Jump to content
Annons

midikeyboards i cubase se 3.0

Recommended Posts

blueskungen (oregistrerad)
Postat

Jag är en nybörjare på detta m midi-keyboards..Audioinspelning är inget problem, men jag fattar inte problemet som jag har.

Jag har en amd proc, esi 1010 ljudkort m wamirack+ ett miditech midistart-2 keyboard.

Jag kan inte spela några ljud alls i cubase se3.0 m keyboardet= ingen midi out activity, men jag har midi in activity på parametrarna.

Spelar ingen roll att jag kör t ex the grand som ut..det existerar inget aktivitet alls ut!! (Hörs inget o syns inget alltså)

MEN detta funkar i cubasis 3.0!! ( med universal sound module) utan några som helst speciella inställningar...

Vad ska jag göra för att kunna spela alla mina instrument i vsti-collection på mitt keyboard!

Please help me!!! Har hållt på i flera månader med att försöka hitta fel 😲

• 3 veckor senare...
Annons
Postat

Har det löst sig?

Jag har inte cubase framför mig just nu, men det finns ju parametrar i midisetup'en?! 1010 har ju dessutom 2 midi out! Du kanske bara kopplat fel?

Själv kör jag med 2 masterkeyboard och totalt 11 midienheter i min studio. Funkar klockrent! 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.