Matrix Postat 7 januari 2006 Dela Postat 7 januari 2006 Hallå där! Jag är en kille på 35 i sthlm. Har lirat gitarr på hobbynivå ett antal år, båre akustiskt och el. Jag har lirat i källarband förr, men nu blir det mest för att hålla sig ajour, och för att de e fin avkoppling att kefter jobbet sitta och lira igenom gitarrerna lite. Nu har jag börjat intressera mig för att hålla på med musik i datorn, typ sätta ihop stycken, lära mig Sequenser-programmen och dess funktioner, verkar riktigt knepigt men man får testa sig fram... Min utrustning idag är: 2st elguror 1 fender strata modell och en gibson LP modell 2st 6str akustist (stål) 1st 12 str. akustisk (Cort) 2st midi master keyboards (en usb, en spelports) 1st sång/gitarrmick (studioprojects B1) m stativ Datorn: Strippad XP, P4 på 3GHz, 1024Mb RAM, ljudkort Audiophile 2496, Programvaror: Reason, Cubasis, Live delta, etc.. Så jag tror jag har det mesta jag behöver för att prova på lite...det är bara så svårt att veta hur man ska göra... Har tidigare kört Soundfonts-instrument via creative Live kort och Masterkeyboard. Ny har ju nya kortet ingen synth och då vet jag inte riktigt hur jag ska göra för att kunna köra mina soundfontsfiler, har hört att det går via tex reason, men ej lyckats än... Hoppas på att kunna få hjälp och hjälpa andra här på forumet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 7 januari 2006 Dela Postat 7 januari 2006 Välkommen till forumet! Soundfonts kan du öppna med NNXT i Reason. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Matrix Postat 7 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 7 januari 2006 Tackar! Och tack för svaret, då får jag testa 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 7 januari 2006 Dela Postat 7 januari 2006 Välkommén till detta fina forum!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 7 januari 2006 Dela Postat 7 januari 2006 Hej hej! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 7 januari 2006 Dela Postat 7 januari 2006 Välkommén till detta fina forum!!! Fina.. ?.. Inte bättre? Välokmmen 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
O-Jay Postat 7 januari 2006 Dela Postat 7 januari 2006 Welcome to The Matrix 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 7 januari 2006 Dela Postat 7 januari 2006 Welcome to The Matrix 😄 Jag var nära att skriva det! 😛 Choose the blue pill! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Håkan Ekberg Postat 7 januari 2006 Dela Postat 7 januari 2006 Hej och välkommen! Håkan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jejje Postat 7 januari 2006 Dela Postat 7 januari 2006 Hejsan! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
The Edge Postat 8 januari 2006 Dela Postat 8 januari 2006 Välkommen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peterthegreat Postat 8 januari 2006 Dela Postat 8 januari 2006 There is no spoon, d.v.s. välkommen. 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FredrikMikaelsson Postat 8 januari 2006 Dela Postat 8 januari 2006 välkommen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gote Postat 11 januari 2006 Dela Postat 11 januari 2006 Välkommen hit! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 11 januari 2006 Dela Postat 11 januari 2006 HiYa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thimmie Postat 11 januari 2006 Dela Postat 11 januari 2006 Tjena! Välkommen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pico Postat 11 januari 2006 Dela Postat 11 januari 2006 Tjena! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 11 januari 2006 Dela Postat 11 januari 2006 Hej och välkommen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.