Moshan (oregistrerad) Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 Hej. Hur gör man för att lägga effekt på endast dom bitar man vill i Cubase? När jag försöker så blir det effekt på allting..
J.Westling Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 Automatisera effektens bypass så den bara är på när du vill är ju ett enkelt sätt.. finns dock fler sätt att göra det på... kan inte cubase nått vidare nu för tiden 😏 så jag ska slutar där!! 😏
Antevante Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 Hej... Högerklicka på den klippta parten, lägg in effekten, klicka "New version" om det bara är den som ska ha effekt. Hej då
Moshan (oregistrerad) Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 Hej... Högerklicka på den klippta parten, lägg in effekten, klicka "New version" om det bara är den som ska ha effekt. Hej då Ahhaa.. Okej, men vart finner man "new version".. Är nybörjare 😆
Moshan (oregistrerad) Postat 10 januari 2006 Postat 10 januari 2006 Ingen som har lust att förklara närmare? Jag skulle bli tacksam
Bajenuffe1 Postat 12 januari 2006 Postat 12 januari 2006 Du hittar inte "New Version" i själva menyn utan när du valt en effekt/Process så frågar Cubase om du vill skapa en "New Version" /Bajenuffe
Moshan (oregistrerad) Postat 12 januari 2006 Postat 12 januari 2006 Du hittar inte "New Version" i själva menyn utan när du valt en effekt/Process så frågar Cubase om du vill skapa en "New Version" /Bajenuffe Okej, ska det komma upp någon "popup" som frågar det eller?
furstan Postat 12 januari 2006 Postat 12 januari 2006 Skapa ett fx track och använda insert eller send effekter är väl lite lättare? Själ iofs rätt mycket mer processorkraft.. 😏
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.