Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

tjena

vet inte om detta är under rätt ämne men i så fall får det väl flyttas...

jag kör BFD trummor i cubase, och har precis installerat, FXpansion Deluxe, datorn klarar inte riktigt av det, men jag undrar om det finns något Disc steamer pogram till BFD som kan gör det lättare för mitt RAM minne...?

Tack på förhand!

/magnus

Annons
Postat

...men BFD streamar ju som det är...

Frågan är om du kanske har för lite RAM om du får problem.

Om du använder stora bibliotek, så mappas nämligen alla tusentals samplingar upp för att snabbare kunna spelas upp från hårddisken - och denna mappning sker i RAM... 🙁

Postat

hej.

det finns ju en "bock" ruta i BFD om man vill läsa ifrån RAM eller inte.

kanske den hjälper att "bockas" av eller på?

Postat
Om du använder stora bibliotek, så mappas nämligen alla tusentals samplingar upp för att snabbare kunna spelas upp från hårddisken - och denna mappning sker i RAM... 😄

Alltså borde problemet lösas genom att du använder mindre bibliotek? 😉

Postat
Om du använder stora bibliotek, så mappas nämligen alla tusentals samplingar upp för att snabbare kunna spelas upp från hårddisken - och denna mappning sker i RAM... 😆

Alltså borde problemet lösas genom att du använder mindre bibliotek? 😛

...men man måste ju alltid använda det bästa, eller...? 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.