Jump to content
Annons

Halion2 i SX

hygienteknikern (oregistrerad)

Recommended Posts

hygienteknikern (oregistrerad)
Postat

Tjena,

har stött på problem med Halion2 i SX.

Vet inte riktigt vad jag gör fel men det hela yttrar sig som så

att jag inte får nåt ljud överhuvudtaget.

Alltså, jag importerar ljud från en CD-med AKAI (SPectrasonics Symphonic Voices)

men sen då? Är jag tvungen att göra något mer? Blir idiot och manualen säger mig ingenting... 🙂 Alla andra VST-pluggar funkar som de ska så...

Kan någon skriva en liten checklista på vad som ska göras vore jag tacksam.

/hygienteknikern

-WHMG Studio - snart en realitet! -

Annons
Postat

..och här kommer RTFM-svaret som en fet vedergällning 🙂

Om du importerar från akai och sedan ser att dom ligger som program 1, 2, 3, 4 o,s,v ( i HALion ) kolla sedan i mapping/keyeditorn så samplingarna ligger rätt mappade på keyboardet i förhållande till ditt klaviatur... samplingarna kanske börjar på -2C eller nåt och om du då har ett pytte keyboard med 2 oktaver...tja...du kanske förstår.. 😆 .. den funktionen tänker jag inte gå in i detalj på..men det finns en funktion för att snabbt flytta flera samplingar om du klickar med högerknappen på musen över sample-programmen till höger.. set rootkey

Kolla sedan att du valt rätt utgångar från HALion som matchar kanalerna i Cubase...

/D

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.