BaldByChoice Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 (redigerat) Jag brukar vanligtvis använda mig av rgcaudios sfz-player (gratis) för att köra ex. ns_kit7free och gscwdrums. I Cubase finns ju möjligheten att göra drummaps för att splitta de olika trummorna till olika utgångar. Finns det någon smidig lösning för detta i Tracktion 2? Eller är det så att jag behöver köpa en "riktig" sampler för detta? EDIT: Går det kanske att lösa detta med Tracktions "racks" på något sätt? Redigerat 26 januari 2006 av BaldByChoice
BaldByChoice Postat 9 januari 2006 Trådstartare Postat 9 januari 2006 Kom precis på en sak... Sampletank 2 LE förljer ju med Tracktion 2 vid köp. Kan den möjligtvis läsa SF2-filer? I Sampletank kan man väl ställa in "outputs"?
Perret Postat 26 januari 2006 Postat 26 januari 2006 Använde sfz+ns_kit6 på snutten du redan hört. Körde helt enkelt en skild instans av sfz för varje spår (bastrumma/snare/toms/cymbaler) 😕 Kanske det finns någon mer elegant lösning...
BaldByChoice Postat 26 januari 2006 Trådstartare Postat 26 januari 2006 Använde sfz+ns_kit6 på snutten du redan hört. Körde helt enkelt en skild instans av sfz för varje spår (bastrumma/snare/toms/cymbaler) 🙂 Kanske det finns någon mer elegant lösning... Jag fick faktiskt en lösning på min undran, här: Topic: Drum maps in Tracktion 2? Jag vill kunna spela in alla trummor på ett MIDI-spår. 😉 Med den här metoden routas trummorna till önskat antal spår. Är du också Tracktioneer, alltså? Trevligt! 😎
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.