ErikP120 Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 Jag har nyss köpt en Edirol PCR M50 midiklaviatur och stöter problem direkt: Edit-knappen lyser inte och ger inget utslag i displayen! Enligt manualen ska det stå "Edt" i displayen när man trycker på edit knappen, men det förblir oförändrat. Klaviaturen är korrekt installerad och lyser där det ska (utom editknappen) den kommunicerar 100% med cubase och jag kan styra andra syntar. Det är bara den förbannade editknappen som är död. Vad är detta? Vad har jag missat? Klaviaturen är helt ny och jag tror inte att det är nåt fabriksfel...eller? Finns det något sätt att totalt återställa klaviaturen till fabriksutförande? Ni som har fingrat på denna variant kan väl försöka hjälpa mig. Tack /Erik
Björn Olsberg Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 Jag skaffade också en M50 (efter bra recension i tidningen). Stötte initialt på problem när jag kopplade in klaviaturen i en usb-hubb - vilket generellt sett är att be om problem - och det löstes genom att plugga in klaviaturen direkt i en usb-port på datorn istället. Dock låter ditt problem lite annorlunda. Om du inte har klaviaturen kopplad till en usb-hubb, ring Roland och kolla. Ludde brukar vara en klippa.
ErikP120 Postat 22 januari 2006 Trådstartare Postat 22 januari 2006 hehe, har redan läst det inlägget på en annan tråd...men tack ändå! ser fram emot nästa nummer för övrigt. /Erik
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.