blueskungen (oregistrerad) Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 Jag är en nybörjare på detta m midi-keyboards..Audioinspelning är inget problem, men jag fattar inte problemet som jag har. Jag har en amd proc, esi 1010 ljudkort m wamirack+ ett miditech midistart-2 keyboard. Jag kan inte spela några ljud alls i cubase se3.0 m keyboardet= ingen midi out activity, men jag har midi in activity på parametrarna. Spelar ingen roll att jag kör t ex the grand som ut..det existerar inget aktivitet alls ut!! (Hörs inget o syns inget alltså) MEN detta funkar i cubasis 3.0!! ( med universal sound module) utan några som helst speciella inställningar... Vad ska jag göra för att kunna spela alla mina instrument i vsti-collection på mitt keyboard! Please help me!!! Har hållt på i flera månader med att försöka hitta fel 😲
Light Head Postat 26 januari 2006 Postat 26 januari 2006 Har det löst sig? Jag har inte cubase framför mig just nu, men det finns ju parametrar i midisetup'en?! 1010 har ju dessutom 2 midi out! Du kanske bara kopplat fel? Själv kör jag med 2 masterkeyboard och totalt 11 midienheter i min studio. Funkar klockrent! 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.