peterthegreat Postat 8 januari 2006 Dela Postat 8 januari 2006 (redigerat) * LÅTNAMN: Just nu Masterpiece, men det är bara arbetsnamnet. * ARTIST/GRUPP: Jag, också "känd" som Cord-L eller Classic Cord-L. Tycker dock namnet inte passar inom klassisk musik. * GENRE: Klassisk * LÅTLÄNGD: 1:13 * KOMPOSITÖR: Jag * PRODUCENT: Jag * INSPELNINGSÅR: 2006 * FORMAT: mp3 * STORLEK: ca.1 * STATUS: bara början Jag fick min första klaviatur i onsdags. Efter det har jag mest lärt mig att spela piano. Det här är därför mitt första riktiga verk med klaviatur. Kanske spelat piano 20 ggr i hela mitt liv innan det här. Edit: Ny version. Ändringar: Stråkarna är uppdelade i 2 kanaler. Melodi + Komp. Ett till piano har lagts till med ljusa toner som ligger lite åt höger. Melodin på stråkarna är ändrade så att dom inte går likadant som pianot. Masterpiece.mp3 Redigerat 9 januari 2006 av peterthegreat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
equality Postat 8 januari 2006 Dela Postat 8 januari 2006 Otroligt snabbt du lär dig, måste jag säga! Fina inledningsackord. Hade dock hört ett helt annat stråkarr som var självständigt från pianot. Melodin är vacker, klar potential! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
martinm Postat 8 januari 2006 Dela Postat 8 januari 2006 Trevligt, o bra jobbat för att vara så färsk på klaviaturfronten. Du kanske kan jobba vidare genom att göra en stråkstämma som inte följer pianostämman. Lita schyssta harmonier med andra ord! 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peterthegreat Postat 8 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 8 januari 2006 Tack båda två. 😄 Att stråkarna går likadant som pianot var inte fallet från början. Jag spelade faktiskt enbart in stråkarna. 🙁 Sen kopierade jag över den till pianot. 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 8 januari 2006 Dela Postat 8 januari 2006 Jäkla snyggt måste jag säga håller dock med om stråkarna, dom måste skrivas om för det här på tok för bra för att låta bli. Kanske inte klassiskt men nånstans i gränslandet mellan klassisk, svensk pianojazz typ Jan Johansson och sån där drömsk stilig Enya musik med lite worldfeeling på nått sätt. Mycket bra musik enligt mig och det finns riktigt fina VSTi stråkar som skulle lyfta det här ytterligare. Göran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peterthegreat Postat 8 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 8 januari 2006 Hehehe tackar 😱 finns det några speciella stråkar du rekommenderar kanske? Sitter dock i reason 3.0 nu. Men för framtida behov. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 8 januari 2006 Dela Postat 8 januari 2006 Jag fick låna nått, EWQLSO silver edition tror jag det hette, ganska fina grejer riktigt varm kontra med stråke, bra blås också. Har en liten grej på min Sound Click som heter Till Peo klämmer dit en länk nedan om du vill lyssna. Om jag inte minns fel så var det flygel, violin, oboe, franskt horn och kontra stråkar. Obs! bara en demogrunka till en kompis så allt måste meckas till men du kan höra ljuden i alla fall. Det är uppladdat i lågupplösning via modem innan jag fick ADSL men jag tycker ändå att själva ljuden låter OK. Göran lo-fi URL: http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=3230843&q=lo hi-fi URL: http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=3230843&q=hi Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
claypool Postat 8 januari 2006 Dela Postat 8 januari 2006 Ödmjukt arbetsnamn! 😛 Soft och skönt tema, men som sagt arbeta om stråkarna. Känns lite ospännande nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peterthegreat Postat 8 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 8 januari 2006 Burning Sven: Låter nice. =) claypool: Hahaha jo men man får vara glad att det bara är arbetsnamnet. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peterthegreat Postat 8 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 8 januari 2006 (redigerat) Uppdaterat låten nu. Information om ändringar slängde jag in på första inlägget. Redigerat 8 januari 2006 av peterthegreat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peterthegreat Postat 26 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 26 januari 2006 Varit borta en längre tid(ligger i lumpen nu) och såg att ingen hade svarat efter att ha laddat uåå den nya versionen. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dmn Postat 27 januari 2006 Dela Postat 27 januari 2006 Låter ju tokbra 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Aresius Postat 27 januari 2006 Dela Postat 27 januari 2006 Låter ju tokbra 😏 Håller med. Skitbra pianoljud. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joel B Postat 27 januari 2006 Dela Postat 27 januari 2006 tycker stråkstämman skär sig lite med pianot på vissa ställen. Arra om, eller kanske ta upp stråkarna en oktav? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 27 januari 2006 Dela Postat 27 januari 2006 Är detta ditt masterpiece? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trancer Postat 3 februari 2006 Dela Postat 3 februari 2006 Mkt fint gjort . Jag saknar dock lite mer 'release' på stråkarna.. dom hugger i varandra lite vid ackord byten... lätt ordnat ju 🙂 Jag kan inte rekommendera nåt åt reason för jag inte använder det . Men det finns ju massa VSTi som är utmärkta. Spectrasonics - Atmosphere. Edirol och Eastwest är ju 2 tillverkare som gör fina strings oxo /Perrra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peterthegreat Postat 4 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 4 februari 2006 (redigerat) Tack alla för era svar. Nu blir jag glad. 🙂 Ska se vad jag kan göra åt stråkarna och releasen. Och Danny Cort, det är ett arbetsnamn som jag bara inte ändrat. 😉 Redigerat 4 februari 2006 av peterthegreat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.