Jump to content
Annons

Lite Sunshine i vintermörkret! Ny mix....

Pedda P

Recommended Posts

LÅTNAMN: Sunshine

ARTIST/GRUPP: northwestmusic

GENRE: Pop/soul?

LÅTLÄNGD: 3:02

KOMPOSITÖR: Northwestmusic

PRODUCENT: Peder o Johan

EV. MEDVERKANDE: Tina m.fl

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.57 mb

STATUS: Ganska klar, nivån är lite låg tyvärr!

Hej! Får jag störa era öron......! 😉

En gammal låt som vi dammat av o mixat om.....skrev den till vår minsta dotter Amelie nu 2,5 år gammal

Tänkte kolla vad ni tycker om röstnärheten, är vi där eller långt borta??.......har ju fått lite kreativ kritik om detta innan!! 😆

EDIT: ny mix med bättre nivå samt centrerad sång!! 😮

Sunshine2.mp3

Redigerat av Pedda P
Dela på andra sajter

Annons

Soft och bra genomfört!

Ibland önskar jag att det var lite skitigare, men den bästa lösningen är nog att lyssna på en annan låt då, för det här ska nog vara så här lent i öronen.

Vill dock ha leadsången centrerad. 😆

Dela på andra sajter

Soft och bra genomfört!

Ibland önskar jag att det var lite skitigare, men den bästa lösningen är nog att lyssna på en annan låt då, för det här ska nog vara så här lent i öronen.

Vill dock ha leadsången centrerad. 😄

tackar......visst är det lite soft, så det får bli en annan låt, får göra en skitig låt framöver!!!! 🙂

Hahaha.....jag tänkte att du skulle anmärka panoreringen, får fixa det!! :rolleyes:

Dela på andra sajter

Snygg sång! Liknelsen med Corrs är nog inte helt fel ute.

Inte så omedelbar refräng som man kanske kan önska av en sådan här låt, men den sätter sig kanske efter några lyssningar.

Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Mer nån slags R&B tycker jag stundtals är det riktigt jäkla super måste jag säga. Introt lovar riktigt mycket men sen dör det lite när sången kommer in, förmodligen på grund av för murrigt ljud på klaviaturen det blir platt saknar djup i ljudet på nått sätt. Låten i sig samt arr, inspelning och framförande är helt i topp mycket bra måste jag säga vill gärna höra mer av det här. Man är en liten sucker för sånt här och det är väl därför som jag blev lite (pyttelite) besviken att det liksom dog sådär. Men annars skitbra kort sagt.

Göran

Dela på andra sajter

The Corrs? Var är de samplade "dudu" rösterna? 😕

Jo, The Corrs stämmer ganska bra om man räknar bort deras folkmusikinslag. Jag skulle nog snarare tänka All Saints för denna slags soul/relaxed pop feeling.

Kan tycka att det aldrig riktigt lyfter, men den är ju relaxed så det räcker till så varför inte? Grymt bra gjort, men ett par småriffande gitarrer a la John Mayer skulle nog kunna få det att lyfta ännu mer.

Skivmaterial.

Joel

Dela på andra sajter

Claypool: tackar, känner mig jättenöjd med sången, refr är nog inte så där jätteomedelbar.....men får hoppas att den växer efter ett par rundor 😉

Burnin Sven: oj, tackar....kan hålla med om att det är litta murrigt, egentligen så är låten skriven på gitarr, har sedan fört över dom till elpianot.......inte alltid helt lyckat, ska testa o lätta upp det lite........det kanske tappar lite refr fast det är nog min låtskrivar stil.....gillar o plocka ner det i versen 😳 tack för bra input!! 😄 Kul att du gillar det i alla fall 🙁

Joel B: hehe...Skippade "du-du" samplingarna den här gången, 😄

det är ju den relaxade feelingen som velat få fram......det är ju alltid en liten balansgång det där!! Skivmaterial..Oj då 😄 ..... de e ju det vi alla vill eller, nån gång iallafall.....tack o tack

equality: dina ord värmer..jättetack!!Låtobjektet är ju en söt liten tjej......därav att vi sötade till det lite 😛 vi tackar o bugar

stajo: va rolígt att du gillar det, rätt enkla ackord faktiskt......samma i både vers o refr, varför krångla till det 🙂 .......tricksen finns där precis framför dig!! 🙂 det e bara o plocka ner dom!! 😆....

Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)

Vill bara säga att jag tyckte det här var skitsnyggt.

Två saker; centrera leadvoxen och på slutmastern måste nivån vara bättre.

Dela på andra sajter

Vill bara säga att jag tyckte det här var skitsnyggt.

Två saker; centrera leadvoxen och på slutmastern måste nivån vara bättre.

😆 tack, vad glad jag blir.......jäpp, vi tänkte fixa till det ikväll!!

Dela på andra sajter

Soft låt! Sången ligger lite till vänster dock! Ska det verkligen vara så? Ändra helst detta, det är grymt störande! Annars bra!

nix, det ska det inte!! 😉 vi håller på att mixa om precis!

Tackar 😄

Dela på andra sajter

Soft låt! Sången ligger lite till vänster dock! Ska det verkligen vara så? Ändra helst detta, det är grymt störande! Annars bra!

nix, det ska det inte!! 😛 vi håller på att mixa om precis!

Tackar 😛

Fy f** va bra!!

Bästa jag hört på detta forum 😆

Dela på andra sajter

nix, det ska det inte!! 😎 vi håller på att mixa om precis!

Tackar 🙂

Fy f** va bra!!

Bästa jag hört på detta forum 🙂

oj..... 😆😄🙂 va kul!! tackar allra ödmjukast!! 😎

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.