Newsec Postat 8 januari 2006 Postat 8 januari 2006 (redigerat) * LÅTNAMN: All that`s left * ARTIST/GRUPP: Solid Caliber * GENRE: ? * LÅTLÄNGD: 2,53 * KOMPOSITÖR: Solid Caliber * PRODUCENT: Solid Caliber * EV. MEDVERKANDE: Solid Caliber * INSPELNINGSÅR: 2005 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 2,65mb * STATUS: Grund mixad En liten bonus låt på den pågående nya skivan... Tips är väldigt välkommet! all_that_s_left.mp3 Redigerat 9 januari 2006 av Newsec
Exil Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 Låter fint det här. Det ända jag tänker på är att dubbningen av sången inte alltid är helt tajt. Men det kan ju vara coolt och en medveten effekt. Sen låter lite "klick" om viss konsonanter. För mycket jobb av kompressorn kanske? Jag kan inte så mkt om sånt där, men jag har för mig att det är den som ger den effekten t.ex. vid 01:23 och 02:10. Annars en fin bonuslåt =)
Newsec Postat 9 januari 2006 Trådstartare Postat 9 januari 2006 Inte mycket tips här inte? Var det så dåligt
equality Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 Jättesnyggt. Vilket fint gitarrljud, dubbeltrackad? Snyggt spelad.
Newsec Postat 9 januari 2006 Trådstartare Postat 9 januari 2006 Japp,dubbeltrackad, kompressor och lite EQ...
djonas Postat 10 januari 2006 Postat 10 januari 2006 (redigerat) Snyggt lirat på guran 😄 med ljudet är lite burkigt. Du sjunger bra men sånginspelningen är under all kritik. Du har alldeles för mkt kompressor och fel inställd gate, sången är stenhård nu. 🙁 Testa att panorera körstämman lite. Nu bråkar sångstämmorna lite om platsen i mitten. 🙁 Bra jobbat men fixa sångljudet. 😛 Mvh / djonas Redigerat 10 januari 2006 av djonas
starboy (oregistrerad) Postat 10 januari 2006 Postat 10 januari 2006 Snyggt lirat på guran 😛 med ljudet är lite burkigt. Du sjunger bra men sånginspelningen är under all kritik. Du har alldeles för mkt kompressor och fel inställd gate, sången är stenhård nu. 😆Testa att panorera körstämman lite. Nu bråkar sångstämmorna lite om platsen i mitten. 😉 Bra jobbat men fixa sångljudet. 😄 Mvh / djonas Håller med, fixa bort burkljudet på guran och putsa lite på sångljudet. Snygg låt annars.
mange_andersson Postat 10 januari 2006 Postat 10 januari 2006 faaan va cool röst du har!! faan va cool! grym låt!
Newsec Postat 18 januari 2006 Trådstartare Postat 18 januari 2006 faaan va cool röst du har!! faan va cool! grym låt! Jag får hälsa sångaren detta 😄 Tack för de fina kommentarerna,och all bra kritik. Snart är hela skivan fixad,och iväg för mastring...
dufftav Postat 18 januari 2006 Postat 18 januari 2006 Ja, sångaren har en väldigt bra sångröst och guran är mycket bra spelad. 😆 Jag skullen dock vilja att den kom igång mer. Kanske lägga till trummor, eller något annat. Annars var det bra. Tummen upp 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.