zkitz Postat 8 januari 2006 Dela Postat 8 januari 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Day 2 ARTIST/GRUPP: Absinth GENRE: "Nyskapande(?)" You name it. LÅTLÄNGD: 05:23 KOMPOSITÖR: Sebastian Gudding & Simon Groth PRODUCENT: Sebastian Gudding & Simon Groth EV. MEDVERKANDE: None.. INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 STORLEK: 6.17 MB STATUS: Eventuellt färdig demo, Lite småfix. Gjort hemma med Mic, Gitarr, Monitorer, BOSS-GT6, Reason, Recycle, Adobe Audition(idiotiskt, man skall köra cubase). Day_2.mp3 Redigerat 8 januari 2006 av zkitz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 8 januari 2006 Dela Postat 8 januari 2006 (redigerat) Intressanta harmonier. 😏 Inte my style of music alls så jag lämnar produktionskommentarerna åt andra. Mvh / djonas Edit:...btw, det räcker med 1 st post per låt. 😏 Redigerat 8 januari 2006 av djonas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 8 januari 2006 Dela Postat 8 januari 2006 Intressant... men jag tappar bort mig när 'your scar'-delen börjar, då kan jag inte längre stampa takten. Gillar när beaten är udda, som här, men det kanske blir lite för mycket av den varan. 😕 Fast det kan ju lika gärna vara jag som har för dålig taktkänsla iofs. Men jag tokdiggar refrängen, trots att jag tappar takten. Tycker dock att den borde komma tillbaks en gång till på slutet, satt liksom och väntade på det. Gillar även skräcktemat, påminner om musiken till nightmarebanan i ett flipperspel till min amiga 500 som jag brukade spela 🙁 /fredrik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joel B Postat 8 januari 2006 Dela Postat 8 januari 2006 fräckt som tusan! jag är trummis och diggar såna här grejer! kan tycka att lösten är mixad lite långt bak i början. Hör inte vad du sjunger, särskilt inte när "reverb-trumman/pistolskottet" slår till. Riktigt schyssta trumljud! Intressant känsla jag fick av den här låten. Det liksom vrider sig i magen och inom mig ser jag bilder av en sensuell djävul som smeker en naken kvinna sensuellt med sina klor så att det blir långa, djupa skärsår. (även innan kvinnoskriken kom in i bilden) Är det normalt att assosciera så långt? 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
zkitz Postat 19 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 19 januari 2006 tackar -.^ Ja jo, lekte lite med takten innan refrängen 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baktakt Postat 19 januari 2006 Dela Postat 19 januari 2006 Är det meningen att man ska må lite kass när man lyssnar på detta? -isåfall får jag gratulera dig till ett bra jobb! Fan, nu kan jag säkert inte somna inatt.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 19 januari 2006 Dela Postat 19 januari 2006 Hmm, inte min bag direkt alls då Fast creepy stämmning får man helt klart. Är man trummis JoelB, så är det ok att assosciera hur man vill. 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.