KiMb Postat 8 januari 2006 Postat 8 januari 2006 Varför är volumen så låg i logic för? nån som har en aning? tack 😱
lavrell Postat 8 januari 2006 Postat 8 januari 2006 För att du inte skruvat upp volymen i dina högtalare
KiMb Postat 8 januari 2006 Trådstartare Postat 8 januari 2006 nån som har ett vettigt svar, och inte vill verka rolig? skulle uppskattas!
classic Postat 8 januari 2006 Postat 8 januari 2006 nån som har ett vettigt svar, och inte vill verka rolig? skulle uppskattas! Dum fråga får oftast dumt svar. Förklara dig mer utförligt så är det nog någon som hjälper dig. 😱
VacUm Postat 8 januari 2006 Postat 8 januari 2006 (redigerat) Jag misstänker att du sitter och jämför någon liten inspelning du gjort med någon mastrad monsterhit. Även om du håller nivåerna på en bra nivå så blir det inte samma volym eftersom det du jämför med troligen är hårdare komprimerat/limiterat i masteringen. Om du störs av låg volym när du sitter o jobbar, gör som Lavrell säger och höj volymen. edit: linus blev lavrell.. Redigerat 8 januari 2006 av VacUm
KiMb Postat 8 januari 2006 Trådstartare Postat 8 januari 2006 vad va de för dumt me frågan ? det är låg volume i logic om man jämför utan för logic ? :S
Linus Postat 8 januari 2006 Postat 8 januari 2006 vad va de för dumt me frågan ? det är låg volume i logic om man jämförutan för logic ? :S Förstår jag dig rätt? Du har exporterat ut en egenmixad låt från Logic till en wav-fil och den blir högre i volym när du använder en annan mediaspelare?
KiMb Postat 9 januari 2006 Trådstartare Postat 9 januari 2006 aa linus, men fixat nu! Men då uppstog ett annat problem, när jag spelar på midiklaviaturen så är det lågt, det måste ju finnas en volume ratt för midi volumen.!? eller?
KiMb Postat 9 januari 2006 Trådstartare Postat 9 januari 2006 Jag har ett ljud kort IN, och ett annat UT hur väljer jag vad som ska göra vad i Logic? det blir bara aningen eller hela tiden.. 😆
classic Postat 10 januari 2006 Postat 10 januari 2006 Jag har ett ljud kort IN, och ett annat UT hur väljer jag vad som ska göra vad i Logic? det blir bara aningen eller hela tiden.. 🙁 Följde det inte med en manual i ditt crackade Logic? 🙁
KiMb Postat 10 januari 2006 Trådstartare Postat 10 januari 2006 Följde det inte med en manual i ditt crackade Logic? Hmm nopp, inte fick jag det inte..! men jag har inte ett crackat heller.
Piccazzo Postat 10 januari 2006 Postat 10 januari 2006 Det går inte att ha Två olika Ljudkort i Logic 5.5 för PC om jag minns rätt. Så välj det bättre av dina två och använd dess ASIO drivrutiner
KiMb Postat 10 januari 2006 Trådstartare Postat 10 januari 2006 Det går inte att ha Två olika Ljudkort i Logic 5.5 för PC om jag minns rätt. Så välj det bättre av dina två och använd dess ASIO drivrutiner Ahaa, men jag har ett Ljudkort som bara är IN och ett som bara är UT.. :/ hoppas du minns fel :/ 😄
Linus Postat 10 januari 2006 Postat 10 januari 2006 jag har ett Ljudkort som bara är IN och ett som bara är UT Då blir det inte lätt i Logic, eftersom du bara kan använda ett kort åt gången. Precis som Piccazzo svarade dig.
KiMb Postat 10 januari 2006 Trådstartare Postat 10 januari 2006 Då blir det inte lätt i Logic, eftersom du bara kan använda ett kort åt gången. Precis som Piccazzo svarade dig. DEt va ju inte bra de... vad tycks? ,P 😆 Your browser does not support the HTML5 audio tag
KiMb Postat 10 januari 2006 Trådstartare Postat 10 januari 2006 (redigerat) mitt verk;p aha den funkade inte, sry. Redigerat 10 januari 2006 av KiMb
Richie76 Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 mitt verk;p aha den funkade inte, sry. lägg upp på demosidorna vettja! 😆
Richie76 Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 Själv har jag mycket högre volym i programmet (Logic 5.5.1) än exempelvis när jag spelar upp MP3 eller cd men när jag bouncar så blir volymen mycket lägre än referensmuxiken, även om jag lagt kompressor och limiter. Har en kompis som spelar in i sonar och får i jämförelse högre volym än jag även utan kompressor, så jag är beredd att hålla med.. I loooove Logic annars!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.