Pedda P Postat 9 januari 2006 Dela Postat 9 januari 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Sunshine ARTIST/GRUPP: northwestmusic GENRE: Pop/soul? LÅTLÄNGD: 3:02 KOMPOSITÖR: Northwestmusic PRODUCENT: Peder o Johan EV. MEDVERKANDE: Tina m.fl INSPELNINGSÅR:2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 5.57 mb STATUS: Ganska klar, nivån är lite låg tyvärr! Hej! Får jag störa era öron......! 😉 En gammal låt som vi dammat av o mixat om.....skrev den till vår minsta dotter Amelie nu 2,5 år gammal Tänkte kolla vad ni tycker om röstnärheten, är vi där eller långt borta??.......har ju fått lite kreativ kritik om detta innan!! 😆 EDIT: ny mix med bättre nivå samt centrerad sång!! 😮 Sunshine2.mp3 Redigerat 11 januari 2006 av Pedda P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
martinm Postat 9 januari 2006 Dela Postat 9 januari 2006 Soft och bra genomfört! Ibland önskar jag att det var lite skitigare, men den bästa lösningen är nog att lyssna på en annan låt då, för det här ska nog vara så här lent i öronen. Vill dock ha leadsången centrerad. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pedda P Postat 9 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 9 januari 2006 Soft och bra genomfört!Ibland önskar jag att det var lite skitigare, men den bästa lösningen är nog att lyssna på en annan låt då, för det här ska nog vara så här lent i öronen. Vill dock ha leadsången centrerad. 😄 tackar......visst är det lite soft, så det får bli en annan låt, får göra en skitig låt framöver!!!! 🙂 Hahaha.....jag tänkte att du skulle anmärka panoreringen, får fixa det!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 9 januari 2006 Dela Postat 9 januari 2006 (redigerat) *lyssnar* Vackert, Pedda! Verkligen vacker musik. Hon sjunger bra också. Tummen upp! Redigerat 9 januari 2006 av Danabacken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pedda P Postat 9 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 9 januari 2006 *lyssnar* Vackert, Pedda! Verkligen vacker musik. Hon sjunger bra också. Tummen upp! bugar o tackar!! det värmer..... ska vb:a till sångerskan!! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
claypool Postat 9 januari 2006 Dela Postat 9 januari 2006 Snygg sång! Liknelsen med Corrs är nog inte helt fel ute. Inte så omedelbar refräng som man kanske kan önska av en sådan här låt, men den sätter sig kanske efter några lyssningar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 9 januari 2006 Dela Postat 9 januari 2006 Mer nån slags R&B tycker jag stundtals är det riktigt jäkla super måste jag säga. Introt lovar riktigt mycket men sen dör det lite när sången kommer in, förmodligen på grund av för murrigt ljud på klaviaturen det blir platt saknar djup i ljudet på nått sätt. Låten i sig samt arr, inspelning och framförande är helt i topp mycket bra måste jag säga vill gärna höra mer av det här. Man är en liten sucker för sånt här och det är väl därför som jag blev lite (pyttelite) besviken att det liksom dog sådär. Men annars skitbra kort sagt. Göran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joel B Postat 9 januari 2006 Dela Postat 9 januari 2006 The Corrs? Var är de samplade "dudu" rösterna? 😕 Jo, The Corrs stämmer ganska bra om man räknar bort deras folkmusikinslag. Jag skulle nog snarare tänka All Saints för denna slags soul/relaxed pop feeling. Kan tycka att det aldrig riktigt lyfter, men den är ju relaxed så det räcker till så varför inte? Grymt bra gjort, men ett par småriffande gitarrer a la John Mayer skulle nog kunna få det att lyfta ännu mer. Skivmaterial. Joel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
