Jump to content
Annons

Tyckte det var dags...


oakleaf (oregistrerad)

Recommended Posts

oakleaf (oregistrerad)

Tjena tjena boys & girls.

Efter att ha lurat runt här bland inläggen, och faktiskt skrivt några själv, tyckte jag att det kunde vara trevligt av mig att lite kort presentera mig.

Född -76 och uppvuxen i lite olika delar av världen men mestadels i en förort söder om Sthlm. Bor just nu nu i London tillsammans med min fru där jag (dessvärre 😆 ) arbetar som rekryterings konsult.

Började spela gura nångång i 15 årsåldern. Det var faktiskt Mark Knopfler som fick mig att börja lira. Ja alltså inte face to face, men genom att lyssna på Dire Straits. Ja ja, sen dess har man lirat lite allt möjligt och var stans men nu för tiden så blir det väl mest hemma på kammaren så att säga. För 2 år sedan fick jag nöjet att studera ljudteknik och musik produktion. Nog bland det bästa jag har gjort...fast dyrt. 😉

Hemmastudion består av en AMD x2 4800, Cubase SX 2, lite olika pluggar och softsynthar typ Waves och Spectrasonics, WamiRack 24, gitarrer typ Washburn, Rode NT1, Hooter B1.

Det var väl allt...

Passar också på att tacka Studio för ett rackarns bra forum och tidning. Tidningen är i och för sig svår att få tag på i England, så jag får nöja mig med de tidningar som finns här så länge.

C ya

Edit: Nåt stavfel här och där

Redigerat av oakleaf
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
oakleaf (oregistrerad)
Välkommen hit! 😎

Vad är det du rekryterar?

julli-fisker.gif

Trevligt, man känner sig riktigt välkommen här. Tack ska ni ha.

Gote: Tjena tjena! Man skulle kunna säga att jag rekryterar folk inom finans sektorn, typ kreditchefer och affärsutvecklare och dylikt. Det är helt ok, men vadå jämfört med musiken så känns det väldigt torrt. 😎 Men man får hanka sig fram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen hit!  😄

Vad är det du rekryterar?

julli-fisker.gif

Trevligt, man känner sig riktigt välkommen här. Tack ska ni ha.

Gote: Tjena tjena! Man skulle kunna säga att jag rekryterar folk inom finans sektorn, typ kreditchefer och affärsutvecklare och dylikt. Det är helt ok, men vadå jämfört med musiken så känns det väldigt torrt. 🙂 Men man får hanka sig fram.

Jo, man får göra det bästa av vad man har. Men ibland känns det som man behöver fiska efter bättre... 😄

Finans är dock helt fel för mig. Pengar tycker inte om mig. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)
Jo, man får göra det bästa av vad man har. Men ibland känns det som man behöver fiska efter bättre... 😄

Finans är dock helt fel för mig. Pengar tycker inte om mig. 😉

🙂

Jo de där fiskandet verkar aldrig ta slut. Fast att fiska inom musiken har jag i stort sett nästan slutat med. Man får acceptera att man troligtvis inte blir någon demon producent. Man får nöja sig med några ljuvliga timmar i veckan.

Pengar verkar inte tycka om mig heller...dom vill bara lämna mig hela tiden. 😉 Men det är väl tur att jag (förhoppningsvis) rekryterar folk som kanske vet hur man behåller dom. 🙂

Vad sysslar du med då, jag menar jag vet ju nu att du inte gillar bank världen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad sysslar du med då, jag menar jag vet ju nu att du inte gillar bank världen?

Jag skriver manualer. Älskar att det är sån bredd (och längd) på folket här! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)
Vad sysslar du med då, jag menar jag vet ju nu att du inte gillar bank världen?

Jag skriver manualer. Älskar att det är sån bredd (och längd) på folket här! 😆

Det låter lite annorlunda.

Manualer till allt möjligt eller? Då antar jag att du antingen är väldigt tekniskt lagd eller alternativt översättare/skribent?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad sysslar du med då, jag menar jag vet ju nu att du inte gillar bank världen?

Jag skriver manualer. Älskar att det är sån bredd (och längd) på folket här! 😆

Det låter lite annorlunda.

Manualer till allt möjligt eller? Då antar jag att du antingen är väldigt tekniskt lagd eller alternativt översättare/skribent?

Stooora industrimaskiner. Komplex teknologi. Kul att lära sig och en utmaning att förklara det enkelt och entydigt.

Jag är tekniskt lagd men med en passion för språk och pedagogik så det kändes rätt rätt att göra det här. Men jag börjar bli rastlös nu. Tittar mig mer och mer omkring. Därav fiskandet innan... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)
Vad sysslar du med då, jag menar jag vet ju nu att du inte gillar bank världen?

Jag skriver manualer. Älskar att det är sån bredd (och längd) på folket här! 🙁

Det låter lite annorlunda.

Manualer till allt möjligt eller? Då antar jag att du antingen är väldigt tekniskt lagd eller alternativt översättare/skribent?

Stooora industrimaskiner. Komplex teknologi. Kul att lära sig och en utmaning att förklara det enkelt och entydigt.

