Jump to content
Annons

Recommended Posts

Moshan (oregistrerad)
Postat

Hej.

Hur gör man för att lägga effekt på endast dom bitar man vill i Cubase?

När jag försöker så blir det effekt på allting..

Annons
Postat

Automatisera effektens bypass så den bara är på när du vill är ju ett enkelt sätt..

finns dock fler sätt att göra det på... kan inte cubase nått vidare nu för tiden 😏 så jag ska slutar där!! 😏

Moshan (oregistrerad)
Postat
Hej... Högerklicka på den klippta parten, lägg in effekten, klicka "New version" om det bara är den som ska ha effekt. Hej då

Ahhaa.. Okej, men vart finner man "new version".. Är nybörjare 😆

Moshan (oregistrerad)
Postat

Ingen som har lust att förklara närmare? Jag skulle bli tacksam

Postat

Du hittar inte "New Version" i själva menyn utan när du valt en effekt/Process så frågar Cubase om du vill skapa en "New Version"

/Bajenuffe

Moshan (oregistrerad)
Postat
Du hittar inte "New Version" i själva menyn utan när du valt en effekt/Process så frågar Cubase om du vill skapa en "New Version"

/Bajenuffe

Okej, ska det komma upp någon "popup" som frågar det eller?

Postat

Skapa ett fx track och använda insert eller send effekter är väl lite lättare? Själ iofs rätt mycket mer processorkraft.. 😏

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.