robotapan Postat 12 maj 2004 Postat 12 maj 2004 Tja, jag håller på med en låt som jag blir tokig på. 😎 Det är den första som jag gör hemma som innehåller något annat än akustisk gitarr och sång - och därför är det också första gången som jag märkt precis vilken dålig akustik mitt rum har (när man jämför sång med samplade instrument...). I alla fall: Jag är i stort sett en nybörjare, särskilt vad gäller mix av ett helt band/fler instrument än två så lite tips skulle uppskattas. Vore gött om ni verkligen kunde utveckla tipsen och inte bara skriva 'lite tryck' eller nåt. Min sida på 'purevolume' - låten heter Seems Pretty Silly. Jag kommer att spela in sången igen, förhoppningsvis med lite bättre grundljud (och bättre insats... 😄) men tipsa gärna ändå på hur man skulle kunna förbättra den som den är.
bonzo Postat 12 maj 2004 Postat 12 maj 2004 Trevlig låt. Gillar särskilt falsetten. Vetefan om du behöver spela in sången igen. Lite grejer jag tänkte på: Trummorna känns aningen obalanserade. Visparna känns lite för höga och jag tror jag hör en ride i höger kanal (?), men är inte säker. Den behöver komma upp ett par snäpp (om den nu inte är en frukt av min inbillning... 😄 ). Crashen i vänster kanal känns lite för hårt pannad och rätt enformig i längden. Har du möjlighet att variera med ytterligare en crash (kanske någonstans 40-50% högerpan) och dessutom variera anslagen på båda så har du en vinnare. Möjligen kan du dra på sången lite när väl trummorna är i balans.
chrisB Postat 12 maj 2004 Postat 12 maj 2004 Låter helt ok för den stilen, tycker jag. (Vad är det för fel tycker du?) Ska låta lite "trasigt". Men. Ner eller bort med crashen eller säg åt trummisen att sluta med det! 😄 Funkar ok live men i studion så dödar den all ihop. Här kan du lyssna på lite liknande sättningar: http://www.directionsinmusic.com/ringbom.html