mig ialf) Cubase eller valfritt progr får jag inte göra vad jag vill med det...Störtlöjligt.... 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 10 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 10 januari 2006 Men trots att jag Betalat och ÄGER (enligt mig ialf) Cubase eller valfritt progrfår jag inte göra vad jag vill med det...Störtlöjligt.... 😮 Är det bara DÄRFÖR du vill avskaffa immaterialrätten? 🙂 För att du inte får tillgång till Cubase programkod och kompilera om programmet? Piratpartiet har inte några argument: Kommer strax Den här biten är inte riktigt klar ännu. Intresset har varit överväldigande och vi var inte riktigt beredda på det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 10 januari 2006 Dela Postat 10 januari 2006 Ganska kortvarigt parti det där antipiratpartiet. De har redan lagt ner. 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 10 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 10 januari 2006 (redigerat) Ganska kortvarigt parti det där antipiratpartiet. De har redan lagt ner. 😮 Hotade kanske? 🙂 Tyvärr vill mer än 80% av de som kontaktat oss göra detta till en fråga som enbart handlar om fildelning. Förståelsen för vad ett avskaffande av immaterialrätten skulle innebära är väldigt, väldigt svag. Vi vill poängtera att vi inte haft som mål att lyfta upp en eventuell fildelnings vara eller icke vara, vi har försökt lägga fokus på den större inverkan immaterialrätten har. Redigerat 10 januari 2006 av Linus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 10 januari 2006 Dela Postat 10 januari 2006 Men trots att jag Betalat och ÄGER (enligt mig ialf) Cubase eller valfritt progrfår jag inte göra vad jag vill med det...Störtlöjligt.... 😮 Är det bara DÄRFÖR du vill avskaffa immaterialrätten? 🙂 För att du inte får tillgång till Cubase programkod och kompilera om programmet? Nej. Jag vill kunna göra vad som helst med "MINA" KÖPTA produkter.. OAVSETT Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.