Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag brukar vanligtvis använda mig av rgcaudios sfz-player (gratis) för att köra ex. ns_kit7free och gscwdrums. I Cubase finns ju möjligheten att göra drummaps för att splitta de olika trummorna till olika utgångar. Finns det någon smidig lösning för detta i Tracktion 2? Eller är det så att jag behöver köpa en "riktig" sampler för detta?

EDIT: Går det kanske att lösa detta med Tracktions "racks" på något sätt?

Redigerat av BaldByChoice
Annons
Postat

Kom precis på en sak...

Sampletank 2 LE förljer ju med Tracktion 2 vid köp. Kan den möjligtvis läsa SF2-filer? I Sampletank kan man väl ställa in "outputs"?

• 3 veckor senare...
Postat

Använde sfz+ns_kit6 på snutten du redan hört. Körde helt enkelt en skild instans av sfz för varje spår (bastrumma/snare/toms/cymbaler) 😕 Kanske det finns någon mer elegant lösning...

Postat
Använde sfz+ns_kit6 på snutten du redan hört. Körde helt enkelt en skild instans av sfz för varje spår (bastrumma/snare/toms/cymbaler) 🙂 Kanske det finns någon mer elegant lösning...

Jag fick faktiskt en lösning på min undran, här:

Topic: Drum maps in Tracktion 2?

Jag vill kunna spela in alla trummor på ett MIDI-spår. 😉 Med den här metoden routas trummorna till önskat antal spår.

Är du också Tracktioneer, alltså? Trevligt! 😎

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.