Jump to content
Annons

Crumble Zone - Vilda western


Fidden

Recommended Posts

LÅTNAMN: Vilda western

ARTIST/GRUPP: Crumble zone

GENRE: vetekatten...

LÅTLÄNGD: 3:11

KOMPOSITÖR: F

PRODUCENT: F

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 3,65Mb

STATUS: Färdig demo

Hittade en gammal låt, eller iallafall runt ett år gammal. Svensk text, vilket inte händer varje dag nu för tiden.

Skulle vara intressant att höra vad ni tycker om den.

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag gillar verkligen arrangemanget. Lite jobbiga claves (hmm?!)

Det enda jag inte gillar är sångarrangemanget. Låter lite konstruerat laidback. Lite för mjukt sångljud för att det skall kännas trovärdigt laidback, om du förstår vad jag menar. Det kanske är reverbet som stör mig. Lite för mjuksvulstigt. kanske bara ett uns hårdare.

Körerna är inte heler så käcka. Skulle nog arrangera om dem lägga bak dem eller få dem lite mindre "AA-iga" de krockar med sången tycker jag. Rösten är det inget fel på.

Trummorna är kalas. Men lite otydliga i diskant vilket är synd med tanke på den snygga virveln.

Låten är bra annars. Snygg. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)

Snyggt det här, men tycker också att du kan skippa claves:en (bestämd form?)

Inte mkt att anmärka på i övrigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig stämmer inte sång med instrumentarret. Musiken låter stor och pampig, kan vara reverbet, medans sången är återhållsam och lite blyg i framtoningen, luddig i uttalet. Här väntar man sig en starkare stämma som placeras längre bort och får ta i lite för att göra sig hörd. Alternativt ta bort det stora reverbet och ett mer nära komp till den befintliga sången. Det stora reverbet som nu ligger på sången blir lite gymnastiksal. I övrigt tycker jag låten är finfin!

Link to comment
Dela på andra sajter

gufv (oregistrerad)
LÅTNAMN: Vilda western

ARTIST/GRUPP: Crumble zone

GENRE: vetekatten...

LÅTLÄNGD: 3:11

KOMPOSITÖR: F

PRODUCENT: F

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 3,65Mb

STATUS: Färdig demo

Hittade en gammal låt, eller iallafall runt ett år gammal. Svensk text, vilket inte händer varje dag nu för tiden.

Skulle vara intressant att höra vad ni tycker om den.

snygg låt.

luftig röst som inte är för ansträngd.

lite sliskigt kanske men på något sätt stör det inte. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Makalöst bra!

Jättebra musik och arr, helt ok produktion, lysande sång, bra text! Mycket, mycket bra låt! Gillar verkligen sången! Påminner om Kent, vilket för mig är positivit. Jocke Berg är ju Kung (undras om Tarras-Wahlberg vet 🙂).

Gillar inte (som redan nämnts) körerna, som låter för mycket Ah och sticker ut lite väl mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojdå, kul att ni gillar det... och kul att tråden lever kvar utan en enda bump tills nu :rolleyes:

Tanken men körerna var att ge låten en svag doft av gammal västernfilm. Tyvärr verkar det inte gått fram riktigt, så man kanske får tänka om lite där...

men vad tusan, jag gillar dom 😳

Någon nämnde kent, det gjorde brorsan också när han hörde den... tror det kan vara västerntemat. Indianer, cowboys, sundance kid... lätt att dra parallellen kanske, även om jag nog inte tycker det låter så mycket kent om det. (men det är det ju iofs ni som ska bedömma)

Sången passar inte in i musiken säger ni? hmm, har inte tänkt på det tidigare, och jag har faktiskt svårt att höra det. Kanske beror på att jag inte direkt är någon audiofil och behöver ganska stor skillnad på reverb för att ens höra någon skillnad.

Sen att arret är pampigt och sången är mindre pampig, så är det nog lite det som jag gillar med den. Jag gillar den kontrasten tror jag.

Tack för alla tips och vänliga ord. uppskattas mycket.

/Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...