Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: IQ

ARTIST/GRUPP: Danis

GENRE: Trääns

LÅTLÄNGD: lite mer än 2 minuter

KOMPOSITÖR: dana

PRODUCENT: dana

EV. MEDVERKANDE: dana

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: ca. 3 mb

STATUS: skiss

Nu är jag osäker på den här genren, men har provat på det ändå! :rolleyes: Vet att det kanske är lite enformigt och så, men det blire ändring på senare. Ni behöver inte påpeka den dåliga mixningen, jag vet.

Sätt igång och såga mig nu.

\Dr. D

IQ.mp3

Redigerat av Danabacken
Annons
Postat

Jag tycker det är OK ljudbild ändå faktiskt. Fast jag kanske är ljudbildsdöv, vad vet jag? 😆

Vid 0:30 kommer det in en jäkligt cool bas/synth som jag gillar som hottar till rytmen jäkligt skönt. Men det är ju enformigt som du säger. En eller ett par riktigt schyssta leadsynthar ovanpå detta hade suttit perfekt - som det är nu känns det som en perfekt bakgrund, för något.. 😆

Keep it up!

- Vad heter Norges sämsta skidåkare?

- Inge Glid

..... 😱
Postat

Dana, kan inget om denna genre. 😱 Det jag hör är musik som man helt klart kan dansa till och det låter tungt. Gillar syntharpeggion. 😆

Postat

Ja, det här smäller rätt högt, det må jag säga.

Dock så måste ju, som redan påpekats, någonting mer på för att det här ska kännas komplett. Bra grund!

Postat

tycker om kicken =) Tycker saw lead-synthen borde ha nån mer effekt på mig än delay, den känns fortfarande lite "preset".

Jag hör en kvinnostämma sjunga en frän melodi i stämmor på den här... Gärna melodi/tersstämma/oktav i falsett!

Lycka till med det här!

Joel

Postat (redigerat)

Tjohej vad kul det är med era kommentarer! 🙂

Crownfield: Tack så mycket! Ja, jag gillar också den basynten som du pratade om. 🙂

equality: Jo, jag kan lite om genren, men inte så mycket. Första gången är alltid svår. 🥰

Pluffo: hmm, hur menar du med att det smäller? är det kicken som dunkar så? 😄

Joel B: Kul att du gillar kicken. Det är väl den som är viktigast i trance? 😉 Den där preset-synten är inte så preset som du tror 😄

\Dana

Redigerat av Danabacken
Postat (redigerat)
equality: Jo, jag kan lite om genren, men inte så mycket. Första gången är alltid svår. 🥰

\Dana

Jo men jag kan inget om denna genre! 😉

edit: blev nåt fel i citeringen.

Redigerat av equality
Postat
Vet att det kanske är lite enformigt och så, men det blire ändring på senare.
Bra, för det är väldigt enformigt 😉

Instrumentvalen är väl okej och kompet kan nog funka. Då får du bara bygga en låt ovanpå också 🥰

Ni behöver inte påpeka den dåliga mixningen, jag vet.
Inte? Ok, då ska jag vara tyst. julli-irk.gif
Postat
Joel B: Kul att du gillar kicken. Det är väl den som är viktigast i trance? 😛 Den där preset-synten är inte så preset som du tror 🙂

\Dana

Då känns det ju lite illa att jag tyckte den lät som preset?

Men det kanske bara är jag som är sjuk. Jag är uppväxt med en billig MIDI-synth vid min sida.

Postat (redigerat)
- Vad heter Norges sämsta skidåkare?

- Inge Glid

..... 😳

😲😮

Tack för kommentarer och fortsätt gärna! 🙂

E: Jo men jag kan inget om denna genre!

Sorry missförståndet, mannen.

Redigerat av Danabacken

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.