Jag är tekniskt lagd men med en passion för språk och pedagogik så det kändes rätt rätt att göra det här. Men jag börjar bli rastlös nu. Tittar mig mer och mer omkring. Därav fiskandet innan... 😎

Ah..det var därför du undrade vad jag rekryterade. Sorry mate, har dessvärre inte så stor inblick i manual världen. Fast med den erfarenheten du har blir det nog inga problem att hitta nå spännande nytt. Kanske kan höra med typ Korg eller Steinberg eller nån? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad sysslar du med då, jag menar jag vet ju nu att du inte gillar bank världen?

Jag skriver manualer. Älskar att det är sån bredd (och längd) på folket här! 🙁

Det låter lite annorlunda.

Manualer till allt möjligt eller? Då antar jag att du antingen är väldigt tekniskt lagd eller alternativt översättare/skribent?

Stooora industrimaskiner. Komplex teknologi. Kul att lära sig och en utmaning att förklara det enkelt och entydigt.

Jag är tekniskt lagd men med en passion för språk och pedagogik så det kändes rätt rätt att göra det här. Men jag börjar bli rastlös nu. Tittar mig mer och mer omkring. Därav fiskandet innan... 😎

Ah..det var därför du undrade vad jag rekryterade. Sorry mate, har dessvärre inte så stor inblick i manual världen. Fast med den erfarenheten du har blir det nog inga problem att hitta nå spännande nytt. Kanske kan höra med typ Korg eller Steinberg eller nån? 🙂

Jo, det är ett spår jag funderat på själv också. Men det handlar ju en del om hur mobil man är, och just nu känner jag inte för att flytta för långt. För mig går det naturligtvis bra att jobba på distans också, men det brukar vara svårare att sälja in till kunden.

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)
Jo, det är ett spår jag funderat på själv också. Men det handlar ju en del om hur mobil man är, och just nu känner jag inte för att flytta för långt. För mig går det naturligtvis bra att jobba på distans också, men det brukar vara svårare att sälja in till kunden.

Allting går om man vill är min teori, men det är klart det blir svårare att åka distans spåret så att säga. Försök ta reda på vem som tar hand om dessa bitar, typ product manager eller dylikt hos företagen som du är intressrad av, och sen försöker du sälja in dig lite snyggt hos den personen. Skicka på måfå är inte så bra, men om man lägger lite energi på att hitta rätt person så kan man komma längre än man tror. Jag vet inte, men ett tips bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Allting går om man vill är min teori, men det är klart det blir svårare att åka distans spåret så att säga. Försök ta reda på vem som tar hand om dessa bitar, typ product manager eller dylikt hos företagen som du är intressrad av, och sen försöker du sälja in dig lite snyggt hos den personen. Skicka på måfå är inte så bra, men om man lägger lite energi på att hitta rätt person så kan man komma längre än man tror. Jag vet inte, men ett tips bara.

*antecknar*

Bra tips! Fler? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)
*antecknar*

Bra tips! Fler? 😱

😎

Ja du fler tips...det är ju så olika i olika marknader. Men om du ska sälja in dig hos någon, sälj in dig utan att sälja in dig så att säga. Försök få igång en diskussion och prata mindre och lyssna mer. Försök att surra om dem och vad dom gör och få dom att berätta, sen flikar du in lite snyggt varför du vill söka jobb och väver in det som ni nyss diskuterat.

Ett riktigt proffsigt CV är oerhört viktigt. Det tar ungefär 10 sekunder att bedöma ett CV. Lite grann som en låt demo skulle man kunna säga. 😄 Så lägg ett par timmar på detta, och visa gärna för bekanta om det är något som kan bli bättre. A och O för ett bra CV är tydligt, to the point och kort fast inte för detaljlöst. Skippa att skriva mer än 2 rader om fritiden och skriv gärna i punkt form.

Fast det här vet du säkert redan.

Link to comment
Dela på andra sajter

*antecknar*

Bra tips! Fler?  😎

😄

Ja du fler tips...det är ju så olika i olika marknader. Men om du ska sälja in dig hos någon, sälj in dig utan att sälja in dig så att säga. Försök få igång en diskussion och prata mindre och lyssna mer. Försök att surra om dem och vad dom gör och få dom att berätta, sen flikar du in lite snyggt varför du vill söka jobb och väver in det som ni nyss diskuterat.

Ett riktigt proffsigt CV är oerhört viktigt. Det tar ungefär 10 sekunder att bedöma ett CV. Lite grann som en låt demo skulle man kunna säga. 😉 Så lägg ett par timmar på detta, och visa gärna för bekanta om det är något som kan bli bättre. A och O för ett bra CV är tydligt, to the point och kort fast inte för detaljlöst. Skippa att skriva mer än 2 rader om fritiden och skriv gärna i punkt form.

Fast det här vet du säkert redan.

Jag vet allt redan! 🥰

Men det skadar inte att bli påmind... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)
Jag vet allt redan! 😎

Men det skadar inte att bli påmind... 😱

Ja men då så. Då önskar jag lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...