equality Postat 9 januari 2006 Dela Postat 9 januari 2006 Snyggt! Jättefin sång och kör. Arret i ö gillar jag. Bra refräng. Genren kanske lite för söt för min smak men detta är väldigt imponerande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stajo Postat 9 januari 2006 Dela Postat 9 januari 2006 Helt klart kanon 😛 . Härliga ackord... Diggar inledningen starkt, varför kommer jag aldrig på sådana tricks?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pedda P Postat 10 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 10 januari 2006 Claypool: tackar, känner mig jättenöjd med sången, refr är nog inte så där jätteomedelbar.....men får hoppas att den växer efter ett par rundor 😉 Burnin Sven: oj, tackar....kan hålla med om att det är litta murrigt, egentligen så är låten skriven på gitarr, har sedan fört över dom till elpianot.......inte alltid helt lyckat, ska testa o lätta upp det lite........det kanske tappar lite refr fast det är nog min låtskrivar stil.....gillar o plocka ner det i versen 😳 tack för bra input!! 😄 Kul att du gillar det i alla fall 🙁 Joel B: hehe...Skippade "du-du" samplingarna den här gången, 😄 det är ju den relaxade feelingen som velat få fram......det är ju alltid en liten balansgång det där!! Skivmaterial..Oj då 😄 ..... de e ju det vi alla vill eller, nån gång iallafall.....tack o tack equality: dina ord värmer..jättetack!!Låtobjektet är ju en söt liten tjej......därav att vi sötade till det lite 😛 vi tackar o bugar stajo: va rolígt att du gillar det, rätt enkla ackord faktiskt......samma i både vers o refr, varför krångla till det 🙂 .......tricksen finns där precis framför dig!! 🙂 det e bara o plocka ner dom!! 😆.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nelerion Postat 10 januari 2006 Dela Postat 10 januari 2006 Du har lyckats skitbra, lent och fint. Hon har en väldigt len röst, håll fast vid henne ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pedda P Postat 10 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 10 januari 2006 Du har lyckats skitbra, lent och fint. Hon har en väldigt len röst, håll fast vid henne ! tackar 😠 ska vb:a vidare till vocalissan jäpp......jag håller hårt!! 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
starboy (oregistrerad) Postat 10 januari 2006 Dela Postat 10 januari 2006 Vill bara säga att jag tyckte det här var skitsnyggt. Två saker; centrera leadvoxen och på slutmastern måste nivån vara bättre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pedda P Postat 10 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 10 januari 2006 Vill bara säga att jag tyckte det här var skitsnyggt.Två saker; centrera leadvoxen och på slutmastern måste nivån vara bättre. 😆 tack, vad glad jag blir.......jäpp, vi tänkte fixa till det ikväll!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jejje Postat 10 januari 2006 Dela Postat 10 januari 2006 Soft låt! Sången ligger lite till vänster dock! Ska det verkligen vara så? Ändra helst detta, det är grymt störande! Annars bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pedda P Postat 10 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 10 januari 2006 Soft låt! Sången ligger lite till vänster dock! Ska det verkligen vara så? Ändra helst detta, det är grymt störande! Annars bra! nix, det ska det inte!! 😉 vi håller på att mixa om precis! Tackar 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fogden2000 Postat 11 januari 2006 Dela Postat 11 januari 2006 Soft låt! Sången ligger lite till vänster dock! Ska det verkligen vara så? Ändra helst detta, det är grymt störande! Annars bra! nix, det ska det inte!! 😛 vi håller på att mixa om precis! Tackar 😛 Fy f** va bra!! Bästa jag hört på detta forum 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pedda P Postat 11 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 11 januari 2006 Soft låt! Sången ligger lite till vänster dock! Ska det verkligen vara så? Ändra helst detta, det är grymt störande! Annars bra! nix, det ska det inte!! 😎 vi håller på att mixa om precis! Tackar 🙂 Fy f** va bra!! Bästa jag hört på detta forum 🙂 oj..... 😆😄🙂 va kul!! tackar allra ödmjukast!! 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.