Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

* LÅTNAMN:Into The Feeling

* ARTIST/GRUPP: Jag?

* GENRE: Metal

* LÅTLÄNGD: 3,08

* KOMPOSITÖR:Alex

* PRODUCENT:Alex

* EV. MEDVERKANDE:Alex

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK:4,4mb

* STATUS:

Är inte mixad så värst e inte så haj på sånt men kom gärna med förslag på hur de kan låta bättre Ljudmässigt alltså!

Into_the_feeling_2.mp3

Redigerat av MrsDude
Annons
Postat

Kan inte säga så mycket om mixen, men däremot känns det som om lite sång skulle göra susen och bli pricken över i.

Håkan

Postat (redigerat)

Det känns lite otjat bitvis. Vet inte vad det beror på. Men när det är så speedigt så är det nästan tvunget att det är snortajt.

Tycker att trummorna drunknar lite i gitarrmanglet. Snygga harmonier förresten.

Ljudbilden är lite ihoptryckt. Det låter fett, men skulle nog må bra av att breddas lite i mixen. kanske inte ha gitarrerna så långt ut? Lite irriterande skrap i de tysta partierna.

Annars lovar det gott. Skall bli kul att höra med sång.

edit glömde sedvanlig smilie 😳

Redigerat av Egghuvud
Postat

jag har åsså märkt att allt e som en gröt. men jag vet inte vad jag ska göra för att de ska bli bättre. de kääns meninglöst o lägga effekter på gittarna för att de skulle inte höras endå. nån som vet hur man gör för o få en bättre ljudbild. inte en massa fackord nu tack=P utan ren svenska. men tack för dom goda orden

Postat

Du behöver nog kolla över mixningen lite...

Sök här på forumet om mixning, så hittar du säkert massor med tips.

Annars var det ett fint stycke! :rolleyes: Rock on!

Postat

Stoppa tillbaka hi-haten (eller vad det nu är, låter som en halvständ hi-hat iaf) lite i ljudbilden i tugga-tugga partierna så den inte ligger framme och "skräpar" och försöka fixa lite mer tyngd i tugga-tugga partierna.

grym låt annars.. :rolleyes: skit i om det är otajt, bara det är pyttelite otajt så bidrar det till att det blir röjigt. dock måste melodi-grejsimojset vara snortajt om det ska vara snyggt, tycker du lyckas riktigt bra!

dubba kompet till melodijokset så det blir en fet ljudbild!

Biorno (oregistrerad)
Postat

Mkt skön låt, dock känns det som låten skulle må bra av att vara riktigt tight mixar utan bakgrundssorlet, det är ju bara min uppfattning visserligen men det låter inte som en "skitig" låt...

Gitarrerna låter feta men saknar det lilla bettet.

Helt okonstruktiv kritik.. men låten rockar fett !

(om du behöver hjälp att sjunga in en smörsång på det där så försöker jag gärna)

Postat

Lite kritik.

När du byter riff kring 0:20 låter det otajt.

En detalj är att du kan klippa "missljud" på gurorna när det är tyst. ex 2:10 men det är ju en skit sak i sammanhanget kanske.

Sen en lite arrgrej om man får lägga sig i det att slutet känns lite sådär i sin nuvarande med kort konstpaus och sedan ett utklingande ackord... men det kanske kommer bättre till sin rätt med sången på.

Överlag annars en snygg dänga du gjort. Får se hur sången kommer låta sen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.