Godpuppet (oregistrerad) Postat 8 januari 2006 Postat 8 januari 2006 (redigerat) Tänkte att jag skulle visa er mitt senaste (inte så nytt då, men ändå) alster. En halv-tråkig metal låt där jag skulle pilla lite med riff i stereo. Gick väl sådär 😳 Länken är till soundclick, så tryck lite här å där för att lyssna. http://www.soundclick.com/bands/songInfo.c...&songID=3249309 edit Hopsan... förlåt, glömde infon... LÅTNAMN: Stereo Låten ARTIST/GRUPP: World of TVL (ful band) GENRE: Hårdrock LÅTLÄNGD: 01:49 KOMPOSITÖR: Jag (david thorup) PRODUCENT: Jag (david thorup) EV. MEDVERKANDE: Polarn (fidde "stanken" strandqvist) drar solot i början INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 STORLEK: 1411 KB STATUS: Test låt med en massa värdelösa riff i stereo. Redigerat 8 januari 2006 av Godpuppet
zkitz Postat 8 januari 2006 Postat 8 januari 2006 Hej nykomling! Använd inte soundclick, no offense men folk måste regga sig på sidan och de flesta på forumet orkar inte, t.ex jag. Din låt är ~1,5MB vilket gör att du kan pumpa upp den på forumet ju! Om det inte funkar, stäng av brandväggen en snabbis.
djonas Postat 8 januari 2006 Postat 8 januari 2006 Shit mannen ditt gitarrljud, speciellt leadgitarren skär i hjärtesjälen.
Crownfield Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 (redigerat) Ojojoj...... vad du spelar långsamt....! *hjälp* ...Ska man vara seriös (EDIT: vilket sånt gitarrlir kräver 🙂) så låter det fan hur bra som helst. Schysst teknik!!! Redigerat 9 januari 2006 av Crownfield
pirateKING Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 zoomg! vikket jävla gitarrljud. Leadgitarren främst. Hur fan är det inspelat och med vad för grejer? 😕
Piccazzo Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 Ja vad ska man säga. Personligen tycker jag inte att det låter så värst bra , Varken ljud eller spelmässigt. Dock hade din kompis bra chops som säkert skulle sitta tightare om han fick mer tid på sig att sätta tagningarna.
johlin Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 Jag diggar detta. Nice gitarrljud. Som någon sa, lista över utrustning vore nice. Rocka på!
Godpuppet (oregistrerad) Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 (redigerat) Heh. Tackar för kommentarerna. Låten är inspelad på en Boss Br-864 med en Jackson WRMG. Gitarren är distad med en effekt i den, så det är därför det låter lite halv-rötet (har en shure mick men har inte orkat inhandla ett stativ till den ännu). Polarns solo var improviserat. Det var nog andra tagningen eller nåt 🙁 Att låten är otight här å där beror på att jag skulle prova riff i stereo och det är lite halv jobbigt att sätta gurorna om det blir lite komplicerat. Sen var jag bara för lat för att orka rätta till det 🙁 BIFOGAT FILEN FÖR LATMASKARNA 😄 stereo_laten.mp3 Redigerat 9 januari 2006 av Godpuppet
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.